Port-forwarding/DDNS via 3/4G router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capronicus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-01 23:48
Beste,

Een klant van ons heeft een loxone installatie staan op een locatie waar bekabelt internet niet wordt aangeboden dus was het idee ontstaan om daar een 3/4G router te installeren en hierop de poort te forwarden (enkel 80TCP/UDP dus vrij simpel normaal) nu blijkt echter dat telenet en base (hier hebben we sim-kaarten van) dit dus niet toelaten, alles zit op een CGNAT, met als gevolg dat we dus niet via dyndns of port forwarding iets kunnen instellen (tevens ook via tadaam).

Bellen naar Base support leverde ook niets op (supporteren ze niet). Na wat zoekwerk zou er evt. een oplossing zijn via via door middel van een server met vpn te hosten en vervolgens op die manier in het lokaal netwerk te geraken maar dit lijkt me nogal omslachtig, foutgevoelig en dan komen er weer onderhoud en kosten van de server bij.

Mijn vraag was dus; is er een APN profiel waarop dit kan? is er een provider die port-forwarding als optie geeft, ik lees her en der dat proximus dit wel kan maar niet "out-of-the-box".
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In Nederland wel, maar ik weet niet of je hiermee geholpen bent.
https://www.oliviawireless.nl/vast-publiek-ip-adres

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capronicus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-01 23:48
Olivia had ik ook gevonden :), nu lijkt het wel dat dit ook in België zou werken, volgens hun kaart althans. Ik zal het alvast even bij hen navragen, hebben we toch 1 mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:58

lier

MikroTik nerd

De onvoorstelbare behoefte om alles op afstand te kunnen benaderen, zelfs over HTTP...heb je al nagedacht wat er gebeurt als "anderen" toegang hebben tot deze device(s)?

Dankzij CGNAT kan je niet van buiten naar binnen (positieve hieraan: een security issue minder). En dus zal je van binnen naar buiten moeten. VPN is dan een logische keuze, waarbij je een VPN client zal moeten inrichten op die locatie.

Misschien beter om eerst uit te leggen waarom externe toegang gewenst is en waar/wie externe toegang willen hebben.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:04
Hier zijn gewoon units voor te koop.
Zie bijvoorbeeld de EWON Cosy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 12:23
Bij T-mobile kan het wel met DDNS: https://community.t-mobil...rwarding-instellen-270716

Deze tekst niet lezen !

Pagina: 1