Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Partities samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KoenEHV
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik van de 255,03 en 675,34GB unallocateds op Disk 2 samen 1 drive maak?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbY5E8NhUN_JuaqnV-2xi3aDT5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DkZJWTtiw5v21Q82zzdpgQzR.png?f=fotoalbum_large

Als ik op het 255,03GB gedeelte klik kan ik kiezen voor New Simple volume en een schijfletter toewijzen, maar met het 675,34GB gedeelte kan ik vervolgens helemaal niets.

Als ik op het 675,34GB gedeelte klik en een New Simple Volume maak krijg ik toch maar een grootte van 255,03GB.

Heeft iemand een tutorial of wat tips wellicht?

Koen

Beste antwoord (via KoenEHV op 24-05-2021 13:27)

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 18:10
cmd met admin
diskpart
list disk
select disk 2
clean
exit
exit

disk management openen en de volledige schijfruimte toewijzen aan een nieuwe partitie.

edit: waarom, nou omdat dit een oude windows disk is geweest. Te zien aan de 500mb partitie (recovery_ en de 100mb partitie (efi) vervolgens heeft de pc een update gehad van windows waardoor er een 2e partitie is gemaakt van 500mb.

Oftewel, die 3 partities zijn meuk en kan gewoon weg.

[ Voor 48% gewijzigd door furian88 op 16-05-2021 13:18 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet. Want ze zijn niet aansluitend. Dan moet je met tools aan de slag, zoals Mini Partition ofzo. https://www.partitionwizard.com/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-11 01:14
Omdat ze niet naast elkaar staan kan je het niet via Windows doen. Minitool Partition Wizard is een handig programma'tje om ze samen toe te voegen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Of even helemaal leeg gooien en opnieuw beginnen. Heb je geprobeerd Disk 0 te clonen naar Disk 2 oid?

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 15:46
Je kunt ook gewoon de tussenliggende partitie wegkieperen... aangezien die niet meer op je primary disk staat, wordt die recovery partition waarschijnlijk toch niet meer gebruikt c.q. is niet meer nodig..
(check dit wel ff natuurlijk).
Als die tussenliggende partitie weg is, kun je daarna van de vrije ruimte één grote maken.

Optie 2:
Download en maak een Gparted Live USB via gparted.org.
Boot daar je PC mee, dan kun je via die GParted die tussenliggende recovery partition verschuiven naar het begin van de vrije ruimte.. daarna heb je ook weer één aansluitend blok vrije ruimte waar je een nieuwe grote partitie van kunt maken. (wel een kans dat die recovery partition dan niet meer werkt... maar zie daarvoor ook optie 1 en 3)

Optie 3:
Gooi alle partities op die schijf weg... ik heb zo'n vermoeden dat je die namelijk allemaal niet meer nodig hebt.. (wellicht een oude OS disk geweest die je nu als tweede dataschijf wilt inzetten?)
Zo te zien heb je de originele data op die tweede schijf gecloned naar je primary disk (nu een SSD lijkt me), omdat alle partities precies dezelfde grootte hebben...
dan heb je alle partities op die tweede disk niet meer nodig, en kun je ze allemaal weghalen..
kun je nog een grotere totaalschijf maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BrainCrash op 13-05-2021 21:55 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• KoenEHV
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb het programma Minitool Partition Wizard geprobeerd en daar is het inderdaad mee gelukt. _/-\o_

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:16

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

@KoenEHV Waarom heb je op die schijf eigenlijk 2 recovery partities staan en 1 EFI partitie? Verder zijn ze ook allemaal leeg en kan je er niks mee.

Specs

Acties:
  • Beste antwoord

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 18:10
cmd met admin
diskpart
list disk
select disk 2
clean
exit
exit

disk management openen en de volledige schijfruimte toewijzen aan een nieuwe partitie.

edit: waarom, nou omdat dit een oude windows disk is geweest. Te zien aan de 500mb partitie (recovery_ en de 100mb partitie (efi) vervolgens heeft de pc een update gehad van windows waardoor er een 2e partitie is gemaakt van 500mb.

Oftewel, die 3 partities zijn meuk en kan gewoon weg.

[ Voor 48% gewijzigd door furian88 op 16-05-2021 13:18 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Pagina: 1