HP Zbook Fury 15 G7 keyboard backlight

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:15
Hoihoi,

weet iemand welke driver en/of software nodig is om op een HP Zbook Fury 15 G7 keyboard backlight normaal te laten functioneren binnen W10? De backlighting gaat namelijk telkens direct uit en ook niet aan als je typt.

Googlen heeft niet veel geholpen, daar wordt verwezen naar de bios settings die ik al op diverse manieren heb ingesteld maar dit veranderd niets aan het functioneren binnen Windows. Verder gevonden dat dit ingesteld kan worden bij de mobiliteitsinstellingen, maar dan blijkt het apparaat specifiek te zijn en dan is er een driver en of tool voor nodig om de keyboard backlighting settings toe te voegen. Maar welke dit zou moeten zijn kan ik nergens vinden helaas.

Al diverse driver etc. geprobeerd... hp hotkey support, power management, sensor hub en IO driver... die leken mij logisch, andere drivers en tools beschikbaar lijken mij hier geen raakvlak mee te hebben dus nog niet geprobeerd.

Ik wil de laptop niet vol hebben met HP rommel... maar dit moet toch goed werken.

Wat zie ik over het hoofd? Wat mis ik en heb ik nodig om de backlighting goed te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Installeer HP Support Assistant eens.
Die kan misschien nog ontbrekende zaken vinden en updaten.

De software voelt bloatware-achtig aan, wanneer je keyboardverlichting werkt, kun je HPSA er weer af gooien.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Staat de backlight wellicht te kort ingesteld in de bios? Heb bij mijn HP laptops (EliteBook/ZBook) nog nooit een instelling in het OS gehad. Meer dan de helderheids hotkeys en de bios instelling was er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
PD2JK schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:37:
Installeer HP Support Assistant eens.
Die kan misschien nog ontbrekende zaken vinden en updaten.

De software voelt bloatware-achtig aan, wanneer je keyboardverlichting werkt, kun je HPSA er weer af gooien.
Dat is dus precies wat ik wilde voorkomen... alleen nodige drivers en verder niets.

Het gaat overigens om laptops die met een bedrijfsimage worden ingedraaid en we zijn bezig deze voor te bereiden en dit is het laatste waar het op blijft hangen... tijdens een test hebben we Support Assistant al gedraaid om zo de nodige drivers binnen te halen, dus in principe hebben we alle drivers erin zitten die Support Assistant aan heeft geboden.

Overigens biedt Support Assistant alleen nodige drivers aan, geen tools e.d. die standaard op een HP laptop worden geleverd... en ik vermoed dat het daar toch ergens in zit die de mobiliteits opties moet toevoegen.

Maar goed, misschien is dat wel Support Assistant... zou wel slecht zijn imo, maar er zit niets anders op om het te proberen.
Kaalus schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:39:
Staat de backlight wellicht te kort ingesteld in de bios? Heb bij mijn HP laptops (EliteBook/ZBook) nog nooit een instelling in het OS gehad. Meer dan de helderheids hotkeys en de bios instelling was er niet.
Zoals ik al heb vermeld in mijn topic start... bios settings doen niets, zelfs wanneer het op 'never' staat ingesteld gaat het wanneer ingelogd direct weer uit.

Zolang nog niet ingelogd in Windows, dus in de BIOS werkt het wel allemaal zoals het hoort.

EDIT: gevonden... een BIOS instelling die tegenovergesteld werkt zoals je verwacht, het vinkje in het BIOS bij 'automatic backlight' moet juist uit staan |:( en dan werkt de backlight automatisch 8)7 Raar maar waar.

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 12-05-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je nog een Fury nieuw in doos? Misschien kun je de HP image vergelijken met die van jullie.

HPSA zou ik als bedrijf ook niet willen, in het verleden bleek dit soort software niet altijd in goed daglicht te staan.

nieuws: Hacker ontdekt lek in supportsoftware op HP-notebooks
nieuws: HP: 'Telemetrieanalysetool' staat al jaren op computers en is niet ge...

Verder wel 'fan' van HP(E) hardware. Mooi spul. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
PD2JK schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:56:
Heb je nog een Fury nieuw in doos? Misschien kun je de HP image vergelijken met die van jullie.

HPSA zou ik als bedrijf ook niet willen, in het verleden bleek dit soort software niet altijd in goed daglicht te staan.

nieuws: Hacker ontdekt lek in supportsoftware op HP-notebooks
nieuws: HP: 'Telemetrieanalysetool' staat al jaren op computers en is niet ge...

Verder wel 'fan' van HP hardware. Mooi spul. ;)
Zie mijn edit... heb het gevonden ;)

En ja, de hardware van HP vind ik over het algemeen ook erg puik, weinig problemen mee hier. Deze Zbook Fury dingen zijn ook heel aardig machientjes... krachtige cpu met goede koeling, 4 DIMM slots, 4 m.2 slots... quadro kaart, mooi relatief helder scherm... ze gaan als de brandweer.

EDIT: nog even als afsluiter zodat de oplossing in de laatste reactie staat.

De setting voor de keyboard backlighting is wat vreemd, als 'automatic backlighting' staat ingeschakeld in het BIOS dan werkt het dus niet... vinkje weghalen en het werkt wel automatisch.

[ Voor 24% gewijzigd door MicGlou op 12-05-2021 14:32 ]

Pagina: 1