Sommige apparaten hebben geen wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temmsie
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoi,
Wij hebben al zo'n beetje een jaar last van het probleem dat niet alle apparaten wifi kunnen maken. De meeste wel, maar natuurlijk mijn laptop niet.

We hadden eerst altijd standaard ziggo wifi maar we kregen er een extender bij, dat ging helemaal goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer verbinden met mijn laptop én mobiel dus alleen met de 5g(extender) terwijl die nog minder bereik had omdat de extender aan de andere kant van het huis zat..
(Ik wifi wel en ik kon er wel mee verbinden maar het werkte niet en er stond geen internet)

Mijn vader had recentelijk dus ziggo provider gebeld omdat hij ook in een keer niet meer kon verbinden met de standaard wifi zelf, dus kozen we ervoor de extender te verwijderen en te resetten. Nu heb ik en mijn vader wel weer wifi, maar mijn laptop nu dus helemaal niet meer, nu ineens de computer beneden ook niet meer en heeft mijn chromecast ook geen internet meer 7(8)7 Terwijl mijn chromecast wel een dag na de wifi aanpassing wifi heeft gehad!

Dit is enorm irritant en omdat de rest van de apparaten allemaal wel werken in huis (apparaten van mijn broer en ouders wel) denkt mijn vader dat het aan de apparaten ligt dus heeft geen zin om te bellen, terwijl ik al 2 keer het netwerk opnieuw heb ingesteld en vaak genoeg opnieuw is opgestart.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-05 19:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bij Ziggo hebben ze toch een "power promise", lekker hun probleem maken?

Anyways, ja, een extender moet zelf ook binnen het bereik zitten, anders valt er niks te extenden.

Maar een accespoint (soort bekabelde extender) is een veel betere oplossing; moet je wel ergens midden in je huis een netwerk kabel zien te krijgen.

---

Maar, als je in de buurt zit van je Ziggo router; zou je op je Ziggo WiFi moeten kunnen verbinden.

Als alleen jou laptop dit niet doet; is het waarschijnlijk een probleem van je laptop.
(Doet de laptop het wel op een ander WiFi netwerk? Dan kun je uitsluiten of de WiFi module van je laptop niet gewoon daadwerkelijk stuk is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temmsie
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-12-2021
Nee, niet er waren meer apparaten die niet werkten zoals ik vermeld had, mijn laptop heeft ook geen problemen met wifi op andere plekken.
Ik had net heel even wifi op mijn laptop maar dat was maar voor even helaas..

Maar mijn chromecast en laptop hebben nu dus allebij nog geen internet

[ Voor 62% gewijzigd door Temmsie op 11-05-2021 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:05

lier

MikroTik nerd

Zou je kunnen beginnen met wat relevante informatie geven?

- welk modem (exacte naam/model/firmware versie/etc.)
- welk extender (exacte naam/model/firmware versie/etc.)
- hoe staat Wifi ingesteld (alles behalve SSID en wachtwoord)

- welke wifi kaart zit in de laptop (exacte naam/model/firmware versie/etc.)
- welke chromecast

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
Dubbel uitgegeven IP-adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
lier schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:53:
Zou je kunnen beginnen met wat relevante informatie geven?

- welk modem (exacte naam/model/firmware versie/etc.)
- welk extender (exacte naam/model/firmware versie/etc.)
- hoe staat Wifi ingesteld (alles behalve SSID en wachtwoord)

- welke wifi kaart zit in de laptop (exacte naam/model/firmware versie/etc.)
- welke chromecast
En in aanvulling hierop:

- hoe ziet de rest van het netwerk er uit (indeling, modellen, typenummers)?
- heb je overal in huis last van het probleem of alleen op bepaalde plekken?
- wat heb je zelf al (exact, wees precies) geprobeerd (heb je jullie WiFi netwerk al eens verwijderd en weer toegevoegd op de probleemapparaten bijvoorbeeld)?
- wat werkt er precies wel en niet (krijg je wel een WiFi verbinding, maar geen internet, of wordt er uberhaupt geen WiFi verbinding gemaakt, etc..)?

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 12-05-2021 12:03 ]

Pagina: 1