Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Beste heren/dames,

Sinds vandaag ben ik een trotse eigenaar van de LG G1 77inch variant.

Ik had een vraag mbt het ophangen van de tv.
Muur (stenen) waar hij tegenaan komt is
ca 7/8cm dik.
Plug die erbij zat is 6cm lang en de schroeven 6,5cm.
Zien eruit als enorm degelijke schroeven.

Nu is mijn vraag simpel en als volgt.

Alle 8 de schroeven erin boren of voldoen 4 ook, gezien formaat en gewicht van tv? (Reden is omdat ik met de verhuurder van het pand afgesproken had een X aantal gaten te boren en er niet overheen wil gaan)

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat 1 schroef al haast 30-40 kilo kan tillen. Dus met 4 schroeven heb ik al 120-160kg draagkracht (als die som op die manier gemaakt kan/mag worden).

Morgen wordt hij geplaatst maar wilde toch eerst wat informatie inwinnen.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 7% gewijzigd door RifatSahin op 12-05-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 15:50
4 zal wellicht wel voldoen maar waarom dat risico nemen?
Ik heb het ook gedaan met 4 schroeven, gaat best maar meer is altijd sterker.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Persoonlijk zou ik lekker alle 8 de schroeven gebruiken. Over het algemeen doen dergelijke bedrijven het minst noodzakelijke en zou ik denken dat die 8 het minst noodzakelijke zijn. En zoals @Ora et Labora al zegt: waarom dat risico nemen?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
Ora et Labora schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:29:
4 zal wellicht wel voldoen maar waarom dat risico nemen?
Ik heb het ook gedaan met 4 schroeven, gaat best maar meer is altijd sterker.
Ivm verhuurder. Inmiddels heb ik die gemaild met de vraag extra gaten te mogen boren 😬

Op hoop van goede zege 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-07 17:45

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
30-40 kilo als je het goed doet, dus boordiameter die goed aansluit bij het plugje. Vanzelfspreker zijn die 8 schroeven er ter redundantie en voor zo'n dure TV is een beetje redundantie wel wenselijk. Dus het zal wel met 4 kunnen, maar het blijft een duur apparaat waarvan je niet wilt dat het eraf haalt als hij onverwacht een stoot krijgt te verduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:36
Als het een stenen muur is zou ik wel wat extra pluggen/schroeven monteren voor de zekerheid.

Heb zelf gisteren mijn 82" tv opgehangen met 3 pluggen/schroeven, maar dan wel op een betonnen muur (Met deze beugel) en is meer dan voldoende om het gewicht te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als de 4 schroeven goed pakken is dat meer dan genoeg, geen enkele reden om een gatenkaas van je muur te maken. Sowieso komt er weinig kracht op bij montage van een TV plat tegen de muur, ga je met zo'n draaibare beugel die flink van de muur komt werken dan is het uiteraard een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:30
Om welke beugel gaat het? De G1 wordt toch niet met een beugel in de doos geleverd?

Hoe dan ook, zoals de reactie hierboven al aangeeft hoef je geen gatenkaas van je muur te maken... wanneer je de juist maat boor gebruikt en de gaten boort in de stenen zelf en niet het metselwerk, dan zullen 4 stevige schroeven/bouten prima volstaan zolang daarmee het gewicht netjes wordt verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
Nou goed nieuws. Verhuurder geeft toestemming voor alle gaten te boren :)

Dus morgen knal ik ze alle 8 erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
MicGlou schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:46:

Om welke beugel gaat het? De G1 wordt toch niet met een beugel in de doos geleverd?

Hoe dan ook, zoals de reactie hierboven al aangeeft hoef je geen gatenkaas van je muur te maken... wanneer je de juist maat boor gebruikt en de gaten boort in de stenen zelf en niet het metselwerk, dan zullen 4 stevige schroeven/bouten prima volstaan zolang daarmee het gewicht netjes wordt verdeeld.
Deze wordt wel met de originele mount geleverd. Zodat hij plat tegen de muur staat 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:30
RifatSahin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:47:
Nou goed nieuws. Verhuurder geeft toestemming voor alle gaten te boren :)

Dus morgen knal ik ze alle 8 erin
Zat ik dan bij een verkeerde versie te kijken? Ik denk ik duik even in de handleiding om het te checken en daar werd alleen gesproken over los aangekochte ophangmiddelen.

Als het die beugel betreft die ik dan in gedachten heb... volgens mij is dat ding van vrij dun materiaal om het zo plat mogelijk te maken... dan kan het wel eens aan te raden zijn om toch alle bevestigingspunten te gebruiken om doorbuigen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
MicGlou schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Zat ik dan bij een verkeerde versie te kijken? Ik denk ik duik even in de handleiding om het te checken en daar werd alleen gesproken over los aangekochte ophangmiddelen.

Als het die beugel betreft die ik dan in gedachten heb... volgens mij is dat ding van vrij dun materiaal om het zo plat mogelijk te maken... dan kan het wel eens aan te raden zijn om toch alle bevestigingspunten te gebruiken om doorbuigen te voorkomen.
YouTube: How to install your Gallery OLED

Linkje voor de zekerheid :)
En heb net even doosje opgemaakt en zat erin gelukkig 👍🏻

En ik ga alle 8de schroeven toch gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door RifatSahin op 12-05-2021 15:07 ]

Pagina: 1