Vraag

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:27
Waarom ik twijfel tussen deze al "relatief" oudere toestellen:
  • momenteel aan 159 euro
  • krijgen Android 11
  • "iets" (nou ja) compacter dan veel hedendaagse toestellen die vaak rond de 165mm lang zijn, deze zijn 156 en 157 ('t zit 'em in de details, 160mm zet ik als symbolische grens ;) ).
  • Goede batterijduur en redelijke camera's.
  • Normaal gezien vlot genoeg voor mijn basisgebruik (bellen, berichten, browsen, video, muziek afspelen, fotootje en courante huis-, tuin- en keuken-apps)
Of zien jullie redenen om hier toch van af te zien? Ik gok dat er wel custom roms gaan komen die deze toestellen nog naar Android 12 kunnen tillen of toch zorgen dat ze mee zijn qua beveiligingsupdates. De 5pro heeft momenteel al een PixelExperience ROM.
Ik heb momenteel een Moto X4 op LineageOS 18.1 die nog meekan maar na de laatste Lineage update lijkt hij het toch wat moeilijker te krijgen. Opnieuw een Motorola zou logisch zijn, ik vind de moto gestures wel handig. Maar zo'n Realme is toch ook wel verleidelijk qua prijs/kwaliteit en lijkt ook de betere camera te hebben.
Van het werk heb ik een Samsung A21s gekregen, maar die lijkt me toch wat minder dan deze toestellen.

Bedenkingen? Alternatieven?

It's just technology, not religion

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Ik zou gaan voor de Motorola omdat dat merk gangbaarder is hier. Die is ook makkelijker omdat je die al kent inclusief bootloader unlock ervaringen, etc.

Alternatief, laat lengte los en kijk naar breedte. Dat is wat je vasthoudt, en heb je meer keuze.

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:27
Bedankt voor de insteek. Inderdaad: rationeel gezien moet ik voor de Motorola gaan. De bestelling stond klaar maar dan toch weer wat beginnen rondkijken en Realme is zo'n merk dat aan het opkomen is met op papier heel aantrekkelijke aanbiedingen die er ook nog eens hip uitzien. Normaal gezien probeer ik me niet te laten verleiden door al die marketing. De Motorola is natuurlijk een heel stuk conventioneler op dat vlak.

It's just technology, not religion

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Voor normale gebruikers is Realme minder interessant, ze doen max 1 versie en 2 jaar updates. Dacht dat bootloader unlocken ook niet sterk was, maar blijkbaar is er al wel een custom rom voor dit model had jij gevonden.
Grote zorg dan is hoeveel tractie en support de rom zal krijgen. Wordt die snel verlaten of zijn er honderden gebruikers en meerdere maintainers? Je zou ook nog voor GSI kunnen kijken. Is iets veiliger voor langere termijn.