Toilet blijft doorstromen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herrfunkel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-04 20:24
Beste tweakers. Al tijden lees ik met veel plezier waar jullie mee bezig zijn. Recent heb ik een huis gekocht waarvan de eigenaar me er op wees dat de vlotter mogelijk niet goed meer passend is. Stiekem hoop ik dat iemand de volgende situatie bekend voorkomt, zodat hij/zij me verder kan helpen

ik heb het idee dat het niet zo zeer aan de vlotter ligt, maar aan het doorspoelknop mechaniek. Die lijkt te blijven hangen. Normaalgesproken moet de vlotter er voor zorgen dat de wc stopt met doorspoelen.
In de huidige situatie moet ik actief de ingedrukte doorspoelknop terugtrekken. Ik vermoed dat er een onderdeel mist waarmee de knop in de neutrale stand wordt geplaatst. Herkent iemand het volgende op de foto? Ik verwacht dat er een veer o.i.d. tussen de getekende rondjes zou moeten passen.

De wc is aardig oud, dus misschien moet ik het gehele binnenwerk vernieuwen. Maar het is allemaal ingebouwd, dus als ik het redelijk simpel kan oplossen heeft dat mijn voorkeur voor nu. Dat scheelt wat breken.

Alvast bpedankt voor jullie suggesties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uR7CgGo-SMKkqkhYQpUtgDAYkCM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5NCVd0mSF1t2GHRH8ITo80D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyWRzH8k_9TvT1alJvuGQNv4cJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULgYD3ptouthauzLmPcpdbn4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PN8K5KgU7MkMnctgx2aHi6vemRI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJCbKyJYwouxzhI2dvVTugAJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Haal de vlotter er eens uit, grote kans dat ie verkalkt is. Ik heb hier de tweede nieuwe vlotter inmiddels, vorige was eentje van Plieger. Ding gaat lekken in het bakje dat blijft drijven op het water en bij gebrek aan drijfvermogen komt het bakje niet ver genoeg omhoog waardoor de vlotterkraan blijft lopen. Vervolgens loopt het water over en blijft de wc lopen.

Nu eentje van Geberit geplaatst, ziet er een stuk degelijker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ligt niet aan de vlotter, die zorgt er alleen voor dat het reservoir tot een bepaalde hoogte wordt gevuld.
Het probleem zit in de bediening van het uitstroom mechanisme.

Staat er een merk op de bedieningsknop?
Het ziet er uit als een bouwmarkt ding dus het is maar de vraag of je de onderdelen gaat vinden en verkrijgbaar zijn.
Mocht je gaan vervangen neem dan een Geberit / Grohe / Wisa o.i.d. weet je zeker dat er over 10 jaar ook nog onderdelen voor te krijgen zijn.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:42
Misschien kan je via de site van het merk meer info vinden?
Blijkt oliver international te zijn.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loginerror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 19:04
Ik heb dit ook eens gehad, en na wat zoeken bleek het vaak te liggen aan een kapot membraan. Deze had ik toen vervangen en dat werkte. Kost maar een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:42
Misschien heb je hier iets aan, gaat over zelfde reservoir lijkt het, staan iig meer info voor onderdelen.

https://www.klusidee.nl/F...national-diamante.125281/

[ Voor 6% gewijzigd door Cyriel85 op 13-05-2021 09:08 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Truukje: giet eens een berg schoonmaakazijn in het reservoir.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 22:01
In mijn ervaring hoort de knop direct terug te gaan. Niet pas als het niveau weer omhoog komt.
Oftewel ik denk dat het mechaniek vast zit dit valt niet terug naarbeneden dus blijft openstaan. Van wat ik heb gezien zit daar nooit een veer.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Ik heb iets gelijkaardigs gehad.
Even met je hand in de bak voelen. De kans is groot dat er brokken kalk aanhangen en de vlotter te zwaar maken en de werking blokkeren.
Even wrijven op alles wat er in zit en als je brokken kalk tegen komt, eraf prutsen.
Bij mij was dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Overigens is dit wel het allergoedkoopste van het allergoedkoopste reservoir dat je destijds bij de Hornbach kon krijgen. Ik heb zelf ook een iets simpeler model geerfd van beun de haas.
Mechaniek is niet bulletproof en de vlotterkraan ook niet (universele past erin).
Verder staan ze bekend om lekkage, dus mocht je overwegen: doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

cadsite schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:59:
Ik heb iets gelijkaardigs gehad.
Even met je hand in de bak voelen. De kans is groot dat er brokken kalk aanhangen en de vlotter te zwaar maken en de werking blokkeren.
Even wrijven op alles wat er in zit en als je brokken kalk tegen komt, eraf prutsen.
Bij mij was dat voldoende.
n=2
Toen ik dit had waren het ook kalk schilfers beneden waar de pijp het gat in gaat als het moet stoppen met stromen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 23:48
Hebben wij ook weleens.
Mijn oplossing is dan om de afdek muurplaat te verschuiven(terug op de juiste plaats).
Hier komt dat door dat er schuin op de doorspoelknop wordt gedrukt en zo de afdekplaat verschuift (kan maanden tussen zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb hetzelfde probleem af en toe, toilet blijft doorlopen en je moet nogmaals op de knop drukken en dan stopt hij.

Vraag me af of het bij zo'n leeftijd niet handiger is het hele binnenwerk te vervangen, alleen dat is neem ik aan niet mogelijk zonder de hele voorzetwand te verwijderen en opnieuw te betegelen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 18:45

BCC

@Tsurany altijd mogelijk, niet altijd wenselijk ;)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1