Wasmachineafvoer loopt over bij afpompen

Pagina: 1
Acties:

• bertsterken
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-05-2021
Ook mijn wasmachineafvoer loopt over als water wordt weggepomt. Ik kan vooralsnog geen verstopping vinden. De afvoer met sifon en de wasbakafvoer met sifon komen samen in een gezamenlijke afvoer .
Zie foto. Ziet iemand 'constructiefouten"?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUOaHKgPTyF8McsaqEaU-QhrBRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5sRWHD1IuAWe8QfqZMSXz7fI.jpg?f=user_large

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bertsterken schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:00:
Ook mijn wasmachineafvoer loopt over als water wordt weggepomt. Ik kan vooralsnog geen verstopping vinden. De afvoer met sifon en de wasbakafvoer met sifon komen samen in een gezamenlijke afvoer .

[Afbeelding]
Wasmachine afvoer is normaal op cm of 80 hoogte, ipv wat jij nu hebt.
(te weinig ruimte om water af te voeren nu)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 11-05-2021 17:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

[Afbeelding]
Ja, de hele foto!
Dat zijn wel heel veel bochtjes.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:44

[Afbeelding]
Als mijn ogen mij niet bedriegen heb je hem met houder en al aangedrukt in de afvoer. Dan kom je in de problemen met lucht in de leiding die niet weg kan. Haal hem iets omhoog zodat hij er los in ligt en kijk dan is hoe hij het doet.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 17:12

[Afbeelding]
Ja dat het wasmachine deel omhoog loopt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb je een eigen topic gegeven, een antiek topic hiervoor hergebruiken is niet de bedoeling.

De luchtdruk zou door de gezamenlijke constructie weg moeten kunnen als we beetje buiten het boekje denken, immers de rechtopstaande buis is inderdaad kort voor een wasmachine afvoer. Er is dus weinig marge voor als het water niet snel genoeg weg kan.

Wellicht is er ook wat verstopt, loopt de wasbak wel goed en snel leeg?

Tweakers Discord

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Eens een poging doen:

- Water moet omlaag weglopen, de wasmachine-afvoer gaat in plaats daarvan terug omhoog.
- Witte Y-splitsing op de kop gemonteerd met wegstroomrichting naar boven (!?!)
- Afvoer voor de wasmachine zit in zijn geheel waarschijnlijk te laag gemonteerd
- Niets is gebeugeld, is wachten tot het ooit een keer afbreekt. Beter 50 cent uitgeven aan een paar beugeltjes?
- Hele reeks aan bochtjes die extra weerstand geven

Maar eigenlijk begint het probleem ermee, dat er maar een centimeter of 5-10 echt verval lijkt te zijn tussen de afvoer en waar de buizen de muur in gaan, dat samen met alle bochtjes en verkeerd stroomrichting, gaat nooit goed werken.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wilke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Maar eigenlijk begint het probleem ermee, dat er maar een centimeter of 5-10 echt verval lijkt te zijn [...]
Inderdaad, het hele buizenstelsel staat standaard al vol tot boven de tegelvoeg achter de grijze sifon (wet van de communicerende vaten).

Dat maakt maar 10 tot 15 centimeter 'marge' tot de staande buis overloopt. Dat is nog geen 200 ml.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-11 20:34
een heel smerige truc. maar eentje die soms wel werkt is die 90 graden bocht na je sifon eruit halen en deze vervangen door 2 x 45 graden. en beugelen.die wasbak syfon is het ook niet helemaal je van het.

eventueel een vaatwasmachine afvoer gebruiken.
https://www.warmteservice...IO5SpAt8xf1hoC7ZQQAvD_BwE

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Kan je dat plaatje waar je afvoer "de muur" ingaat, beneden open maken en dan op een lager niveau je wasmachine afvoer aansluiten en die daar schuin in rechte lijn naartoe laten lopen? Dan heeft je afvoer wat meer buffer en hoeft het water niet zichzelf omhoog te duwen.
Pagina: 1