Vraag

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-11 13:44
Ik zoek oortjes die ik gedurende de nacht in kan houden zodat ik sneller in slaap val en 's ochtends niet wakker word van geluiden.

Ik heb de Bose Sleepbuds gehad welke op zich prima bevielen maar ik mistte toch echt de mogelijkheid om mijn eigen muziek af te spelen.

En helaas zit hier dus ook de crux. Er zijn weinig alternatieven op de markt en dan moet je al snel naar gewone oortjes grijpen. Wat ook een mogelijkheid is maar ik weet niet welke hier geschikt voor zijn.

Heeft iemand hier toevallig goede ervaringen met alternatieven?
Budget max 300 euro.

Bij voorbaat dank

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Veel oortjes die je de mogelijkheid tot muziek geven zijn flink groter en dat ligt meestal niet lekker. Waarom niet gewoon iets voor het slapen en iets voor muziek ?

Zelfs mijn oordoppen die ik voor de motor heb zijn redelijk groot wat niet lekker ligt. Die goedkope gele 3M dingen zijn wel goed geschikt om mee te slapen zonder pijn als je op je zij ligt.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Freddy22 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:04:
Ik zoek oortjes die ik gedurende de nacht in kan houden zodat ik sneller in slaap val en 's ochtends niet wakker word van geluiden.

Ik heb de Bose Sleepbuds gehad welke op zich prima bevielen maar ik mistte toch echt de mogelijkheid om mijn eigen muziek af te spelen.

En helaas zit hier dus ook de crux. Er zijn weinig alternatieven op de markt en dan moet je al snel naar gewone oortjes grijpen. Wat ook een mogelijkheid is maar ik weet niet welke hier geschikt voor zijn.

Heeft iemand hier toevallig goede ervaringen met alternatieven?
Budget max 300 euro.

Bij voorbaat dank
Watten kopen is goedkoper ;)

Oordopjes op maat gemaakt

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 12-05-2021 21:18 . Reden: Link vergeten ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-10 20:23
Ooit bij beter horen, op maat laten maken.

Zeker een aanrader nooit vervelende druk oid

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zelf heb ik gewoon een goedkoop setje bedrade oortjes.. wel goed opgelet dat ze mooi compact zijn...

verlengkabeltje tussen mn audio source en oortjes, en t snoertje leg ik altijd over de rand van t hoofdeind van mn bed.. (en zit een klein gewichtje aan,) zodat ze vanzelf naar de grond vallen.. en eigenlijk heb ik altijd maar 1tje in..

404 Signature not found

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sjoak schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:15:
Ooit bij beter horen, op maat laten maken.

Zeker een aanrader nooit vervelende druk oid
Of je last hebt van druk is maar net welke soort je precies hebt. Die ik heb voor de motor geven dus wel druk met slapen en dat ligt niet prettig.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:17:
…en eigenlijk heb ik altijd maar 1tje in..
Dus later aan één kant minder horend?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik krijg al weeeken reclame voor http://mindband.co/sale op reddit, misschien is het iets? :')

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:51
sypie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Dus later aan één kant minder horend?
@Freddy22 Als die Bose dingen je bevallen, zou je dan niet naar een audiospeler zoeken die via bluetooth kan afspelen?
Ik denk dat de keuze voor oortjes nogal persoonlijk is, toen ik (overdag) in-ears ging dragen kreeg ik last van ooronsteking, mij niet gezien. Kan je nagaan als je ze gaat dragen als je slaapt en je het lekker warm krijgt.. :X
De speler die je gaat gebruiken moet wel een nette volume control hebben, anders heb je inderdaad makkelijk gehoorbeschadiging te pakken..

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-10 20:23
PilatuS schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Of je last hebt van druk is maar net welke soort je precies hebt. Die ik heb voor de motor geven dus wel druk met slapen en dat ligt niet prettig.
Het is exact met een soort van afgietsel van je gehoorgang, ik ervaar het al heel goed

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-11 13:44
biomass schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:55:
[...]

@Freddy22 Als die Bose dingen je bevallen, zou je dan niet naar een audiospeler zoeken die via bluetooth kan afspelen?
Ik denk dat de keuze voor oortjes nogal persoonlijk is, toen ik (overdag) in-ears ging dragen kreeg ik last van ooronsteking, mij niet gezien. Kan je nagaan als je ze gaat dragen als je slaapt en je het lekker warm krijgt.. :X
De speler die je gaat gebruiken moet wel een nette volume control hebben, anders heb je inderdaad makkelijk gehoorbeschadiging te pakken..
Ja daarom ben ik ook op zoek naar iemand die hier al ervaring mee heeft. Zitten namelijk nog wel wat haken en ogen aan.

Dank voor alle reacties verder. Ook m.b.t. oordoppen.
Ik vind het zelf prettig om met muziek of bijv. slaapmeditatie in slaap te vallen. Dus oordoppen zijn dan helaas minder geschikt.

Ben trouwens een rugslaper dus dat scheelt in meeste gevallen al

[ Voor 3% gewijzigd door Freddy22 op 13-05-2021 12:09 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

FeaR

In GoT we trust

In-ears vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Tablets en Telefoons: CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-11 23:20

3_s

@Freddy22 Heb je hier ooit iets voor gevonden? Ik ben namelijk ook zoekende :).

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:38
3_s schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:28:
@Freddy22 Heb je hier ooit iets voor gevonden? Ik ben namelijk ook zoekende :).
Ik kwam deze vandaag tegen:

https://www.slashgear.com...nd-sleep-better-06705971/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2022/01/nightbuds-1280x720.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door absrnd op 07-01-2022 11:42 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17

13art

Moderator Mobile
FeaR schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:23:
In-ears vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Tablets en Telefoons: CEA > ATT
En daar hoort het ook niet maar in Wearables, Accessoires en Overige ;)
Dit topic doorgeschopt daar naartoe. d:)b

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

FeaR

In GoT we trust

13art schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:46:
[...]
En daar hoort het ook niet maar in Wearables, Accessoires en Overige ;)
Dit topic doorgeschopt daar naartoe. d:)b
Dit is toch aankoopadvies?
Ach, ik zat in ieder geval in de goede hoek :P

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 07-01-2022 15:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17

13art

Moderator Mobile
FeaR schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Dit is toch aankoopadvies?
Heb jij weer gelijk in. 8)7

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Je hebt geen fancy / smart gelul nodig, hier zijn al jaren prima oplossingen voor.

https://www.schoonenberg....ordoppen/slaap-oordoppen/

Combineer dat met een bluetooth speaker op sleep timer en klaar is kees. Hoef je hem alleen maar wat harder te zetten om door de oordoppen heen te komen.

Zo makkelijk kan het zijn jongens.
Nee lekker, een draad, een blok en een antenne in je oor. Moet goed gaan :')

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2022 16:00 ]

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:14
Ik woon zelf in een stadscentrum waar patserwagens tijdens de zomernachten rondrijden en sliep hierdoor (pre lockdown ;p) regelmatig met oordopjes icm regen+ruis mp3'tje.

Ik gebruik zelf de Shure se215 deze zijn in-ear en hebben een wat lager profiel. Ze zijn wel bedraad en blijven niet tot de ochtend in je oren zitten, maar voor mij goed genoeg voor het in slaap vallen.
Pagina: 1