Toon posts:

2 schijven op 1 schijf???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 fysieke HD. Iets heeft er 2 van gemaakt, althans volgens FDISK onder dosboot. De vreemde partitie is 96Mb groot en wordt wel gezien door FDISK maar is niet toegankelijk. Linux ziet hem helemaal niet...

Vraag: Hoe kan ik deze verwijderen?

OS ziet 2(!!) schijven terwijl er maar 1 is! Moet dus met FDISK (dos) optie 5 kiezen om naar de andere te gaan...maar die is dus niet toegankelijk...

Iemand een idee? :?

Specs:
HD=Maxtor 20GB
MB=Abit K7RAID
CPU=AMD800

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41
Weggooien met Fdisk? :)

Verwijderd

Topicstarter
euh...dast probleem...met geen mogelijkheid weg te krijgen...
:'(

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

proggie bij maxtor weg halen?
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm

onder windows kan je ff copy/paste die fdisk info?

Verwijderd

moet wel

Verwijderd

En als je je andere partitie eraf haalt (als alle gegevens weg kunnen) en een nieuwe maakt? Ik heb wel eens gehad dat er ergens een stukje schijfruimte leek te zijn dat niet weg wou en niet gebruikt kon worden. Onder Linux alle andere partities weggehaald en toen had ik opeens weer alle schijfruimte tot mijn beschikking. Toen de zaak opnieuw ingedeeld.

Dutchman

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Heb je al een andere partitiemanager geprobeerd, zoals Partition Magic of Gdisk ??

Kweet niet of het veel zal helpen, omdat je al meldt dat Linux 'm ook al niet ziet.

't is te proberen waard.

-

Verwijderd

Moet dit niet naar oplagmedia toe?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Je gebruikt Linux zei je, kan dit niet gewoon de Linux swappartitie zijn? Die kun je ook niet aanspreken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of debug je hdd, ben je wel alle partities kwijt :(

Verwijderd

Waarom gebruik je ook fdisk?
Ik gebruik al bijna 2 jaar een ander programma, de executable heet "part.exe", de naam weet ik zo niet van dit programma.
Maar hiermee kun je echt veel makkelijker dan bij FDisk partities maken, verwijderen, anders indelen, formateren, etc.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
mrboot is ook een lekker proggie voor dit soort problemen. Kan echt alles wegflikkeren en ook weer aanmaken.
/edit/
Zit EFdisk bij waarmee je kan opruimen.
Maar ik begin het gevoel te krijgen dat ik nog niet wakker ben
/edit/

Zin.

Pagina: 1