vervangen PSU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• celehahn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:46
hallo mede tweakers,

Ik heb een vraag ivm de voeding dus.
Ik heb nu een oude silverstone strider gold 850w (+- 7jaar oud). Ik heb sinds kort ook een nieuw systeem met een rtx 3080. Nu heb ik ook last van coil whine en dit stoort me soms wel. Ik merk wel dat mijn psu soms wat raar doet dus ik denk dat deze aan het einde van wijn leven komt. Door een complex systeem en custom cables zou ik terug voor een silverstone moeten gaan namelijk de Silverstone ST1000-PTS. Dit is een recente voeding die pas op de markt is. Zou ik door een nieuwe psu te plaatsen dus minder tot geen coilwhine meer hebben?

alvast bedankt

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:12
Coilwhine is niet echt te voorspellen. Je hebt kans dat je geluk hebt, je hebt kans dat je pech hebt.

The devil is in the details.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

celehahn schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:00:
hallo mede tweakers,

Ik heb een vraag ivm de voeding dus.
Ik heb nu een oude silverstone strider gold 850w (+- 7jaar oud). Ik heb sinds kort ook een nieuw systeem met een rtx 3080. Nu heb ik ook last van coil whine en dit stoort me soms wel. Ik merk wel dat mijn psu soms wat raar doet dus ik denk dat deze aan het einde van wijn leven komt. Door een complex systeem en custom cables zou ik terug voor een silverstone moeten gaan namelijk de Silverstone ST1000-PTS. Dit is een recente voeding die pas op de markt is. Zou ik door een nieuwe psu te plaatsen dus minder tot geen coilwhine meer hebben?

alvast bedankt
Als het je voeding is, ja. Anders schiet je er niets mee op.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
celehahn schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:00:
Nu heb ik ook last van coil whine en dit stoort me soms wel.
...
Ik merk wel dat mijn psu soms wat raar doet
coil whine is vaak vanaf een bepaalde belasting, dus niet gek dat het na plaatsing videokaart begint.

Wat doet de psu precies?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• celehahn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:46
af en toe hoor ik iets van rateling maar dat is zelfs als ik geen belasting heb. en ik ben er zeker van dat dit van de PSU komt. ik merk ook op bij games dat is soms framedrops krijg voor bepaalde tijd(-+ 30sec)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
celehahn schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:21:
af en toe hoor ik iets van rateling maar dat is zelfs als ik geen belasting heb. en ik ben er zeker van dat dit van de PSU komt. ik merk ook op bij games dat is soms framedrops krijg voor bepaalde tijd(-+ 30sec)
Rateltje als in een startende fan met een ziek lager, of een draadje tegen een fan?

bij framedrops zie ik geen direct verband met de psu.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

celehahn schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:21:
3080 kan ook de boosdoener zijn, of was het al voordat je die hebt

10j garantie, prima voeding pricewatch: Gigabyte Aorus P850W

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 13-05-2021 20:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1