Verzamelshipper vanuit VS gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 11:11
Ik zoek een bedrijf in de VS dat losse pakketjes van mij kan bundelen en als één pakket naar NL kan verzenden. Uiteraard kan ik goochelen (of eend, eend gaan), maar ik ben op zoek naar ervaringen.

Wat ik wil, is kleine pakketjes waarbij de verzendkosten vanuit de VS naar NL niet in verhouding staan tot de aanschafwaarde, of waarbij de verkoper zich op de Amerikaanse markt richt en de verzendkosten naar de rest van de wereld buitensporig hoog zijn, laten bundelen en als één pakket naar mij laten verzenden. Twintig jaar geleden heb ik dit "drop shipping" genoemd horen worden, maar daar wordt (tegenwoordig, in ieder geval) wat anders onder verstaan.

Dus: wie heeft hier goede (of slechte) ervaringen mee en kan er eentje aan- of afraden? Tips? Valkuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:13

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ze noemen het ook wel „package forwarding”.

Eerlijk gezegd zou ik me wel even achter de oren krabben, als een verkoper uit een eerste wereldland anno 2021 nog steeds niet naar het buitenland „kan” versturen. Daar zal dan vast wel een reden voor zijn.

Aan de andere kant heb je ook bedrijven die computeronderdelen uit het verre oosten naar je kunnen doorsturen; die controleren of alles werkt voordat ze het naar je doorsturen. Verder verwijderen ze overbodig verpakkingsmateriaal en voordeel is dat je maar 1 keer de invoerkosten betaalt. Dat zou ik wel gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 12-05-2021 14:27 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 14:28
Ik maak zelf regelmatig gebruik van myus.com. De reviews verschillen nogal, het klopt dat ze een jaar geleden wat problemen hadden i.v.m. Corona. Zo konden ze een keer wat pakketjes niet vinden, maar tot nu toe hebben ze alles teruggevonden, toen ook compensatie voor gekregen in de vorm van korting op verzenden etc. De laatste maanden gaat het weer prima, geen klachten meer over.

Wat ze wel doen is elke artikel wat bij hun binnenkomt bekijken om de waarde te bepalen voor de export. Als er geen rekening bij de artikelen zit gaat ze waarde proberen in te schatten, en dat kan soms zeer gunstig uitpakken. Soms ook te hoog, maar je kunt dan de rekening uploaden en passen ze de waarde aan.

Ook goed opletten, als je al je verzamelde artikelen naar NL wilt verzenden, kijk dan goed naar het aantal verschillende artikel posten. Mocht je Fedex kiezen (waarschijnlijk wel, de goedkoopste en snelste) kan het handig zijn om vooraf de import kosten te betalen. Bij Fedex betaal je anders 13 euro inklaringskosten + 8 euro per post boven de 5 posten. Dat kan dus aardig aantikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
@SQB Zelf goede ervaringen met https://www.shipito.com/en/. Zij noemen het "Package consolidation" losse orders laat je naar hun warehouse verzenden, vooral handig ze hebben ook warehouses in US staten zonder sales tax dus nog goedkoper en zij repacken die orders in één pakket en verzenden die internationaal.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 14:28
Goed opletten trouwens voor bijkomende kosten. Bij myus.com is een premium abonnement $7 per maand (of $60 per jaar) en in ieder geval een gratis proef maand. Maar dan betaal je geen processing fee en consolidation kosten en douane declaratie. Bij shipito.com wel, zie https://www.shipito.com/en/shipito-pricing

Als ik goed kijk naar de kosten van shipito dan betaal je per pakje met een premium abonnement $2 Processing Fee, $3 Consolidation. En dan per verzending naar NL waarschijnlijk nog Fill Out Customs Declaration $7. Stel je hebt dan 5 pakjes, dan zijn de kosten 5x $2 + 5x $3 + $7= $32. Dus dat kan aardig oplopen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
aawe mwan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:20:
Eerlijk gezegd zou ik me wel even achter de oren krabben, als een verkoper uit een eerste wereldland anno 2021 nog steeds niet naar het buitenland „kan” versturen. Daar zal dan vast wel een reden voor zijn.
Ik krijg vaak de indruk dat ze de moeite niet willen doen en de Noord-Amerikaanse markt (vaak nemen ze Canada nog wel mee) groot genoeg vinden. En soms kunnen ze het wel, maar zijn de verzendkosten twee- of driemaal hoger dan de aanschafwaarde, terwijl het binnen de VS dan gratis wordt verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Fromus2eu, zie https://www.fromus2eu.nl/diensten/, kan wellicht doen wat jij wil. Een berichtje wat de mogelijkheden zijn is zo gestuurd. Hier op GoT heb ik deze dienst vaker voorbij zien komen. Op FB staan zij ook, inclusief ervaringen.

[ Voor 9% gewijzigd door bozzo op 12-05-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
Bedankt voor alle input. Ik ga eens goed rondkijken, vooral nu ik weet dat ik op zoek ben naar "package consolidation" (de juiste zoekterm helpt).
Pagina: 1