g450 pci tvout letters leesbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:16
Zijn de letters leesbaar met deze vga kaart? op de tv dus he :) zodat ik mijn windows desktop kan herkennen

de tv is gewoon een composite 60 hz bak

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Dat ligt aan je tv lijkt me. Tv is 720x576, daarop zou je de letters moeten kunnen lezen als ze niet te klein zijn.

Verwijderd

Gewone windowsletters kun je wel nog lezen op TV, maar ermee werken is wat vergezocht.
TV is trouwens geen 720x576, maar 625 (PAL)beeldlijnen (576 zichtbaar). Pas tijdens digitalizering ontstaan de horizontale beeldpunten. Bij square pixel is dat 576x768 (3x4) en bij DV of varianten daarvan 576x720 (non square).
Daarbij komt dat TV, in tegenstelling tot SVGA, interlaced is wat de leesbaarheid niet net goede komt.

• Devian
ik heb nu een tv-out van een gf2mx maar daarmee kan ik die letters dus van me leven niet lezen :'(

Verwijderd

tja je ziet je desktop enzo alleen lettertjes zijn te vaag voor divx prima om bijv te inetten is het niks

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:38
Als je je desktop op 800x600 zet is het wel aardig te lezen op de tv. HEt is nog niet superscherp, maar het kan ermee door. Ik zie alleen niet zoveel voordeel om je desktop op de TV te zetten, is veel minder scherp dan op de monitor. Het enige wat ik op mijn TV doe is DVD en DivX kijken en af en toe een spelletje op de bank spelen! Voor internetten lijkt het me niet de ideale oplossing

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Letters zijn met m'n ATi Radeon 64MB DDR ViVo ook erg moeilijk te lezen op de TV, maar DivX en DVD's zijn echt haarscherp en draaien perfect :) !!

• Devian
Internetten via de tv leek me wel leip :)
tis de bedoeling om divx/dvd/mp3/intyernet/simpele spelletje via de tv te gaan spelen.. en dat alles met de afstandsbedieing bedienen..

Alleen jammer dat die vga kaart zowat 350,- kost!!! das duur! kan ik ook een geforce 2 voor kopen :)

Maar als de financien over 2 weken meezitten dan gaat het hele feest door >:)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Op donderdag 16 augustus 2001 23:07 schreef wildmedia het volgende:
TV is trouwens geen 720x576, maar 625 (PAL)beeldlijnen (576 zichtbaar).
De laatste keer dat ik keek was TV 625 lijnen per field. en dus 312.5 lijnen per beeld (frame). Daarvan zijn er 574 per field, en dus slechts 287 per frame te zien.

Alles wat minder dan twee lijnen hoog is, zal door de interlace op en neer lijken te springen (lijnflicker). Het voordeel van interlace is dat vlakken niet flickeren. (Wat een rotwoord.)

De rest is in gebruik voor rastersync (6 lijnen), VITS(9 lijnen), teletekst(5 tot 20 lijnen) en de randjes in het beeld die geen ander doel hebben dan afregel-fouten verbergen.

Effectief heb je dus of hoofdpijn na een uur, ofwel 287 lijnen bruikbare resolutie, vertikaal.

TV is niet goed bruibaar voor tekst, wat je er ook aan hangt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1