ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
doe het andersom, pak de kaart in een hand en in de andere een stuk plat alu ofzo van 4 bij 4, wat schuurpapier erop en schuren maar. zo heb ik het bij mijn oude BX chipset en me G400MAX gedaan.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Stelletje halve zolen, je gaat je core toch niet lappen 
Lappen doe je met je heatsink, niet je core!
Als je gaat schuren op je core gaat ie kapot, met CPU's ga je ook de onderkant van je _heatsink_ lappen om hem gladder te maken.
Lappen doe je met je heatsink, niet je core!
Als je gaat schuren op je core gaat ie kapot, met CPU's ga je ook de onderkant van je _heatsink_ lappen om hem gladder te maken.
20*350ZO45°
vind t een raar idee ja.
Je loopt groot risico dat je je core molt zo.
Artic Silver lijkt mij gewoon een goede oplossing idd.
Je loopt groot risico dat je je core molt zo.
Artic Silver lijkt mij gewoon een goede oplossing idd.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Verwijderd
de core kan je makkelijk vlakken met een wetsteentje, en te ver gaan zal niet snel gebeuren met zon steentje
Inderdaad; ik heb al een stuk of tien chips doorboord om ze een tweede leven als sleutelhanger te geven. Als je ze doorboort zie je (ook bij de geforce) dat ze voor het grootste deel uit keramiek bestaan en het onderste deel de daadwerkelijke transistoren ed. bevat. Imho moet je met een wetsteentje je core wel kunnen afvlakken.de core kan je makkelijk vlakken met een wetsteentje, en te ver gaan zal niet snel gebeuren met zon steentje
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Verwijderd
op je gpu heb je als het goed is in de hoekjes kleine rondjes zitten, ik heb zover gewet dat deze niet meer zichtbaar zijn, en alles werkt perfect,vooral omdat je met een wetsteentje echt iets recht kan wetten.
Ik heb op Mikhailtech in mei dacht ik een artikel gelezen om je chipset (in het artikel een TNT2 M64) en je heatsink op elkaar te lappen, dus ze "perfect" op elkaar te laten passen.
Je moest een druppel "grinding compound" tussen heatsink en chipset doen, en dan draaibewegingen maken met de heatsink terwijl je druk erop uitoefende. Zo werden chipset en heatsink geschuurd. Hij had het twee keer gedaan en de opdruk van de chipset was volledig weg (
als een GeForce 3 hebt
), en toen hij wat koelpasta ertussen deed, was die praktisch helemaal egaal verdeeld enkel door de heatsink erop te drukken!
Ik heb de link naar het artikel op GoT toen ook gepost, maar met de crash is die thread verloren gegaan.
Je moest een druppel "grinding compound" tussen heatsink en chipset doen, en dan draaibewegingen maken met de heatsink terwijl je druk erop uitoefende. Zo werden chipset en heatsink geschuurd. Hij had het twee keer gedaan en de opdruk van de chipset was volledig weg (
Ik heb de link naar het artikel op GoT toen ook gepost, maar met de crash is die thread verloren gegaan.
Lappen deden ze trouwens ook met intel CPU's die schuurden ze tot aan het kopergedeelte(Van de CPU) om beter kontact en warmte verspreiding te krijgen.
Het schuren van heatsink is meestal bedoeld om het verflaagje eraf te krijgen, dat zorgt namelijk ook voor warmte resestantie.
Het schuren van heatsink is meestal bedoeld om het verflaagje eraf te krijgen, dat zorgt namelijk ook voor warmte resestantie.
Wat is een wetsteen? Hoe ziet dat ding eruit? Waar is het verkrijgbaar? Zijn er verschillende grids, zoals op schuurpapier?
Verwijderd
wetsteentjes gebruik ik beroepsmatig, die zijn er in verschillende soorten en grofheden. een steentje waar je een mes mij scherp kan maken voldoet prima, das wel ergens te koop. die dingen kun je ook nog breken en dus kleiner maken.
ik heb bijv. me proc en chipset en videokaart gedaan met zon steentje.
ijzerwarenboer zou zoiets wel moeten hebben.
de heatsink en me gpu passen zo mooi dat zonder koelpasta,(zit er wel tussen,lol) dat als ik de heatsink een beetje aandruk op de gpu er een vacuum komt tussen die 2 ,waardoor ik zo de videokaart kan opliften.
de core van me gts draait ook probleemloos 260
ik heb bijv. me proc en chipset en videokaart gedaan met zon steentje.
ijzerwarenboer zou zoiets wel moeten hebben.
de heatsink en me gpu passen zo mooi dat zonder koelpasta,(zit er wel tussen,lol) dat als ik de heatsink een beetje aandruk op de gpu er een vacuum komt tussen die 2 ,waardoor ik zo de videokaart kan opliften.
de core van me gts draait ook probleemloos 260
Pagina: 1