Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:26
Mijn iPhone 11 gebruikt al maanden erg veel data, zonder dat ik er veel mee doe. Als ik kijk bij data gebruik blijkt ~80% veroorzaakt te worden door 'Systeem - Documenten en synchronisatie'. Maar ik heb geen idee waar dit dan vandaan komt.

Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk opties uit te zetten die het kunnen veroorzaken maar blijkbaar heb ik niet de juiste gevonden. Ik heb zelfs de optie 'Databesparingsmodus' aan gezet maar dit heeft niet geholpen.

Mijn tijdelijke oplossing is nu om maar mobiele data uit te zetten. Ik heb reeds gezocht op Google maar ben nog geen oplossing tegen gekomen.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?

Edit: iCloud Foto's en Reservekopie heb ik reeds uitgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 11-05-2021 17:37 ]

Beste antwoord (via Pistachenootje op 21-06-2021 14:27)

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:25
Wellicht dat dit helpt ik zal de comment even apart posten:

https://discussions.apple.com/thread/250900105
I found the same thread on Stack Exchange! After exhausting my troubleshooting ideas, I got in touch with Apple Support. They connected me to a Senior Engineer who remoted into my phone to help diagnose a fix. Ultimately what fixed it was logging out of iCloud, doing a hard reset of the phone while logged out, then logging back in to iCloud. I'd tried those things in different orders, but I had not tried a hard reset WHILE logged out of iCloud. Since logging back in on Wednesday night, my data usage has returned to normal. 3 total MB used over the last three days, CONSIDERABLY better than the 200-300 MB/day it was using. So if you're having this problem, I recommend trying this fix!
Je zou het kunnen proberen om uit te loggen bij icloud, harde reset te doen en daarna weer inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
Hoeveel verbruik je dan? Ik heb bij instellingen gekeken en zie enkel data verbruik high level en staat op 99,0GB, maar wel opnieuw ingesteld op 20 december 2013, waarschijnlijk omdat ik op nieuwe telefoons en backup terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Sinds 2 weken:
Totale mobiele data 1.2 GB
Systeem 852 MB (waarvan Documenten en synchronisatie 834 MB)

En dit is dan met 4G regelmatig uitzetten. Als ik dat niet doe gaat ie boven mijn databundel van 2 GB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:28
Maak je wellicht (veelvuldig) gebruik van een app die z’n gegevens wegschrijft in je iCloud mappen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:16
Heb je een nas thuis staan? Wellicht kopieert ie foto”s bestanden oid daar naar toe.
Je kunt op de iphone instellingen per app aangeven of ie gebruik mag maken van mobiele data. Kijk daar eens welke apps er staan en zet dan per app deze mogelijkheid aan/uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:37

4POX

Everybody is wired

Als je een paar foto's maakt. Zie je daarna in de photo app dat je photo library is bijgewerkt? Zoja. Dan werkt jouw iPhone de photo library bij als je de camera gebruikt.

Paar minuten 4K video is al snel een paar 100MB's

Ik zie dat je een edit hebt gedaan. Is het data probleem nu opgelost?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In Instellingen helemaal naar onderen scrollen naar de hele lijst met apps. Voor iedere app kun je aangeven of die gebruik mag maken van mobiele data of niet. Daarnaast is "ververs op de achtergrond" ook zo een dingetje die volgens mij bij veel apps best uit kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Andre_J schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:57:
Maak je wellicht (veelvuldig) gebruik van een app die z’n gegevens wegschrijft in je iCloud mappen ?
Het enige dat ik toestemming heb gegeven voor iCloud is contacten, agenda en herinneringen. Dat zou volgens mij nauwelijks data moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:28
Pistachenootje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:52:
[...]

Het enige dat ik toestemming heb gegeven voor iCloud is contacten, agenda en herinneringen. Dat zou volgens mij nauwelijks data moeten kosten.
Schakel eens in instellingen,icloud, de icloud drive uit om te kijken of je data verbruik minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Andre_J schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:18:
[...]
Schakel eens in instellingen,icloud, de icloud drive uit om te kijken of je data verbruik minder wordt.
Stond al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Nee.
Je kunt op de iphone instellingen per app aangeven of ie gebruik mag maken van mobiele data. Kijk daar eens welke apps er staan en zet dan per app deze mogelijkheid aan/uit
Zal het gaan proberen. Zet ik alleen Safari en Whatsapp aan want die wil ik wel onderweg gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
4POX schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 06:42:
Als je een paar foto's maakt. Zie je daarna in de photo app dat je photo library is bijgewerkt? Zoja. Dan werkt jouw iPhone de photo library bij als je de camera gebruikt.
Ik zie nergens 'photo library'. Wellicht heb ik die al uitgezet.
4POX schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 06:42:
Ik zie dat je een edit hebt gedaan. Is het data probleem nu opgelost?
In die edit heb ik vermeld wat ik reeds weken geleden heb uitgezet.

[ Voor 26% gewijzigd door Pistachenootje op 12-05-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ververs op achtergrond is voor batterij meer eisend, en niet voor data. Gewoon per App aanvinken onder mobiel netwerk waar je 4g voor toestaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 16:56
Ik ken dit, ik heb 1,5GB databundel via mijn werk en heb bij elke app mobiel data uitgezet. Alleen waarvan ik nodig acht staat het aan. Zo hou je het beperkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:25

I found the same thread on Stack Exchange! After exhausting my troubleshooting ideas, I got in touch with Apple Support. They connected me to a Senior Engineer who remoted into my phone to help diagnose a fix. Ultimately what fixed it was logging out of iCloud, doing a hard reset of the phone while logged out, then logging back in to iCloud. I'd tried those things in different orders, but I had not tried a hard reset WHILE logged out of iCloud. Since logging back in on Wednesday night, my data usage has returned to normal. 3 total MB used over the last three days, CONSIDERABLY better than the 200-300 MB/day it was using. So if you're having this problem, I recommend trying this fix!
Je zou het kunnen proberen om uit te loggen bij icloud, harde reset te doen en daarna weer inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Oké ik ga met de nieuwe tips aan de slag. Even voor de duidelijkheid hier de screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WOJXrEI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yts2vZZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 17:49
Die huidige periode ....

Van wanneer tot wanneer is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:11
Scroll inderdaad even helemaal naar beneden bij 'Mobiel netwerk' dan zie je helemaal onderaan staan 'opnieuw ingesteld: datum'.

Ik zat bij mezelf te kijken en daar stond 110 gb, maar dat blijkt gelukkig van een paar jaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Pistachenootje ga naar instellingen-mobiel netwerk, en scrol naar beneden.

stel gegevens opnieuw in

dan wis je de huidige opslag, en ga je vanaf dan opnieuw je dataverbruik monitoren ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
lifeguard schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:13:
Die huidige periode ....

Van wanneer tot wanneer is dit?
Bijna 3 weken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hackus schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:25:
@Pistachenootje ga naar instellingen-mobiel netwerk, en scrol naar beneden.

stel gegevens opnieuw in

dan wis je de huidige opslag, en ga je vanaf dan opnieuw je dataverbruik monitoren ;)
Dat doe ik al, iedere maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pistachenootje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Dat doe ik al, iedere maand.
Nu dus ook, anders staat het niet op 0 met je nieuwe instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hackus schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:04:
[...]

Nu dus ook, anders staat het niet op 0 met je nieuwe instellingen ;)
Heeft geen nut, ik weet dat systeem nu op 853 MB staat. Als het probleem weer speelt dan gaat die oplopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:36
Toevallig Wifi-assist aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

4acesNL schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:19:
Toevallig Wifi-assist aanstaan?
Ja, die moet je ook uitvinken @Pistachenootje
(net als iCloud-Drive)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 12-05-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ja stond al uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:36
Ah, okay. Ik had ooit namelijk hetzelfde probleem. Wi-fi assist uitgezet en dat hielp. Maar goed, bij u staat hij uit.
Wat het ook nog zou kunnen zijn is dat de iPhone automatisch voor hotspot gaat spelen.
Zo heb ik eens mijn 10gb bundel er binnen één dag doorheen gejaagd. 🙈

[ Voor 4% gewijzigd door 4acesNL op 12-05-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
4acesNL schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:25:
Ah, okay. Ik had ooit namelijk hetzelfde probleem. Wi-fi assist uitgezet en dat hielp. Maar goed, bij u staat hij uit.
Wat het ook nog zou kunnen zijn is dat de iPhone automatisch voor hotspot gaat spelen.
Zo heb ik eens mijn 10gb bundel er binnen één dag doorheen gejaagd. 🙈
Heb ik ook een keer ontdekt. Heel vreemd dat dat ineens aan stond. Maar dat is het nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. 's ochtends luister ik vaak naar de radio via safari/WiFi. Als er dan iemand belt gaat het geluid van de radio uit, maar dan blijft de data doorlopen. En zodra ik op pad ga gaat dat via mobiele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Het bleek toch niet de radio site te zijn. Daarna onderstaande fix geprobeerd en dat heeft het probleem opgelost.
Tiagoo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:38:

[...]

Pagina: 1