Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvc92
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-07 22:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiilDNd3z7lMwoXA8eIUNubf2KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKLduLHqanyWxJfyp9cSEsJL.jpg?f=fotoalbum_large

NVME Gen4 SSD is dood na 9 maanden gebruik, bevestigd op een MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI.
Geen reactie van Gigabyte's support tot nu toe.

Op deze SSD stond mijn Windows 10 geïnstalleerd, gisteren kreeg ik plots een bluescreen met error-code WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR. Na enkele reboots startte Windows helemaal niet meer. De BIOS van MSI vond de SSD niet meer op de eerste M.2 connector. Ik switchte naar de andere tweede connector, maar helaas. Ik heb even een andere SSD met SATA verbonden en daar Windows en de Gigabyte SSD Tool Box op geïnstalleerd, wat je ziet in de screenshot is wat de software me kan zeggen. De SSD lijkt geen lang leven te hebben gehad. Aangekocht in augustus 2020.

Enig idee wat ik nog zou kunnen doen om deze SSD drive te reanimeren? Ik gebruik wat Adobe software en wat Blender, af en toe een videogame, van een echte marteling is zeker geen sprake.

Dank

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:34
Heb je al contact gehad met de winkel voor garantie?

Evt ander M2 kaartje proberen om uit te sluiten of het de poorten zijn of de SSD

[ Voor 44% gewijzigd door corporalnl op 13-05-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvc92
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-07 22:35
corporalnl schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:22:
Heb je al contact gehad met de winkel voor garantie?

Evt ander M2 kaartje proberen om uit te sluiten of het de poorten zijn of de SSD
Goed plan. Ik heb er zonet een ander M2 kaartje ingestoken, leest ie perfect. Het is dus wel degelijk de SSD (of combinatie van de SSD met connector).

Ik zal inderdaad amazon.nl zelf proberen contacteren voor refund of dergelijk.