Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microwave_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 11:20
Goedenavond,

Ik heb een tijdje terug mijn corona-werkplek ingericht. Nieuw scherm, mooie boxjes die een top recensie hadden. Eigenlijk nooit echt heel enthousiast geweest over de boxen totdat ik gisterenavond dacht "hé er zit ook bluetooth op, leuk voor in de tuin". Toen ik de muziek hoorde dacht ik echt 3x, zijn dat mijn boxen?
Ja dus..

Zojuist lopen testen,
Normale instelling is:
Laptop (HDMI) en/of PC (Displayport) naar monitor. Monitor naar Boxen line 1 (tulp kabel).
>> Matig geluid bij zowel laptop als pc. Er komt heel vlak geluid uit.

Vandaag getest met:
PC via bluetooth naar boxen: Prachtig geluid met fractie vertraging
PC direct via dezelfde tulp kabel naar boxen. Prachtig geluid..

De monitor doorvoer lijkt dus voor wat issues te zorgen. Is dit normaal; is er wat slims aan te doen?
Belangrijk voor mij is dat ik de laptop makkelijk kan inpluggen op thuiswerkdagen en de vaste pc als ik prive wat dingen doe. (wissel 2-3x per dag).. Ook nog de audio kabel wisselen kan, maar voelt wat suf.

Setup:
Monitor: LG 34WL750
Boxen: Edifier r1280db

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
Microwave_NL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:48:
Zojuist lopen testen,
Normale instelling is:
Laptop (HDMI) en/of PC (Displayport) naar monitor. Monitor naar Boxen line 1 (tulp kabel).
>> Matig geluid bij zowel laptop als pc. Er komt heel vlak geluid uit.
Via HDMI en DisplayPort worden digitale signalen verstuurd. Via de tulp kabel analoge signalen. Oftewel in het scherm worden digitale signalen (D) naar analoge signalen (A) geconverteerd (C). De chip in de monitor die dat doet noemt men een DAC. Waarschijnlijk is de DAC in de pricewatch: LG 34WL750-B Zwart van inferieure kwaliteit.