Scamwebsites met Nederlands bv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndroom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-08 09:36
Goeieavond allen, ik zwier het even op Tweakers om het deels van me af te schrijven en misschien nog een sprankel hoop om iets te recupereren.

Net te weten gekomen dat mijn vader de afgelopen dagen €1000+ euro heeft uitgegeven aan berichtjes op moredates.com te sturen (aankopen van coins voor te kunnen sturen)
Valse profielen van 30jarigen die niet kunnen wachten om een bejaarde te hebben.

Maar hoe dit kan op een nederlands BV begrijp ik niet, dat zoeen zaken niet direct uit rolatie gehaald worden.
https://bedrijvenmonitor....-v/kvknummer/687918950000

Dus ik hoop dat er iemand raad weet. (ter info: ik (en mijn pa) zijn belg)
- hoe dien ik klacht in zodat dit kan tegengehouden worden voor anderen.
- is er een kans dat hij dat geld terugziet
- hoe kan oplichting als dit in een modern land?

turbulente avond achter de rug met dit alles, mijn excuses als het niet goed overkomt maar het is mijn laatste wapenfeit van de dag.
Alvast bedankt!

Wat je zelf doet, heb je toch maar mooi zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:29
Toevallig laatst een aflevering hierover gezien op de NPO https://www.npo3.nl/bait/25-03-2021/POW_04931923

Het komt erop neer dat deze websites in de kleine lettertjes aangeven dat het gaat om fictieve profielen en het enkel voor entertainment is. Niets aan te doen tenzij hem is verteld dat afspraken mogelijk zijn en dat de profielen echt zijn (want dat is niet waar).

Edit: zoals verwacht staat dit onderin de website:

In addition to the thousands of new registrations every day, you will have the opportunity to chat with virtual online profiles in our virtual entertainment world, although real meetings with them are not possible.

[ Voor 30% gewijzigd door jugger naut op 12-05-2021 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:40
Is het verderfelijk? Ja.

Kan je er iets tegen doen? Ik vrees van niet.

In de terms and conditions staat iig het volgende:

"Appcreators uses professional animators and operators for the entertainment of the Users, who are not identified separately in the system. This Service is provided in the highest quality. Real meetings are not possible with these operators. Users can only send them messages within the portal"

Op de landingspagina staat helemaal onderaan in kleine lettertjes nog het volgende:

"n addition to the thousands of new registrations every day, you will have the opportunity to chat with virtual online profiles in our virtual entertainment world, although real meetings with them are not possible."

Natuurlijk leest niemand dit en is deze website gewoon een scam maar je geld terugkrijgen lijkt mij zeer lastig, zo niet onmogelijk.

Ik zou dit achter mij laten en het zien als (zeer duur) leergeld.

[ Voor 19% gewijzigd door stutrecht op 12-05-2021 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Simpel, niet. Ze zitten bijna perfect in de grijze randjes van de wet, moet zeggen dat ze in de jaren er steeds beter in zijn geworden dit open toe te geven, en toch mensen aardig wat centjes los kunnen krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is toch geen scam als de aanbieder van deze (verfoeilijke?) dienst zelf al zegt:

In addition to the thousands of new registrations every day, you will have the opportunity to chat with virtual online profiles in our virtual entertainment world, although real meetings with them are not possible.

Of is het dan naïviteit van de argeloze bezoeker? :+

Waarbij de woorden virtual en real ... not possible al genoeg zouden moeten zijn, toch? ;)

En het staat er toch heel duidelijk bij, zelfs in het 'Belgisch':

https://www.moredates.com/nl-BE/
...heb je de mogelijkheid om te chatten met virtuele online profielen in onze virtuele amusementswereld, hoewel echte ontmoetingen met hen niet mogelijk zijn.

Hoe duidelijk wil je het hebben?

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 12-05-2021 09:31 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 22:31
Overigens is 1000+ euro neerleggen bij een willekeurige dating site, echt of niet, ook wel een beetje je vader zelf aan te rekenen. Dat gaat toch niet uit zichzelf lijkt me?
Een berichtje sturen kost zo te zien 50 coins. Als je de 'goedkoopste' optie neemt (5500 coins voor 100 euro) ben je dus 91 cent kwijt per berichtje. Dat tikt wel lekker aan dan.

Het is natuurlijk heel slinks van ze dat ze met coins werken zodat je niet zo goed in de gaten heb hoeveel je nou eigenlijk betaald, maar na een paar keer zo'n bundel kopen heb je, lijkt mij, toch wel in de gaten dat je wel heel veel geld aan het neerleggen bent voor niks?

Ik heb altijd het gevoel dat sommige mensen op internet al hun 'boerenverstand' los laten gaan en alles en iedereen vertrouwen wat er gebeurd. Als er in het echt iemand naar je toe komt die voor elke zin die je tegen haar zegt een euro vraagt dan accepteert toch ook niemand dat?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndroom
Bedankt voor de antwoorden al.
Ik dacht al wel dat die mannen zich zouden indekken en dat staat inderdaad in de terms and conditions.
samen met wat dreigementen dat als je denkt aan een refund via de bank ze je in de kosten jagen omdat je "coins in het rood staan"

Mijn vader heeft recent zijn 2e hersenbloeding gehad wat samen met een leven van alcoholmisbruik voor de nodige hersenschade heeft gezorgd, waardoor hij totaal geen impulscontrole meer lijkt te hebben.
We kiezen ze uiteraard niet..

De computer is helaas zijn enige manier om met zijn dochter te communiceren aangezien zij in het buitenland woont, een smartphone valt niet meer aan te beginnen. (hij is al 77jaar)

Nu is dit wel de laatste stoot geweest wat hij zo zal uitgehaald hebben, ik zorg er wel voor dat alles zo dicht getimmerd word dat hij niet anders meer kan dan skypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Syndroom Da's uiteraard een heel vervelende en precaire situatie. Sterkte daarmee!

Maar dan zijn digitale verleidingen niet de enige problemen! Wat dacht je van welbekende praatjesmakers die je aan de deur iets proberen te verkopen? Babbeltrucs op straat/markt, etc.
Wat dat betreft kent het geboefte geen schaamte... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndroom
Daar gaan we ook mee aan de slag, hij woont sinds kort wel vlak aan een rusthuis, dus om bij de huisjes te komen moet je voorbij de poort. als daar iemand van deur tot deur gaat zal het wel snel gemeld worden.
Heb al gemaild met de sociaal assistente van daar om de zorg en controle bij hem wat te kunnen opschroeven.

Net een nieuw GSMnr aangevraagd, zodat dat niet in allerhande databanken staat als gewillig slachtoffer.

De moderne maatschapij is zeker niet gemakkelijk voor zoeen mensen, al is misbruik maken van zwakken inderdaad iets van alle jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is bewindvoering geen optie zodat hij niet (meer) ongecontroleerd zoveel uit kan geven?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:25
Het is altijd triest als zulke dingen gebeuren en is helaas van alle tijden.

Mijn vader heeft dat in de tijd bij zijn moeder (mijn oma) gehad, hij heeft het toen zo geregeld dat alle financiele zaken en waarvoor een handtekening nodig is, via hem liep. Dit betekende dat mijn oma niet zo maar zelf haar kunst en geld kon weggeven, ook energie maatschappijen hadden hierdoor pech. Ze hadden mijn vaders handtekening nodig en als mijn oma toch meer geld nodig had belde ze mijn vader op om het te regelen.
Wie weet is dit iets voor jou en jouw vader om hem enigzinds te beschermen tegen dit soort praktijken ook al is dit achteraf praten.

De eerste stap heb je al reeds gezet, door rusthuis met poort functie.

Voor de rest succes ermee

ps misschien kun je nog wel ergens aankaarten dat de teksten op de website over virtueel contact erg klein zijn en niet duidelijker zijn, maar waar je dit kan aankaarten... wie weet zijn andere tweakers die dat beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ben er zelf normaal geen voorstander van, maar er zijn "providers" die bepaalde soort sites filteren,
eventueel zou je zelf een router/pihole achtig iets kunnen installeren, en dan dit soort sites blokkeren.
Zou dan iets moeten zijn dat je site categorien kan blokkeren.

Iets als bv: https://www.kliksafe.nl/filternet/
(zelf totaal geen ervaring mee)

[ Voor 14% gewijzigd door mvrhrln op 12-05-2021 13:16 ]

Pagina: 1