Nu ons nieuwbouwhuis klaar is ben ik op zoek naar een set zonnepanelen
. Voordeel is dat het volledig plat dak is met alleen 3 dakramen er in en wat pijpjes voor de wtw.
Hoeveel kWh we gaan gebruiken in een jaar is een beetje gokken, maar schat 5900wp aan zonnepanelen nodig te hebben.
Ik heb de autocad tekeningen van onze woning, heb deze in sketchup geladen en hier een opstelling op getekend die pal op zuid staat. Vlakken die er op staan zijn even met grote zonnepanelen getekend.
:strip_exif()/f/image/BguGXZ3VpE2noUA88geeVE17.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat voor zonnepanelen adviseren jullie met welke omvormer? Dacht zelf aan een 3 fase sma omvormer en als platdaksysteem solarstell connect. Zonnepanelen hoeven niet all-black te zijn wat mij betreft.
Zat zelf te denken aan de volgende opties:
-12 panelen JA Solar JAM66S-30-495-MR 193,- x 12 = 2316,- (5940wp)
-13 panelen LONGi Solar - Mono 450 Silver Frame Half Cut PERC 139 x 13 = 1807,- (5850wp)
Ook heb ik een offerte aangevraagd bij Winkelman zonnepanelen deze verwacht ik binnenkort.
Een oost-west opstelling zie ik ook wel zitten, maar dit lijk mij onhandig. Zijn de kabels met de connector standaard lang genoeg om dan de zonnepanelen met elkaar te verbinden of zit je dan met tussen stukken steeds?
Zou de set graag zelf plaatsen. Dit al eens eerder gedaan op de garage van de vorige woning.
Zie graag jullie adviezen tegemoet
Hoeveel kWh we gaan gebruiken in een jaar is een beetje gokken, maar schat 5900wp aan zonnepanelen nodig te hebben.
Ik heb de autocad tekeningen van onze woning, heb deze in sketchup geladen en hier een opstelling op getekend die pal op zuid staat. Vlakken die er op staan zijn even met grote zonnepanelen getekend.
:strip_exif()/f/image/BguGXZ3VpE2noUA88geeVE17.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat voor zonnepanelen adviseren jullie met welke omvormer? Dacht zelf aan een 3 fase sma omvormer en als platdaksysteem solarstell connect. Zonnepanelen hoeven niet all-black te zijn wat mij betreft.
Zat zelf te denken aan de volgende opties:
-12 panelen JA Solar JAM66S-30-495-MR 193,- x 12 = 2316,- (5940wp)
-13 panelen LONGi Solar - Mono 450 Silver Frame Half Cut PERC 139 x 13 = 1807,- (5850wp)
Ook heb ik een offerte aangevraagd bij Winkelman zonnepanelen deze verwacht ik binnenkort.
Een oost-west opstelling zie ik ook wel zitten, maar dit lijk mij onhandig. Zijn de kabels met de connector standaard lang genoeg om dan de zonnepanelen met elkaar te verbinden of zit je dan met tussen stukken steeds?
Zou de set graag zelf plaatsen. Dit al eens eerder gedaan op de garage van de vorige woning.
Zie graag jullie adviezen tegemoet
/f/image/ZzJUfYCoxeqbVkMP84lQTR93.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5C8Cfqat66em0Ua7bUV7M7Gb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/na3HWqHiAvmXHNJ1QAgd2mWX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ESIFWsEERoYRMMNjBQDWilOS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M7iPPGs3p2KN19a7G46wgwtK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yyodKybROdiuIT1BAmA3Vj2q.jpg?f=user_large)
/f/image/mwxltujjPHxfMAgW5Ox5wrS1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZxkVr7ApsVmuPtT1yz2rcNRi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AdFcdXi2OhtM3Vuj4vJa8Wxy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xjrh2l4S3C8kfehlTj3lytY8.jpg?f=fotoalbum_large)