Lenovo Yoga Slim 7 - no source found via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salini
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-06-2021
Hey iedereen,

Ik zit redelijk vast met een probleem met mijn Lenovo Yoga Slim 7 laptop van ongeveer een maand oud.
Wanneer ik een HDMI kabel aansluit op de laptop om bijv. een tweede monitor of projector aan te sluiten, krijg ik telkens de melding: 'No HDMI signal from your device'. Dit op zowel een tweede monitor als op 2 verschillende projectoren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hierbij de specs van mijn laptop:
Lenovo Yoga Slim 7 14" (82A2009UMB)
AMD Radeon grafische kaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Bij beide apparaten stroomkabel en HDMI kabel uittrekken, opnieuw insteken en dan heropstarten (had op internet gevonden dat dit nodig is om het 'handshake' protocol van HDMI te laten werken
2. AMD Radeon update van de driver geïnstalleerd
3. Ondertussen al 4 verschillende HDMI kabels geprobeerd (variërend in kwaliteit van basis tot high-end model)

De informatie die ik nog op het internet vind lijkt niet te werken of heb ik inmiddels al geprobeerd.
Hopelijk heeft iemand van jullie de magische oplossing ;)

Dank voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-08 19:45

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Al in het bios gekeken voor opties met de iGPU en HDMI output?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salini
Hoiboy19 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:08:
Al in het bios gekeken voor opties met de iGPU en HDMI output?
Ik ben naar het bios gegaan om daar hopelijk iets rond output te vinden maar zelf zie ik niet meteen iets relevant er tussen staan.
Betekent dit dat dit dan net het probleem is; als in: het staat er niet tussen dus daarom werkt het niet?
Of kan jij aan de hand van de printscreens iets anders afleiden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGxoVkacT3fDGV50IBERMPPqINo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2PcMeraOkZMoG50vXFKBgaw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salini
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FFNVrNdtvRGJHLyeado2-eXLpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReDAkUAwFJoYmdce6rGssAp6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43
Staat er Lenovo Vantage op? Dan even kijken of er nog updates voor bios en/of drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-08 19:45

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

salini schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:55:
Betekent dit dat dit dan net het probleem is; als in: het staat er niet tussen dus daarom werkt het niet?
nee, dat niet, maar misschien stond er ergens in het bios een optie om hdmi aan/uit te zetten.

Je zou eens live ubuntu kunnen proberen, om te kijken of de hdmi poort daar wel werkt. als het daar wel werkt ligt het probleem dus bij windows. dan zou ik je videodrivers updaten.

Specs

Pagina: 1