Toon posts:

Adobe Lightroom welke versie nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• grindal81
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-11 06:25
Mijn vraag
Ik heb een lightroom 6 software, maar na upgrade op mijn mac naar BIG SUR is deze niet meer compatibel, en moet ik dus nieuwe software aankopen...

Nu is mij niet duidelijk welke versie?

Ik heb nu een "lightroom lidmaatschap met 1TB" voor 12€ per maand...
Maar het is niet de bedoeling om alle foto's in de cloud te zetten...

Al mijn foto's staan op een lokale harde schijf, en dit wil ik ook zo houden...

is dit dan het juiste pakket?

Want ik zag nu dat er ook een lightroom "classic" bestaat... ? is deze dan om "lokaal" met foto's te werken, of gaat dit ook met de "cloud/ abbonement" versie ?

op zich niet erg om een abbonement versie te hebben, dan ben ik zeker dat de software up-to-date blijft en compatibel met nieuwe mac updates....

Beste antwoord (via grindal81 op 15-05-2021 12:09)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
DarkSide schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:44:

@Hahn bij amazon zit er geen Photoshop bij. Dacht dat je die wel kreeg bij Adobe zelf.
Er is een losse Lightroom CC only versie, voor €12 per maand, en een Fotografie-bundel met Lightroom CC en Photoshop CC voor €12 per maand. Dus als je het via Adobe doet, dan doe je er slim aan om die Fotografie-bundel te nemen natuurlijk, want dat kost je niks extra's.

Maar, ook Lightroom + Photoshop is via bijvoorbeeld Amazon veel goedkoper: https://www.amazon.nl/Ado...rd-Android/dp/B0887BCFV9/, namelijk €90 vs €144.

En als je echt alleen maar Lightroom wilt, dan is die losse licentie van €66 alsnog weer €24 minder.

The devil is in the details.

Alle reacties

• Hahn
  • Nu online
Met Lightroom CC hoef je niet het in de cloud te zetten, je kan ook gewoon vanaf je computer werken.

Via Adobe zelf is het overigens een stuk duurder dan als je een losse licentie koopt. Bijvoorbeeld bij Amazon heb je het voor €66 voor 1 jaar: https://www.amazon.nl/gp/product/B07Z52BX1S/ (tegenover €144 per jaar bij Adobe).

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Je hoeft je fotos niet in de cloud op te slaan.
Je krijgt wel ruimte (net als onedrive bv).

Voordeel van cloud lidmaatschap is dat je altijd laatste versie krijgt.
En die niet achterloopt.

nadeel is dat je maandelijks moet betalen.
Maar je kunt het abbo ook stoppen. Dan kan je niet meer bewerken. Maar nog wel je fotos' zien volgens mij.

WIl je weer iets bewerken. Dan neem je weer een abbo.

@Hahn bij amazon zit er geen Photoshop bij. Dacht dat je die wel kreeg bij Adobe zelf.

[Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 13-05-2021 18:45]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
DarkSide schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:44:

Er is een losse Lightroom CC only versie, voor €12 per maand, en een Fotografie-bundel met Lightroom CC en Photoshop CC voor €12 per maand. Dus als je het via Adobe doet, dan doe je er slim aan om die Fotografie-bundel te nemen natuurlijk, want dat kost je niks extra's.

Maar, ook Lightroom + Photoshop is via bijvoorbeeld Amazon veel goedkoper: https://www.amazon.nl/Ado...rd-Android/dp/B0887BCFV9/, namelijk €90 vs €144.

En als je echt alleen maar Lightroom wilt, dan is die losse licentie van €66 alsnog weer €24 minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-11 06:25
thx, na 3h support via adobe is alles in orde gekomen.
we hadden het verkeerde pakket (Lightroom met cloud) abbo, in plaats van "lightroom classic / photoshop" abbo.

Dat is nu rechtgezet, ook de installatie liep totaal mis, pas na een aantal acties door adobe, volledig verwijderen oude versie enz... werd de installatie wel uitgevoerd...

Dus nu terug vlot aan het werk met de lightroom classic & abbo zodat de software steeds up-to-date blijft...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee