Ik heb twee rasberry pi's
1) mouse. Raspberian 32bit Gateway naar ziggo modem met lan 192.168.5.1 en wifi 192.168.4.1 plus een wireguard vpn 10.6.0.0
2) rat ububtu 64bit met libvirt zodat ik met virtual machines kan spelen.
Vm1) pihole
Vm2)ontwikkel machine
Vm3)vpnclient ( momenteel stuk)
Ik heb met korting een vpn abonnement genomen. En nu wil ik het volgende.
Ik wil een prive vpn connectie naar mijn thuis netwerk maken waar bij het thuis netwerk beschikbaar is en vervolgens mijn connectie naar internet via een abonnement vpn loopt.
Dit is volgens mij een uitdaging want ik wil het internet verkeer van mouse niet via de vpn laten lopen.
Voldoet het om een vpnserver als vm in te stellen. Deze routing hebben om het locale netwerk te bereiken met als gateway de vpnclient?
Of moet ik met lastige iptable settings aan de slag?
Todo:
herstellen clientvpn.
Installeren servervpn.
Ik had geprobeerd de server vpn op de clientvpn te zetten en toen ging die stuk.
1) mouse. Raspberian 32bit Gateway naar ziggo modem met lan 192.168.5.1 en wifi 192.168.4.1 plus een wireguard vpn 10.6.0.0
2) rat ububtu 64bit met libvirt zodat ik met virtual machines kan spelen.
Vm1) pihole
Vm2)ontwikkel machine
Vm3)vpnclient ( momenteel stuk)
Ik heb met korting een vpn abonnement genomen. En nu wil ik het volgende.
Ik wil een prive vpn connectie naar mijn thuis netwerk maken waar bij het thuis netwerk beschikbaar is en vervolgens mijn connectie naar internet via een abonnement vpn loopt.
Dit is volgens mij een uitdaging want ik wil het internet verkeer van mouse niet via de vpn laten lopen.
Voldoet het om een vpnserver als vm in te stellen. Deze routing hebben om het locale netwerk te bereiken met als gateway de vpnclient?
Of moet ik met lastige iptable settings aan de slag?
Todo:
herstellen clientvpn.
Installeren servervpn.
Ik had geprobeerd de server vpn op de clientvpn te zetten en toen ging die stuk.
>.< >.< >.< >.<