Printer herkent Toner niet meer na stroomonderbreking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 08:08
Hoi, ik heb een probleem met mijn Brother HL-L3230CDW printer. Na een stroomonderbreking geeft hij alleen nog maar 'No Toner' aan, niks werkt meer. Er zitten gewoon perfect werkende toners in.

Heb al verschillende dingen geprobeerd, waaronder:
  • Factory Reset
  • Resetten van de toner via menu (Cancel + Back indrukken)
  • Toner handmatig resetten door tandwiel in andere positie te zetten
Heb ook met Brother gebeld en die hebben ook geen oplossing (behalve opsturen en een offerte voor reparatie laten maken, wat waarschijnlijk duurder is dan de printer zelf).

De printer is net buiten de garantie en iets meer dan 2 jaar oud, dus zou erg zonde zijn als hij door zoiets simpels weg moet.

Is er toevallig iemand die hetzelfde probleem gehad heeft en een oplossing weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

YouTube: How to Reset a Brother TN-760 Toner Cartridge

Wellicht heeft jouw printer ook zo'n optie?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
Ja, dat werkt hetzelfde bij deze printer inderdaad, maar dat lost het probleem helaas niet op... Bij mij staat er ook niet 'Replace Toner' maar 'No Toner'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klara12
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
Terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren helpen ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Haal de toner er eens uit, kijk waar de chip zit, en inspecteert de contactpunten. Is er iets vies, verschoven of iets anders raar te zien? En als je niets raar ziet, de contactpunten in de printer die contact leggen met de toner?

Klopt het dat de printer geen enkele van de 4 toners ziet? Als het er eentje is, is het in dit soort situaties vaak nuttig om de kleuren te verwisselen, bijvoorbeeld zwart en geel omdraaien, zodat je kunt zien of het probleem de tonercassette volgt of op dezelfde plek blijft. Maar als alle 4 de toners ontbreken kan dat wel eens lastig zijn.

Zoek uit of er een servicehandleiding voor de printer beschikbaar is. Ik heb even gegoogeld, maar vond enkel servicehandleidingen voor andere modellen van Brother.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:57
@city17 heb je hier nog een oplossing voor kunnen vinden? Ik heb een iets ander model Brother printer met hetzelfde issue. Ik heb dezelfde stappen als jij ondernomen, helaas ook zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• city17
3ddie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:31:
@city17 heb je hier nog een oplossing voor kunnen vinden? Ik heb een iets ander model Brother printer met hetzelfde issue. Ik heb dezelfde stappen als jij ondernomen, helaas ook zonder resultaat.
123Inkt heeft uiteindelijk compleet nieuwe toners gestuurd, toen deed hij het uiteindelijk toch weer.

Als je naar het dashboard van de printer gaat op je computer (via IP adres van printer) kun je zien welke kleur de foutmelding veroorzaakt. Dit zou de printer zelf ook aan moeten geven, maar dat deed hij dus niet. Bij ons waren er meerdere kleuren die een foutmelding gaven, maar op het dashboard geeft hij maar 1 foutmelding aan, ook al zijn er meerdere.

123 inkt heeft uiteindelijk gewoon alle nieuwe toners gestuurd. Uiteindelijk bleek dat alle 3 de kleurentoners een storing hadden, alleen de zwarte werkte nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:57
city17 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:40:
[...]

123Inkt heeft uiteindelijk compleet nieuwe toners gestuurd, toen deed hij het uiteindelijk toch weer.

Als je naar het dashboard van de printer gaat op je computer (via IP adres van printer) kun je zien welke kleur de foutmelding veroorzaakt. Dit zou de printer zelf ook aan moeten geven, maar dat deed hij dus niet. Bij ons waren er meerdere kleuren die een foutmelding gaven, maar op het dashboard geeft hij maar 1 foutmelding aan, ook al zijn er meerdere.

123 inkt heeft uiteindelijk gewoon alle nieuwe toners gestuurd. Uiteindelijk bleek dat alle 3 de kleurentoners een storing hadden, alleen de zwarte werkte nog.
Bedankt voor het antwoord! 123Inkt heeft mij ook een nieuwe toner aangeboden, fijn dat het daarmee in ieder geval bij jou opgelost was.
Pagina: 1