Computer valt 3 keer uit en start 4e keer op

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

• Craigory
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik heb het volgende probleem met mijn computer nadat ik mijn computer aanklikt valt het 3x uit. Vervolgens start het de hele tijd automatisch weer op en dat is altijd 4 keer. als ik mijn pc uit zet en ik laat de netspanning erop dan start de pc wel in een keer op. maar als ik de stekker uit het stopcontact haal dan is elke keer 3x uitvallen en bij de 4e keer starten.

ik heb al de pc gestart zonder een van het geheugen, harde schijf en de videokaart . maar blijkbaar ligt het niet aan een van die componenten

weet iemand een oplossing hiervoor? en is het schadelijke voor de onderdelen dat de pc elke 3x uitvalt (echt uitvallen in de zin van hoe pc uitvalt als stroom opeens wegvalt)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:39
Dat klinkt niet heel gezond, nee. Maar om wat voor pc gaat het? Welke onderdelen (inclusief voeding!)? Is 'ie nieuw, of heeft 'ie al lange tijd goed gewerkt?

The devil is in the details.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:18
Craigory schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:25:
Ik heb het volgende probleem met mijn computer nadat ik mijn computer aanklikt valt het 3x uit. Vervolgens start het de hele tijd automatisch weer op en dat is altijd 4 keer. als ik mijn pc uit zet en ik laat de netspanning erop dan start de pc wel in een keer op. maar als ik de stekker uit het stopcontact haal dan is elke keer 3x uitvallen en bij de 4e keer starten.
Daaruit maak ik op dat je altijd de stekker uit het stopcontact haalt? Niet doen want sloopt je voeding op den duur. Voedingen zijn gemaakt om altijd onder spanning te staan. Welk merk en type voeding heb je?

• Craigory
het is een medion computer heb het nu twee jaar. heb verder geen problemen als de pc eenmaal aanstaat. ooh wist ik niet ik haal juist de stekker eruit omdat ik dacht dat juist beter was dan dat alles in standby staat.

het is geen a merk : fsp fortron fsp450-50amdn

• Craigory
het gaat om de Medion Akoya P66010 (MD 34120)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

FSP is niet per definitie slecht, maar zit er niet 3 jaar garantie op die machines? Voordat je eventuele garantiezegels verbreekt... (wat volgens de wet gewoon mag).

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:18
Craigory schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:28:
het is een medion computer heb het nu twee jaar. heb verder geen problemen als de pc eenmaal aanstaat. ooh wist ik niet ik haal juist de stekker eruit omdat ik dacht dat juist beter was dan dat alles in standby staat.

het is geen a merk : fsp fortron fsp450-50amdn
Is een normale ATX voeding dus te vervangen voor welke ATX dan ook mits er ruimte voor is in de behuizing.
Craigory schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:07:
het gaat om de Medion Akoya P66010 (MD 34120)
Inderdaad, kijk ff of je nog aanspraak kunt maken op garantie.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Dicht. De uitleg heb ik je een paar dagen geleden al gegeven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.