Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 00:35
Ooit had ik een Philips Matchline met PIP(PictureInPicture).
Nu heb ik een LED-TV met Android-TV erop maar die heeft geen PIP.
Ik heb diverse bronnen, zoals een app als YouTube, de TV-tuner en een 4-tal HDMI-ingangen.
Bestaat er een Android-TV-app waarmee je meerdere bronnen kunt combineren op je scherm,
zodat ik weer PIP-mogelijkheden krijg ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als er geschakeld moet kunnen worden tussen diverse bronnen dan zou je bijna verwachten dat deze mogelijkheid door de fabrikant van de TV moet worden geïmplementeerd, zoals Sony dit blijkbaar voor diverse modellen met Android TV voor elkaar heeft gekregen, dit gaat echter niet met een losse Android TV app (heb ik niet kunnen vinden tot nu toe). Je geeft niet aan welke TV je gebruikt, maar een Sony met Android TV lijkt het niet te zijn?

Er zijn wel Android TV apps waarbinnen je PIP kunt gebruiken, maar de bron is daarbij steeds hetzelfde (verschillende TV kanalen uit eenzelfde IPTV bron bijvoorbeeld). Je kunt dus niet kiezen voor een mix van signalen afkomstig van bijv. de interne tuner en dat van een app (YT) of één van je HDMI aansluitingen.

Dus kortom, nee lijkt niet bestaand die PIP app die je zoekt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
Vanaf Android v8 is er PIP-support aanwezig in Android (zie YouTube: Picture in Picture on Android TV (Android Development Patterns S3 Ep 2)
) en zie https://developer.android...ics/ui/picture-in-picture
maar ik ben nog geen Android-TV app tegen gekomen die het benut.

[ Voor 12% gewijzigd door LittleBit op 14-05-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
hardware-lover schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:17:
Als er geschakeld moet kunnen worden tussen diverse bronnen dan zou je bijna verwachten dat deze mogelijkheid door de fabrikant van de TV moet worden geïmplementeerd,
Ik heb een Philips Android-TV
maar ik hoop dat het doorgeven van de data van een bron naar de built-in mediaplayer te sturen is door het OS mbv een app
want als het hardware-specifiek is, zal het nooit doorbreken vrees ik....
.. zo simpel als PIP op mijn TV in 2000 was, zo lastig lijkt het nu in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LittleBit schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:08:
Vanaf Android v8 is er PIP-support aanwezig in Android (zie YouTube: Picture in Picture on Android TV (Android Development Patterns S3 Ep 2)
) en zie https://developer.android...ics/ui/picture-in-picture
maar ik ben nog geen Android-TV app tegen gekomen die het benut.
Dat bericht ben ik ook tegengekomen, echter niets tastbaars (ook niet via Github), waar men ook iets mee zou kunnen beginnen...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
hardware-lover schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:37:
echter niets tastbaars (ook niet via Github), waar men ook iets mee zou kunnen beginnen...
Wellicht is dit een start https://github.com/hitherejoe/PictureInPicturePlayground
maar ik ben geen Android developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is eigenlijk een poging tot hoe te implementeren... (n.a.v. wat door Android Developers
is gedeeld), niet veel meer dan dat. Er is niets concreets uitgekomen recentelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
Sinds kort heeft mijn TV (philips 58PUS7304) een beperkte PIP-functionaliteit.
Op de virtuele RC (Philips TV remote app) is er een knop 'Opties'
en op mijn fysieke RC (de YKF456-001) krijg je dit menu door de '+'-knop naast de 'Home'-knop te gebruiken.

Er is nu wat PIP-functionaliteit en je kunt bv een klein PIP-scherm hebben waar je TV-channel in werkt, terwijl je apps, zoals bv YouTube gebruikt.

Maar de PIP-functionaliteit is -nog?- beperkt en je kunt bv niet het hoofdscherm en het kleine PIP-scherm laten wisselen.

Ik kan niet terugvinden bij welke sw versie deze PIP-functionaliteit beschikbaar is gekomen in mijn TV.
Pagina: 1