Vraag

• Tinus899
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-04 09:12
Hi mede tweakers,

ik heb laatst via marktplaats een prusa i3 3d printer gekocht maar heb hier wel een paar problemen mee waar ik vanaf dacht te weten maar wat toch wat moeilijker bleek te zijn dan verwacht,

hier is mijn probleem, ik heb een prusa i3 met een Melzi V2.0 controller (als ik google mag geloven). er is door de vorige eigenaar een nieuwe versie van Marlin opgezet die hij niet goed geconfigureerd heeft waardoor de printer nu niet werkt, ik heb nu zelf al een goede versie van Marlin 1.0 (2.0 kan niet met de melzi controller samen gaan) gemaakt die wel goed geconfigureerd is en heb geprobeert het op de printer te zetten met arduino ide en dan de mightycore extentie gedownload zodat ide met de printer can connecten(zeggen ze) dit deel krijg ik niet voor elkaar en ide blijft alleen maar problemen geven waar ik geen idee heb wat ik hiermee zou moeten doen.

weet iemand misschien meer over deze controller/printer alles dat ik online kan vinden gaat over de prusa i3 met een arduino mega namenlijk en dat heeft deze printer niet.

hieronder de controller

als ik meer fotos moet sturen moet je maar een berichtje sturen dan voeg ik ze toe :)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThijsKamphuis_
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-10-2021
Kan je de hele output van de arduino IDE sturen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tinus899
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-04 09:12
Hier alle code en mijn variant van Marlin

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
Marlin:256:6: error: conflicting declaration of 'void enquecommand(const char*)' with 'C' linkage
 void enquecommand(const char *cmd)
      ^~~~~~~~~~~~
In file included from C:\Users\Marti\Downloads\3d Printer\Marlin\Marlin.ino:38:0:
sketch\Marlin.h:184:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void enquecommand(const char *cmd); //put an ascii command at the end of the current buffer.
      ^~~~~~~~~~~~
Marlin:414:6: error: conflicting declaration of 'void get_command()' with 'C' linkage
 void get_command()
      ^~~~~~~~~~~
In file included from C:\Users\Marti\Downloads\3d Printer\Marlin\Marlin.ino:38:0:
sketch\Marlin.h:117:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void get_command();
      ^~~~~~~~~~~
Marlin:590:6: error: conflicting declaration of C function 'bool code_seen(char)'
 bool code_seen(char code)
      ^~~~~~~~~
C:\Users\Marti\Downloads\3d Printer\Marlin\Marlin.ino:585:6: note: previous declaration 'bool code_seen(char*)'
 bool code_seen(char code_string[]) //Return True if the string was found
      ^~~~~~~~~
Marlin:682:6: error: conflicting declaration of 'void process_commands()' with 'C' linkage
 void process_commands()
      ^~~~~~~~~~~~~~~~
sketch\Marlin.h:118:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void process_commands();
      ^~~~~~~~~~~~~~~~
Marlin:1543:6: error: conflicting declaration of 'void FlushSerialRequestResend()' with 'C' linkage
 void FlushSerialRequestResend()
      ^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sketch\Marlin.h:174:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void FlushSerialRequestResend();
      ^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Marlin:1552:6: error: conflicting declaration of 'void ClearToSend()' with 'C' linkage
 void ClearToSend()
      ^~~~~~~~~~~
sketch\Marlin.h:175:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void ClearToSend();
      ^~~~~~~~~~~
Marlin:1562:6: error: conflicting declaration of 'void get_coordinates()' with 'C' linkage
 void get_coordinates()
      ^~~~~~~~~~~~~~~
sketch\Marlin.h:177:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void get_coordinates();
      ^~~~~~~~~~~~~~~
Marlin:1591:6: error: conflicting declaration of 'void prepare_move()' with 'C' linkage
 void prepare_move()
      ^~~~~~~~~~~~
sketch\Marlin.h:178:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void prepare_move();
      ^~~~~~~~~~~~
Marlin:1616:6: error: conflicting declaration of 'void prepare_arc_move(char)' with 'C' linkage
 void prepare_arc_move(char isclockwise) {
      ^~~~~~~~~~~~~~~~
sketch\Marlin.h:185:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void prepare_arc_move(char isclockwise);
      ^~~~~~~~~~~~~~~~
Marlin:1668:6: error: conflicting declaration of 'void manage_inactivity(byte)' with 'C' linkage
 void manage_inactivity(byte debug)
      ^~~~~~~~~~~~~~~~~
sketch\Marlin.h:120:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void manage_inactivity(byte debug);
      ^~~~~~~~~~~~~~~~~
Marlin:1692:6: error: conflicting declaration of 'void kill()' with 'C' linkage
 void kill()
      ^~~~
sketch\Marlin.h:179:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void kill();
      ^~~~
Marlin:1711:6: error: conflicting declaration of 'void Stop()' with 'C' linkage
 void Stop()
      ^~~~
sketch\Marlin.h:180:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 void Stop();
      ^~~~
Marlin:1723:6: error: conflicting declaration of 'bool IsStopped()' with 'C' linkage
 bool IsStopped() { return Stopped; };
      ^~~~~~~~~
sketch\Marlin.h:182:6: note: previous declaration with 'C++' linkage
 bool IsStopped();
      ^~~~~~~~~
exit status 1
conflicting declaration of 'void enquecommand(const char*)' with 'C' linkage

en hier de link naar mijn Versie van marlin, dit zijn meerdere bestanden dus heb ik het in google drive gezet.

https://drive.google.com/...VLkjKC4yJjPwM?usp=sharing

[Voor 76% gewijzigd door Tinus899 op 14-05-2021 20:27]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee