Naar een duurzaam en betrouwbaar net: 'Digital twin' maak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
reviews: Op weg naar een realtime 'digital twin' van het Nederlandse net

Leuk artikel! Volgens mij is er op dit onderwerp best veel interesse (en discussie!) op Tweakers, mooi dat er dus regelmatig artikeltjes over komen.

Dit artikel ging (wat in de comments wel werd opgemerkt) vooral over het onderzoek wat gedaan wordt. Is dit bewust gedaan, omdat bijvoorbeeld veel lezers studenten zijn?

Ikzelf ben bijvoorbeeld vooral benieuwd in welke richting we als Nederland kiezen om de energietransitie te realiseren. Waterstof vinden we op tweakers een stomme keuze omdat het zo inefficiënt is, maar toch gaan we als Nederland duidelijk die kant op (Shell/Eneco met Hollandse Kust Noord, en in de Eemshaven worden volgens mij ook een paar elektrolysers neergezet, waarschijnlijk voor Windpark Ten Noorden Van De Wadden). Zij winnen die aanbestedingen bij de overheid juist omdat ze met waterstof oplossingen komen, dus blijkbaar is EZK daar sterk geïnteresseerd in.

Ik kijk uit naar toekomstige artikelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeatBusters
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-08 13:51
Mijn complimenten, geweldig artikel. Inspirerende en vertrouw wekkende uitleg over een onderwerp waar meer over bekend mag worden om werkelijk met elkaar iets positief te kunnen wijzigen in de toekomst betreft de energietransitie.