Welke verf na stucen kelder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Onze kelder is droog, maar er was een aantal vochtplekken op de muur. Een bouwpatholoog suggereerde dat betere ventilatie het probleem een heel eind zou oplossen en dat condens icm geen ventilatie het grootste deel van het probleem zou zijn. (Dat oordeel stel ik niet ter discussie)

We hebben nu een raam laten plaatsen met een koekoek, en zijn nu aan het afwerken. We hebben het laten stucen (ik weet helaas niet precies waarmee…) en zijn het nu aan het verven. In de bouwmarkt adviseerde men mij Alabastine 2 in 1 voor vochtige muren en kelders. Ik had zelf badkamerverf bedacht, omdat dat in mijn beleving beter zou ademen.

Enfin, fast forward, na wat avonden vruchteloos rondneuzen op Google gekozen voor die Alabastine: https://www.alabastine.nl...ochtige-muren-en-kelders/

De eerste laag heb ik geschilderd, en nu begin ik ineens te twijfelen… ik heb geen idee van de verschillende eigenschappen van het überhaupt, maar gebruik ik nu wel de juiste verf? Als de condens niet in de muur dringt is prima, maar mogelijk dat die Alabastine een waterdichte laag maakt waardoor water als dat wél uit de muur komt ook niet weg kan…

-edit-
Vond nog een lege zak Knauf van de stukadoor, het is gipsmortel en de verf die we hebben zou daar niet geschikt voor zijn, hoewel het er nu wel strak uit ziet. We gaan het meemaken dus :F

[ Voor 7% gewijzigd door Ugchel op 13-05-2021 17:46 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke