In Homekit ben ik mijn woning "kwijt" op 1 van mijn devices.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:37
Ik gebruik al geruime tijd Apple HomeKit voor mijn homeautomation. Waarschijnlijk na een iOS update ben ik in de woning app op mijn iPhone 7 mijn home/huis kwijt. Ik kan daar alleen een nieuwe woning aanmaken. Echter ik heb meerder gebruikers in het gezin die het huis nog gewoon op hun device hebben en ook kunnen gebruiken. Ik heb naast mijn iPhone ook een MacBook onder hetzelfde iCloud account en daar zie ik mijn huis gewoon in de woning app. Ik heb een iPad onder een ander account en deze is onderdeel van het gezin en daar zie ik in de woning app gewoon mijn huis.

Wat heb ik al geprobeerd:
- woning app verwijderd van iPhone en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat,
- iPhone gereset (meerdere malen na verschillende acties), zonder resultaat,
- keychain op iPhone uitgezet, iPhone gereset, keychain aangezet, zonder resultaat,

Wie heeft de gouden tip op mijn huis weer terug te krijgen in mijn woning app op mijn iPhone?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Deze vraag kun je deze ik het beste in het HomeKit topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:36
Het verwijderen van een app van Apple zelf verwijderd volgens mij alleen het icoontje, niet de app zelf. Dat heeft dus niet zoveel zin.

Controleer is of hij aanstaat in je iCloud instellingen op je iPhone: Instellingen -> Apple ID (Je naam) -> iCloud -> Woning. Indien dit vinkje al aan is (groen), zet hem dan is uit en herstart de iPhone. Met een beetje geluk gaat hij dan weer syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@BlackMonkey dank voor het meedenken, maar helaas het heeft niet geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chippie777
Op mijn iPhone ben ik uitgelogd van de iCloud. Dit kost een aantal minuten en je moet goed lezen want je denkt dat je je hele iCloud wist maar je wist alleen je iCloud gegevens op je iPhone. Daarna weer ingelogd op de iCloud op mijn iPhone. Dat duurt ook weer een paar minuten en zowaar mijn woning is weer zichtbaar en werkt zoals voorheen! Wel moet je na uitlogen en weer inloggen op de iCloud al je betaalkaarten opnieuw instellen in je Wallet en Apple Watch.