Devolo magic 1 wifi mini koppelen met Devolo D1-1200?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpgjacobs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo,

ik heb ooit een Devolo D1-1200 aangeschaft en aangesloten op mijn router. Aan de Devolo D1-1200 een Devolo D1 uitbreiding gekoppeld en die werkt prima.

Nu wil ik er echter een Devolo magic 1 wifi mini aan koppelen en dat gaat mis. Het volgende al geprobeerd:

- Handleiding gevolgd.
- Devolo magic 1 wifi mini rechtsreeks aangesloten op een apart stopcontact , dat een meter van het
(aparte) stopcontact zit waain de Devolo D1-1200 ingeplugd is.
- Wachten tot het "home" knopje gaat knipperen.
- Vervolgens op de hoofd Devolo D1-1200 adapter, die gekoppeld is aan de router, aan de zijkant op het
knopje gedrukt.
- Op beide Devolo's gaan lampjes knipperen, wat in zou houden dat ze proberen te pairen, maar uiteindelijk
gaat het "home" knopje op de Devolo magic 1 wifi mini rood kmipperen.

Volgens alles wat ik lees in de handleiding en via internet, betekent dit dat de adapter gebruiksklaar is, maar nog niet in het dLAN-netwerk geïntegreerd

Ik heb ook nog dit geprobeerd:

- Devolo magic 1 wifi mini aangesloten, wachten tot het "home" knopje gaat knipperen
- Vervolgens op de hoofd Devolo D1-1200 adapter, die gekoppeld is aan de router, aan de zijkant op het
knopje gedrukt.
- Op de Devolo magic 1 wifi mini op de "home" knop gedrukt.

Nu gaat op Devolo D1-1200 het witte lampje knipperen en op de Devolo magic 1 wifi mini zowel de "home" knop,,als de "Wifi" knop knipperen, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Vervolgens geprobeerd met behulp van de "Devolo" cockpit de Devolo magic 1 wifi mini:

- In de "Devolo" cockpit op icoon linksonder geklikt "Add PC adapter to network"
- Vervolgens geklikt op "You can also the new PLC device simply by entering the security ID
- Het "secuity ID" van de Devolo magic 1 wifi mini ingevuld (is hetzelfde als Wfi code die onderop de Devolo
magic 1 wifi mini staat neem ik aan?), zodra de "home" knop ging knipperen op de Devolo magic 1 wifi
mini, nadat deze op het stopcontact aangesloten was, maar krijg dan de melding dat hij hem niet kan
vinden.

Ik heb ook geprobeerd te laten pairen met de extra Wifi adapter van Devolo (een gewone waar ook een stopcontact in zit, door op deze en de nieuwe Devolo magic 1 wifi mini op de "home" knop te drukken, maar helaas.

Ik snap er werkelijk niets van, wat doe ik nu fout? 8)7

Ik hoop dat iemand me kan helpen om dit op te lossen!

Dank jullie wel :)

Groet,

Matthieu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
https://www.devolo.nl/support/faq
Kunnen dLAN- en Magic-netwerken naast elkaar worden gebruikt?

Het naast elkaar gebruiken van verschillende technologieën leidt mogelijk tot verminderde netwerkprestaties. Voor het beste resultaat gebruik je alleen het Magic-netwerk.
Ondersteunen Magic-apparaten ook oudere dLAN-apparaten?

dLAN-apparaten worden niet door de nieuwe technologiegeneratie ondersteund.
Ik zou dus denken dat die 2 niet samen willen werken..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpgjacobs
@FlipFluitketel Het betreft deze, het is de Devolo Magic 1 WiFi mini, die compatible zou moeten zijn met de Devolo D1?

https://www.informatique....lo-magic-1-wifi-mini.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
mpgjacobs schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:01:
@FlipFluitketel Het betreft deze, het is de Devolo Magic 1 WiFi mini, die compatible zou moeten zijn met de Devolo D1?

https://www.informatique....lo-magic-1-wifi-mini.html
Dat is me wel duidelijk maar aan het topic heb je https://tweakers.net/powe...200+_p409392/vergelijken/ gekoppeld en volgens de FAQ van Devolo zijn die dus niet helemaal compatible, tenminste dat haal ik uit de tekst.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpgjacobs
Oh dat zou wel balen zijn, ik dacht dat deze wel op de 1200+ aangesloten zou kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 22:44
als ik me niet vergis werkt de Magic series op de G.Hn technologie, en de gewone "oudere" op HomeplugAV2..

die zijn niet compatible met elkaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mpgjacobs schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:36:
Oh dat zou wel balen zijn, ik dacht dat deze wel op de 1200+ aangesloten zou kunnen worden.
Dat wil je sowieso niet. Ene is SISO en hoge data rate, andere is MIMO en lage data rate. Al zou je de twee kunnen combineren, het zou dan met SISO en lage data rate gaan, wat geen succes zou zijn.

Maar goed, G.hn en AV2.0 zijn niet te koppelen dus gaat niet samenwerken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1