mijn videokaart geeft te veel coreclock en memory clock aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mertc
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-05-2021
Mijn vraag
...
altijd als ik me pc opstart zijn me core's te hoog als ik niks aan het doen ben en me gpu wordt dan rond de 60 graden en als ik aan het gamen ben dan merk ik ook dat ik minder fps heb
Relevante software en hardware die ik gebruik
...NVIDIA GeForce GTX 1660 super

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb geprobeerd me drivers up te daten via geforce experince en als ik dat doe zijn me temaraturen gelijk en heb ik weer goede fps maar na het afsluiten van het spel blijfen ,e mem clock en core clok te hoog

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:44
Hoeveel MHz loopt het dan als de clocks te hoog zijn? En hoeveel monitoren heb je aangesloten op je GFX?? En hoe is de belasting op de videokaart als de temps te hoog zijn en je doet niks? En heb je DDU al eens gebruikt om je videokaart drivers grondig te verwijderen? Wil soms nog wel eens helpen.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens overwogen dat hedendaagse videokaarten zogenaamd semi-passief draaien?

Dat wil zeggen dat de ventilatoren niet draaien tot een bepaalde temperatuur.

Vanaf 80 graden zal de kaart stoppen met het boosten van de kloksnelheden
en uiteindelijk zelfs terugklokken.

Maar goed, wat er exact gebeurt is met de huidige informatie niet te zeggen.
We hebben daarvoor exacte getallen nodig en bijpassende situatiebeschrijvingen.

Zet ook even de hele samenstelling van je PC neer en welke games en instellingen je gebruikt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mertc
Hoeveel MHz loopt het dan als de clocks te hoog zijn? En hoeveel monitoren heb je aangesloten op je GFX?? En hoe is de belasting op de videokaart als de temps te hoog zijn en je doet niks? En heb je DDU al eens gebruikt om je videokaart drivers grondig te verwijderen? Wil soms nog wel eens helpen.

file:///C:/Users/mertc/Videos/Desktop/Desktop%20Screenshot%202021.05.14%20-%2002.54.31.42.png

dit staat er op msi afterburner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mertc
Zet ook even de hele samenstelling van je PC neer en welke games en instellingen je gebruikt.

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Six-Core Processor
RAM: 16GB
Moederbord: Gigabyte GA-A320M-S2H (rev. 3.x)
GPU: Acer K242HQL on NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER 6GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

je kan geen foto's van je pc direct linken, je moet die ergens uploaden (zoals in je https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/) en dan linken.

btw je cpu en gpu hebben van temperatuur niet direct iets met elkaar te maken, behalve als alles goed heet staat en er amper hete lucht uit je kast komt.

De cpu kan dus aan 100% staan te stampen en de gpu ondertussen niets doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Damic op 14-05-2021 09:12 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Geen toegang tot je C-drive hier :P -- dat zou wat zijn. Maar goed, staat er in taskmanager iets actief wat de GPU clocks hoog houd? En hoe hoog is de GPU load? Zet in een van de taskmanager GPU balkjes (bijvoorbeeld copy) dat ook even naar CUDA om te kijken of daar geen load op zit.

GPU clocks zijn een vaag iets, en je komt er pas écht achter wat er speelt als je verder gaat meten met tools als afterburner, en gewoon een rauwe power-meter. Ik heb zelf bijvoorbeeld dat zowel de blizzard launcher als nVidia broadcast m'n 3090 ván de 400MHz "slaap" snelheid naar z'n 1750MHz "net niet turbo maar wel actief"-snelheid haalt. Ik merk dit in 50W meergebruik. Zet ik er werkelijk load op (zelfs zonder turbo) is het ineens 310W meergebruik. Volop turbo gaat mijn kaart richting de 400W gemeten vanuit een CPU-only baseline op de voeding (m'n voeding is uitleesbaar).

TL;DR: meten, weten. Taskmanager en afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mertc
je kan geen foto's van je pc direct linken, je moet die ergens uploaden (zoals in je https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/) en dan linken.

https://ibb.co/Btx6wSj

kan je nu wel de foto zien

[ Voor 26% gewijzigd door Mertc op 14-05-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05:25
Hoeveel monitoren heb je aangesloten? Wat zie je als je op windows knop + p drukt? Als deze niet op alleen deze scherm staat probeer dat eens even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mertc
ik heb maar 1 scherm aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-09 14:34

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Mining malware die je systeem direct belast na opstarten?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt wel een paar gekke dingen op je PC zo te zien, naast natuurlijk 2 rockstar launchers... waar heeft een mens zo veel download managers voor nodig? (ik heb nooit een gebruikt...). Golf with friends wat admin nodig heeft lijkt me ook niet zo koosjer. Ik zal ook eens gaan kijken naar juist de malware e.d... nogmaals, wat zie je in taskmanager? Je GPU staat op boost, dus er zit ook écht wel wat load op nu...

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 14-05-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mertc
ik weet niet of je hier iets aan hebt

https://ibb.co/qr89FXd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh, ja, maar het matched compleet niet je afterburner screenshot. De GPU ziet er daar (hoewel je cuda er niet gechecked hebt) compleet idle uit, en ook qua temps ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mertc
oja en gister is mijn snelheid van me cpu ook omlaag gegaan hij stond eerst op 2.40 GHz en nu op 1.52 GHz

https://ibb.co/bXtV82k
Pagina: 1