Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4mbush
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik zoek een?
Versterker + speakers + draadloze speakers + koppelstuk?

Wat is je budget?
~3000-4000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Ik wil synchroon naar muziek kunnen luisteren via goede, bedrade speakers in de ene kamer (bij voorkeur met relatief transparant geluid) en (redelijke) draadloze speakers in andere kamers

Draaitafel (met voorversterker), televisie, en telefoon/laptop (via wifi of bluetooth) wil ik in ieder geval op het systeem kunnen aansluiten.

Wat heb je zelf al gevonden?

https://www.hifiklubben.nl/c368--bluos-module_1/?q=c368
NAD C368 Digitale versterker + BluOS module
Een module van 500 euro om de conventionele en draadloze (bluesound, in dat geval) speakers aan elkaar te koppelen voelt onnodig duur, dus ik vraag me af of er een betere manier is. Dit past desnoods wel binnen het budget met genoeg geld over voor redelijke speakers, maar het voelt als verspilling.

Zijn er betere alternatieven? Moet ik niet klagen over deze prijs? Of zouden jullie deze opzet geheel afraden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:54
Sonos? MusicCast? HEOS?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4mbush
Ter verduidelijking: prioriteit ligt bij goed bedraad geluid in kamer 1, bij de andere kamers/de draadloze speakers gaat het natuurlijk meer om het gebruiksgemak. Die draadloze speakers zouden eventueel van Sonos kunnen zijn, al ben ik daar niet heel enthousiast over..

MusicCast en HEOS zal ik naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Neem dan een receiver van bijv Denon of Marantz met ondersteuning van HEOS, of bij Yamaha met Musiccast

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:48
Welke services gebruik je om muziek te streamen? Niet alle systemen ondersteunen bijvoorbeeld Roon. Ook zitten er verschillen in de ondersteunde formaten zoals bv. MQA.

Een low budget alternatief als de afstand tussen beide kamers niet te groot is is een Bluetooth audio transmitter op je hoofdsysteem aan te sluiten en een paar Bluetooth speakers in je tweede kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4mbush
Om te streamen spotify. Denk dat een budget alternatief zoals jij het schetst helemaal niet gek is, maar ik ga ook kijken naar de tips van Jorgen. Qua afstand is het met bluetooth zeker te doen, hoop wel dat er geen vertraging merkbaar is ten opzichte van de bedrade speakers.

Dank jullie voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:48
Als je voor de low budget optie gaat neem dan een BT zender met versie 5.0 en ondersteuning voor APT-X, en ook BT speakers die apt-x doen.

[ Voor 75% gewijzigd door martyw op 16-05-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:00

Videopac

Rommelt wat aan.

Cambridge Evo 150 + Kef LS50 Meta voor de ene ruimte, Kef LSX voor de andere ruimte.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLvB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-04-2022
Zijn de KEF LSX's dan ook als multi-room speakers te koppelen voor synchroon geluid in de verschillende ruimtes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:00

Videopac

Rommelt wat aan.

BLvB schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:46:
Zijn de KEF LSX's dan ook als multi-room speakers te koppelen voor synchroon geluid in de verschillende ruimtes?
Je hebt waarschijnlijk gelijk: ik heb dit niet goed uitgezocht.

TS zou ook gebruik kunnen maken van SBC's met iets als Logitech Media Server erop.
Of een vergelijkbare kant-en-klare oplossing als:
https://www.audiophonics....84khz-dsd128-p-12181.html
i.c.m. deze eindversterker:
https://www.audiophonics....2x250w-4-ohm-p-14278.html
heb je voor 818 euro iets dat beter klinkt dan de NAD C368. De rest kan aan luidsprekers besteed worden. Samen met de 1.099 euro voor de Kef LS 50 Meta (ik weet niet of TS vloerstaande luidsprekers zoekt) ben je dan voor kamer 1 voor 1.817 euro klaar. Je zou dan zelfs beide kamers gelijk uit kunnen rusten.

Toevoeging: moet de tweede kamer echt draadloos zijn, dan zou je een sbc per luidspreker nodig hebben, die je dan instelt op het weergeven van links of rechts.

[ Voor 14% gewijzigd door Videopac op 17-05-2021 17:11 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4mbush
Videopac schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:32:
[...]

(ik weet niet of TS vloerstaande luidsprekers zoekt)
Nee, liever boekenplankmodelluidsprekers. Maar daar heb ik inderdaad met jouw versterkersuggestie veel geld voor over vergeleken met die C368+module. Dus dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLvB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-04-2022
Bluesound Powernode 2i is ook nog een goede optie i.p.v. NAD C368 + losse module om via dezelfde BluOS omgeving multiroom in te richten.

pricewatch: Bluesound Powernode 2i HDMI wit
Pagina: 1