Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachdus
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo Tweakers,

Bij mij is een nieuwe Intergas HRE 36/30 A CV ketel geïnstalleerd, aangestuurd door een Tado systeem (bedrade slimme thermostaat.

Vervelend genoeg gaat de CV ketel op geen enkel moment in ruststand; de bypassleiding blijft voortdurend kneiterheet (80 graden).

De installateurs hebben een bypass geïnstalleerd, omdat de ketel anders in storing zou gaan wanneer alle radiatorventielen dicht staan.

Ze proberen mij wijs te maken dat het probleem in de software van Tado zit, maar ik heb dat uitgesloten door de oude (aan-uit) thermostaat te installeren, waarna het probleem nog steeds bestond. Sterker nog: de oude thermostaat (Nefit Ecomline) knippert de hele tijd.

Ik denk dat het toch een instelling in de ketel is. Ik heb de Tado zowel op Open Therm als op aan/uit aangesloten. Geen verschil.

Wie weet wat hier mis gaat??? :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachdus
EDIT:

Het knipperen van de oude thermostaat is het gevolg van een lege supercapacitor.
De oude thermostaat is een Nefit Moduline III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05 10:45
Vreemd, ik heb dezelfde ketel en ook een tado thermostaat (en knoppen). Hier geen enkel probleem. Wat is je setup van de tado? Alleen de oude themostaat vervangen voor een tado of ook een extensie kit geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachdus
Ik heb alleen de bedrade slimme thermostaat vervangen en 12 slimme radiatorventielen geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Is de Tado aangesloten op je netwerk?
Dan moet je de ketel selecteren en welk protocol. Dan wordt de goede software in de Tado geladen.
Nefit thermostaat werkt sowieso niet dat is ems protocol. Intergas is aan/uit of opentherm.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35
@Bachdus is er een buitenvoeler aangesloten op de ketel? Zo ja, zal ie gewoon door blijven stoken tot de retour net zo heet is als de stooklijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bachdus
Allemaal hartelijk dank voor de hulp en suggesties!
Inmiddels werkt de configuratie schijnbaar naar behoren. Vraag me niet hoe dat tot stand is gekomen, want ik heb zowat alles wel geprobeerd. Belangrijkste is: het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynaise
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-01-2023
Goedemiddag. Bij ons is zojuist de Intergas HRE 36/30 gemonteerd, maar we krijgen de thermostaat van Tado (bedraad) maar niet werkend. Hebben jullie hier tips voor? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachdus
Ik had dat in het begin ook, maar het is net te lang geleden om de oplossing nog te weten. Ik zou via de app contact zoeken met de helpdesk, die hebben mij altijd geweldig geholpen! Succes!
Pagina: 1