Hoe PHP-code gebruiken in een EOT?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartballon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-01 15:39
Hallo iedereen, ik ben momenteel bezig met mijn eindwerk dat de controles beheert van stockwagens Ik doe dit simpel gezegd aan de hand van een form met checkboxen etc.

Dit formulier wordt volledig dynamisch is opgebouwd (Titel, ID's, etc.) Dit doe ik Aan de hand van een EOT in PHP. Nu zit ik met het probleem dat ik bepaalde selectievakjes wil laten aanvinken door informatie uit de database als de pagina opnieuw wordt in geladen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Laatste versie PHP

Ik heb zelf al verschillende dingen geprobeerd die ik op ander forums heb gevonden zoals functies te gebruiken in EOT. Variabelen te gebruiken, maar niets werkt. Als er iemand hier een oplossing voor weet of kent mag hij het altijd laten weten! Dit hoeft niet perse PHP te zijn!

Alvast bedankt!
Met Vriendelijke groeten
Bartballon :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
function FormBuilder() 
{
    $result = controleOpvragen();

while($row=mysqli_fetch_array($result)) 
    {
        $Omschrijving = $row['Omschrijving'];
        $toelichting = $row['Toelichting'];
        $$dbvalue=1;

global $controleAantal;
        $controleAantal++;

$bar = <<<test
            <label class="Titel">$Omschrijving</label>
            <div>
                <div class="form-check form-check-inline">
                    <input name="Controle{$controleAantal}" id="Controle{$controleAantal}_0" type="checkbox" class="form-check-input" value="1">
                    <label for="ControleEN_0" class="form-check-label">OK / uitgevoerd</label>
                </div>
                    <input name="Controle{$controleAantal}" id="Controle{$controleAantal}_1" type="checkbox" class="form-check-input" value="2">
                    <label for="ControleEN_1" class="form-check-label">n. OK</label>
                </div>
                    <input name="Controle{$controleAantal}" id="Controle{$controleAantal}_2" type="checkbox" class="form-check-input" value="3">
                    <label for="ControleEN_2" class="form-check-label">Verholpen</label>
                </div>
        </div>
        test;
        echo $bar;

if($toelichting == 1)
        {
            $test = <<<test
            <div class="form-group">
                <label class="Titel" for="Toelichting">Toelichting</label>
                <input id="Toelichting" name="Toelichting" type="text" aria-describedby="Toelichting1HelpBlock"
                    class="form-control">
                <span id="Toelichting" class="form-text text-muted">Vul hier de toelichting in die bij de
                    controle hoort</span>
            </div>
            test;
            echo $test;
        }
    }
    $_SESSION['controleAantal'] = $controleAantal;
}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMV70wdRLOBPquf2FukvINRHImQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jMHqXzJm8lbdhJZeQ5uTn2Ao.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Bartballon op 18-05-2021 21:06)

Anoniem: 80910

Je moet voor je eot 3x een variabele maken met waarde checked=checked en deze toevoegen aan je input. Je moet de logica boven je eot afhandelen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 19:47
Ik weet niet wat je precies bedoeld. Maar je kunt toch een if/else doen en dan een checkbox een “checked” meegeven bij een bepaalde waarde?

https://www.w3schools.com/tags/att_input_checked.asp

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 13-05-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartballon
Dit klopt Inderdaad, maar als ik probeer werkt dit niet doordat ik gebruik maak van een EOT. Hierin kan ik geen code schrijven buiten een variabelen -> {$variablen}

https://www.php.net/manual/en/language.types.string.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartballon
RedHat schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:38:
Ik weet niet wat je precies bedoeld. Maar je kunt toch een if/else doen en dan een checkbox een “checked” meegeven bij een bepaalde waarde?

https://www.w3schools.com/tags/att_input_checked.asp
Dit klopt Inderdaad, maar als ik probeer werkt dit niet doordat ik gebruik maak van een EOT. Hierin kan ik geen code schrijven buiten een variabelen -> {$variablen}

https://www.php.net/manual/en/language.types.string.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Bartballon schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:41:
Ja kan toch post/get als globals gebruiken ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
Dan maak je een variable die of niets bevat of checked bevat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 10:25
Zoek anders eens op de verschillen tussen 'nowdoc' en 'heredoc'. Verder heb je het over een 'eindwerk', gaat dit om een scriptie?

Tot slot, op regel 9 staat '$$dbvalue=1;'. Dat is geen ongeldige syntax, maar ik ben heel benieuwd of dat een bewuste keuze is. Kan het zijn dat je error reporting niet op E_NOTICE staat?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zou je eens html willen posten van twee checkboxes: 1 die aangevinkt is en een die niet aangevinkt is. Ik kan uit je opening niet opmaken of je weet hoe je een checkbox aanvinkt. Want als je doet wat @RedHat zegt moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartballon
Freeaqingme schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:48:
Zoek anders eens op de verschillen tussen 'nowdoc' en 'heredoc'. Verder heb je het over een 'eindwerk', gaat dit om een scriptie?

Tot slot, op regel 9 staat '$$dbvalue=1;'. Dat is geen ongeldige syntax, maar ik ben heel benieuwd of dat een bewuste keuze is. Kan het zijn dat je error reporting niet op E_NOTICE staat?
Bedankt voor het antwoord ik zal er eens naar kijken!

& Nee het gaat echt over eindwerk als in geïntegreerde proef / GIP. Dit is een project dat we zelf gekozen hebben en moeten uitwerken in het laatste jaar van onze middelbare school carrière.

Ik had het ook al gezien op regel 9, dat was nog stuk test code van Stack Overflow =D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartballon
Arie- schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:53:
Zou je eens html willen posten van twee checkboxes: 1 die aangevinkt is en een die niet aangevinkt is. Ik kan uit je opening niet opmaken of je weet hoe je een checkbox aanvinkt. Want als je doet wat @RedHat zegt moet het gewoon werken.
Wat bedoel je precies? Momenteel vinkt de gebruiker zelf zijn checkboxen aan en duwt dan op "submit". Deze waarden worden dan in de DB opgeslagen. Checkboxen kunnen 3 verschillende waarden hebben -> "Ok" "Niet Ok" en "verholpen" vanaf het moment dat er een controle op "Niet OK" staat kan deze achteraf verholpen worden. Maar ik zit nu met het probleem telkens je een controle opvraag van een stockwagen krijg ik een lege form. Wat ik precies wil bereiken is wanneer ik een bepaalde controle ophaal van een bepaalde stockwagen dat er sommige checkboxen al staan aangevinkt met informatie uit de DB.

Ok -> 1
Niet ok -> 2
Verholpen -> 3
Niet Ok + verholpen -> 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SKEpwm44kI6Fp-Wf9TbyvL0Fe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ujimil8AyZn49yHy5eq2VdQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Je kunt toch gewoon kijken welke checkbox gechecked moet worden en dan met een if else een string aanmaken met of niets of “checked” en die plaatsen in je checkbox :?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 80910

Je moet voor je eot 3x een variabele maken met waarde checked=checked en deze toevoegen aan je input. Je moet de logica boven je eot afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartballon
Anoniem: 80910 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:44:
Dit heb ik inderdaad gedaan bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IgHesPS2Rl6-CaT23DnuzlSuuQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zl1JINmYq0eZFdJ80gkHMuFQ.png?f=user_large
Pagina: 1