Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 16:19
Mijn vraag:
Nu de kogel door de kerk is en Ziggo vrije modem keuze aan moet bieden, heb ik daar wel oren naar.

En eigenlijk heb ik een hele simpele vraag, welk modem kan ik het beste aanschaffen (wat is het beste modem met coax aansluiting)? Ik gebruik mijn modem overwegend voor online gaming. Wat er dus nodig is, is een modem dat (vrijwel) nooit packet loss heeft en van een lage ping kan voorzien.
Met mijn huidige Ziggo modem heb ik hier wel regelmatig last van.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
5800x, RTX3080, 10 GbE netwerk adapter, cat6a kabels, TP-LINK Archer AX6000.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het modem in bridge modus laten zetten, maar toch regelmatig packet loss. Daarnaast is het modem van Ziggo in de afgelopen 2 jaar al 3 keer stuk gegaan. Verder heb ik niet alleen de Netgear R7800 gehad en de Netgear Nighthawk RAX200. Nu dus de TP-Link en geen verschil.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 16:59
Maar als je 4 verschillende modems hebt gebruikt, en je ervaart nog steeds problemen. Is er dan niet een mogelijkheid dat het probleem achter de modem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Beste Jirad,

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. De Netgear apparaten en de TP-Link zijn alle drie routers. De gemene deler is dus het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:18

Kheos

FP ProMod
euh, of de kabel is gaar (geworden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat zijn volgens jouw lage ping tijden? Internet via de coax kabel is geen xDSL of Glasvezel. Relatief (ten opzichte van xDSL of glas) hoge ping tijden zijn inherent aan een coax netwerk. Daar gaat een ander modem je niet bij helpen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je bent er vroeg bij. Aangezien nog niemand heeft kunnen testen op dat netwerk met eigen componenten; vrees ik dat er geen tweaker is die je een modem kan aanraden.

Check even de comments van het nieuwsartikel wat je gelezen hebt; er zijn nog een aantal uitdagingen (met het configuratie bestandje met de snelheid erin bijv.) die gelopen moeten worden.

Ik zou rustig de communicatie van Ziggo afwachten. Met een beetje mazzel geven zij een lijst met modems die zij getest hebben, en okay bevonden hebben. Om nu gewoon maar iets te bestellen met een Coax poort erop is zoeken in het duister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben niet tegen vrije modemkeuze maar dit is exact waar de ISP's voor vrezen. Iemand heeft packet loss en trekt daaruit de conclusie: het modem werkt niet goed. Zonder gedegen analyse kan je met je eigen supermodem net zo goed weer packet loss hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:21
Jay-B schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:47:
Ik ben niet tegen vrije modemkeuze maar dit is exact waar de ISP's voor vrezen. Iemand heeft packet loss en trekt daaruit de conclusie: het modem werkt niet goed. Zonder gedegen analyse kan je met je eigen supermodem net zo goed weer packet loss hebben.
Maar dan heb je in ieder geval wel de mogelijkheid om zelf een ander modem aan te sluiten en te testen of dit verbetering geeft. Bij geen verbetering kun je dan altijd het door Ziggo geleverde standaardmodel weer terugzetten. Sowieso zal de doelgroep van het eigen modem grotendeels bestaan uit Tweakers, aangezien de gemiddelde klant een kant-en-klare werkende oplossing wil van Ziggo/Delta/enz. en niet na wil denken over een alternatief modem. Eigenlijk precies wat nu al gebeurt met DSL en FTTH. De geavanceerdere gebruiker vervangt de standaard apparatuur voor iets naar eigen keuze, de gemiddelde gebruiker neemt genoegen met de door aanbieder geleverde apparatuur(zolang het werkt).

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Beste allemaal, bedankt voor jullie reactie.

Met een lage ping bedoel ik een ping zoals ik die nu ook ervaar. Ongeveer 10 ms richting Haarlem (Speedtest) en bij verbinding met een goede server rond de 20 ms in games. Ik begrijp dat dit van meerdere factoren afhankelijk is.

Verder heb ik met mijn modem nu vrij veel last van packet loss. Als jullie een modem kunnen aanraden die gewoon kwalitatief goed is (lage ping, geen packet loss, in staat tot het behouden van hoge download snelheden meerdere uren achter elkaar) dan hoor ik dat graag.

Ik snap dat ik er vroeg bij ben, het is simpelweg een inventarisatie zodat ik, als de tijd daar is, een weloverwogen keuze kan maken en hopelijk in de toekomst een stabielere (WiFi en Bedraad) verbinding heb.

Mijn kabels zijn afgelopen maand nog vervangen voor allemaal cat6a sftp kabels.

Graag dus een aantal modems waarvan jullie denken dat die aan mijn eisen voldaan. Het mag best wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03:21
Tostie1987 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:08:
Beste allemaal, bedankt voor jullie reactie.

Met een lage ping bedoel ik een ping zoals ik die nu ook ervaar. Ongeveer 10 ms richting Haarlem (Speedtest) en bij verbinding met een goede server rond de 20 ms in games. Ik begrijp dat dit van meerdere factoren afhankelijk is.

Verder heb ik met mijn modem nu vrij veel last van packet loss. Als jullie een modem kunnen aanraden die gewoon kwalitatief goed is (lage ping, geen packet loss, in staat tot het behouden van hoge download snelheden meerdere uren achter elkaar) dan hoor ik dat graag.

Ik snap dat ik er vroeg bij ben, het is simpelweg een inventarisatie zodat ik, als de tijd daar is, een weloverwogen keuze kan maken en hopelijk in de toekomst een stabielere (WiFi en Bedraad) verbinding heb.

Mijn kabels zijn afgelopen maand nog vervangen voor allemaal cat6a sftp kabels.

Graag dus een aantal modems waarvan jullie denken dat die aan mijn eisen voldaan. Het mag best wat kosten.
Hmmm probeer eerst is bridge modus Ziggo en een goeie router!
Ik doe dit 10+ jaren inmiddels zonder één probleem, alleen problemen bij daadwerkelijke storing en ook dit is minimaal in mijn geval.

Ik heb zelf een GT-AX11000( op dit moment met een ping van 11ms, 615mbps en 41mbps en los hiervan gebruik ik DNS van Cloudfare en Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25
Tostie1987 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:08:
Verder heb ik met mijn modem nu vrij veel last van packet loss.
Dan is de kans een stuk groter dat je een probleem hebt met je bekabeling of aop dan met het modem.
Pagina: 1