Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xebeche4you
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zijn hier ook al Tweakers die een Daan.tech Bob Dishwasher (vaatwasser) in hun bezit hebben ? En die deze ook zelf hebben gekocht en niet gratis hebben ontvangen, wat de reviews die momenteel beschikbaar zijn in mijn ogen nogal gekleurd maakt.

Sinds april 2021 heb ik zelf een model met een UVC module. Ik had een levertijd van 10 weken en de bezorging ging ook niet bepaald vlekkeloos aangezien de doos op zijn kop is vervoerd met als gevolg een doorweekte (en nu vrijwel nutteloze)handleiding. De machine doet het gelukkig wel

Ik heb sinds een week ook de Bob Cassette Rewinder, die de EEPROM chip op de Bob cassette reset, zodat je deze handmatig kunt navullen met concentraat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coco12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik wil ook zo’n vaatwasser aanschaffen. Hoe kom je aan die chip? Nog steeds tevreden met je aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:35
Een wat ouder topic maar een actueel onderwerp. Ik gebruik zelf nu een jaar de Bob vaatwasser en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik hem bijna dagelijks en ik heb geen technische problemen ervaren en hij gebruikt relatief weinig water en stroom per wasbeurt. Een aanrader als je weinig plek hebt in de keuken en een hekel hebt aan afwassen :P.

Het enige nadeel is dat de speciale vaatwasmiddel cartridges vrij duur zijn en omdat Bob vrij weinig water gebruikt zijn tabletten uit de supermarkt vaak wat te sterk gedoseerd of lossen ze niet goed op. Net als de topic starter heb ik de Bob Cassette Rewinder aangeschaft, een apparaatje van een liefhebber op Github waarmee je de vaatwas catridges kunt resetten en zelf kunt bijvullen met industrieel wasmiddel. Echter ik heb wat moeite om geschikt vaatwasmiddel te vinden dus ik vroeg mij af of er inmiddels meer mensen zijn die een Bob vaatwasser hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LynnDrumm
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:42
ik heb er inmiddels ook een! Was ook al op zoek naar het juiste spul om de cassettes zelf na te vullen -- lijkt alsof veel nederlandse leveranciers niet heel duidelijk zijn over de verhoudingen of middelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xebeche4you
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik gebruik voor het hervullen de volgende producten:

BiOHY Vaatreiniger voor commerciële afwasmachine (1 liter)

Alvito Ecologisch glansspoelmiddel voor vaatwassers (0,5 liter)

Gekocht via Amazon.

Ik weet dat een jerrycan met industriële vaatwasmiddel goedkoper is, ik heb geen zin in dat gepiel met overgieten. Ik gebruik BoB 3 x per week en doe met bovenstaande producten ongeveer een jaar. Reinigen kan ook met navullen via de Bob Rewinder maar daarvoor gebruik ik een fles afwasmachine reiniger te koop bij diverse supermarkten.

Na een jaar gebruik, verwissel ik de cassettes voor nieuwe aangezien ze dan gaan ongeveer gaan lekken als gevolg van dat geprik door het membraam bij het navullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gold_Appl3
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 16:06
Hoi,
Ik ben ook op zoek naar de geconcentreerde zeep om dit na te vullen, maar om de een of andere reden is het in Nederland makkelijk 10x zo duur als wat op de GitHub staat, en wat ik in het Verenigd Koninkrijk kan vinden, heeft iemand hier verder suggesties voor? Met de prijzen in Nederland lijken de originele cassettes haast goedkoper...
Pagina: 1