Windows loopt vast op het opstart scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 14:10
Mijn vraag
Een vriend van mij heeft een windows probleem en wil er graag vanaf zonder enige geïnstalleerde programma's kwijt te raken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 loopt vast bij het login scherm. Hij kan hier niet verder en moet op de power button van zijn computer duwen. Aangezien de muis en toetsenbord niet werkt. Hij is in basis geforceerd om zijn computer constant aan te laten staan omdat hij anders via een bijzondere manier windows in moet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben geprobeerd updates terug te draaien met weinig succes aangezien het te lang geleden is.
Het probleem loop al sinds 12 december 2020. Hij moet zijn computer in een speciale modus opstarten de enige die werkt is "disable driver signature enforcement". We hebben alle laatste windows updates geïnstalleerd.

We hebben de volgende dingen geprobeerd.
Artikel 1
Artikel 2
En we hebben de volgende commando's geprobeerd:
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Sfc /Scannow

We hebben geen idee hoe dit probleem ontstaan is. Maar hoop dat we een oplossing kunnen vinden voor het probleem. Alvast bedankt voor de hulp allemaal :)

Beste antwoord (via IamBartjuuh op 14-05-2021 16:09)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

IamBartjuuh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:06:
...speciale modus opstarten de enige die werkt is "disable driver signature enforcement"...
vriend draait dus met een unsigned driver; als je die driver nou eens disabled?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:37
Met dit soort vage problemen zou ik persoonlijk zeggen bestanden eraf trekken, en schone Windows 10 erop.

Puur het feit dat op een gegeven moment het meer tijd kost om het probleem te vinden, dan dat de installatie duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 14:22

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Klinkt als hardware probleem.... temps goed... fans schoon?

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
corporalnl schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:57:
Met dit soort vage problemen zou ik persoonlijk zeggen bestanden eraf trekken, en schone Windows 10 erop.

Puur het feit dat op een gegeven moment het meer tijd kost om het probleem te vinden, dan dat de installatie duurt.
Dit inderdaad.

Verder kijken of de installatie zonder problemen verloopt. Indien dat niet lukt dan hardware testen. Indien het wel lukt dan alsnog in Windows hardware testen voor de zekerheid. Kijken of verschillende stresstesten lukken, wat de temps zijn en de SMART controleren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

IamBartjuuh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:06:
...speciale modus opstarten de enige die werkt is "disable driver signature enforcement"...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
corporalnl schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:57:

Als je alle bestanden er af haalt en de installers van sommige programma's niet meer hebt is er dan nog een mogelijkheid deze werkend te krijgen?
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 02:53:
[...]

Hoe komen we er achter welke driver de unsigned driver is? Doe ik dat met de "File Signature Verification"?

[ Voor 3% gewijzigd door IamBartjuuh op 14-05-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
De installers heb je wel nodig. Maar die kan je niet meer vinden/downloaden? ( Kan ik mij niet voorstellen, behalve als het iets illegaal is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
corporalnl schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:05:
De installers heb je wel nodig. Maar die kan je niet meer vinden/downloaden? ( Kan ik mij niet voorstellen, behalve als het iets illegaal is )
Dat laatste is het in dit geval. Hij zegt zelf tot aan de 4 terabyte te hebben alleen de installers niet meer......
Dus denk dat zijn probleem in dit geval niet opgelost kan worden als hij niet gewoon een schone windows installatie draait. Eentje waarbij je de bestanden behoud is waarschijnlijk de beste optie. Ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
IamBartjuuh schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Dat laatste is het in dit geval. Hij zegt zelf tot aan de 4 terabyte te hebben alleen de installers niet meer......
Dus denk dat zijn probleem in dit geval niet opgelost kan worden als hij niet gewoon een schone windows installatie draait. Eentje waarbij je de bestanden behoud is waarschijnlijk de beste optie. Ben ik bang.
Je kan proberen met een anders schijfje aan te sluiten en daar Windows op installeren. Dan kan je kijken of daar het probleem zich ook voordoet. Als dit wel het geval is. Dan ligt het probleem ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

IamBartjuuh schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Hoe komen we er achter welke driver de unsigned driver is? Doe ik dat met de "File Signature Verification"?
Ja

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
Oke we hebben er zojuist 2 gevonden en de programma's hier van verwijderd. Dit loste het probleem echter niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamBartjuuh
Mensen van tweakers we hebben gezocht naar File Sygnature problemen deze wees naar een programma genaamd usbdk dit programma kwam over een met de datum waarop het probleem ontstond en met de datum waarop dit is geinstalleerd. Bleek dus aan een vervelend programmatje te liggen. Bedankt allemaal :)
Pagina: 1