Toon posts:

Is A3D echt beter dan 5.1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Weet iemand of een A3D kaartje met een heele goeie koptelefoon inderdaat beter geluid geeft dan een goed 5.1 systeem? Kun je echt horen waar het geluid van daan komt? Of is het gewoon rotzooi?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:56
en iemand kan mij wel even helpen om 5.1 geluid uit mijn speakers te krijgen toch?
want dat wil hier nog niet echt vlotten ( mpeg kaart, ddt2500 boxen )

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 23:00 schreef boriz het volgende:
Hoi

Weet iemand of een A3D kaartje met een heele goeie koptelefoon inderdaat beter geluid geeft dan een goed 5.1 systeem? Kun je echt horen waar het geluid van daan komt? Of is het gewoon rotzooi?
A3D wordt gebruikt bij games en is op geen enkele manier te vergelijken met Dolby Digital en/of DTS zoals bij voornamelijk DVD gebruikt wordt.
Op donderdag 16 augustus 2001 23:05 schreef skinhead het volgende:
en iemand kan mij wel even helpen om 5.1 geluid uit mijn speakers te krijgen toch?
want dat wil hier nog niet echt vlotten ( mpeg kaart, ddt2500 boxen )
Als ik jou was zou ik even een eigen topic openen met een goede duidelijke titel en een goed verhaal met specificaties en de hele rataplan want hier kan niemand iets mee.

Verwijderd

Het is zoals Courage zegt echt appels en peren vergelijken...

Het surroundgeluid dat je in films en sommige gamemuziek aantreft in de vorm van een Dolby Digital of DTS-track wordt in een studio voorgemixt, de pc's van tegenwoordig kunnen dit nog niet softwarematig encoden, en al was dat zo, zouden de licenties niet niets kosten...

A3D kan realtime toegepast worden, en meerkanaals of pseudo-surroundgeluid genereren uit de instructies die een gameprogammeur meegeeft aan een event of omgeving....

Het is niet een kwestie van beter of slechter, maar een kwestie van waar 't voor nodig is en wat 't moet kunnen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nodig om zo realistisch mogenlijk dvd films te kijken en o.a UT te spelen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Op donderdag 16 augustus 2001 23:30 schreef boriz het volgende:
Ik heb het nodig om zo realistisch mogenlijk dvd films te kijken en o.a UT te spelen.
Koopt gij dan een Hercules Game Theater XP. Deze doet de AC 3 decoding dan wel softwarematig, maar er zit een echte 5.1 uitgang op en ook A3D en EAX.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 22:47
Voor DVD is 5.1 de enige optie en voor UT (en andere games) is A3D leuk... Neem gewoon een kaartje die beide aankan dus ;)

Verwijderd

Dan hoop ik dat we het allemaal toch wel over A3D 2.0 hebben?
De nieuwe Creative (Audigy) heeft iets genaamd reflectivity ofzo. Klinkt verdacht veel als Wavetracing van Aureal.

PS: ben toch blij dat ik nog een SQ2500 op de kop eb kunnen tikken. *D

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dus dat A3D geen zak uitmaakt bij het kijken van dvd? das jammer

Verwijderd

Topicstarter
J.A.M.F

kun je echt geluiden onder boven achter en voor horen? En heb je het kunnen vergelijken met 5.1?

Verwijderd

Een goedenmorgen...

Als een spel zo goed geprogrammeerd wordt als de A3D 2.0 demo, dan hoor je met je ogen dicht objekten boven je, links van je etc. Als je je omdraait in de richting en ze dan ook nog ziet is een grote bonus in fps. (EAX, A3D e.d. zijn API's voor 3D geluiden)

5.1 is voor DVD/film. Deze zijn ook ter orientering van de geluidsbron, maar je kunt de camera helaas niet naar het objekt draaien dat je hoort aankomen (bijv. helicopter ofzo). :)

Ze zijn kwa ruimtelijk geluid vergelijkbaar, maar experts zullen wel zeggen dat het totaal anders klinkt.
Voor ons is van belang dat je in het geluid zit, en niet erachter.
Pagina: 1