Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 14:38
Ik gebruik al een tijd een Philips 439P ultra wide monitor. Deze heeft o.a. ingebouwde KVM switch wat het ideaal maakt want maar één toetsenbord, één muis, ...

Je kan door enkele knoppen op het scherm redelijk eenvoudig verspringen van de ene pc naar de andere.

Maar ik had het toch iets slimmer verwacht. En misschien is het wel mogelijk maar ik vind het gewoon niet.
Heb al redelijk wat gezocht maar niets gevonden. Daarom dat ik begin te vrezen dat het niet mogelijk is.

1) Ik dacht gelezen te hebben, tijdens mijn opzoekwerk vooraleer dit toestel te kopen, dat je een bepaalde toetsencombinatie kon gebruiken om te wisselen tussen pc's. De voorwaarde was dat het toetsenbord rechtstreeks op het scherm aangesloten is. Maar waar kan je dit instellen? Als je het al kan instellen

2) je kan de twee pc's side by side tonen. Dus gewoon het ultrabreed beeld in twee delen en je ziet de twee pc's. Maar de resolutie wordt niet aangepast. Elke pc krijgt dan de helft van de 3840x1200 resolutie dus 1920x1200 per scherm. Maar het resolutie van de pc's blijft 3840x1200 wat dus resulteert in een twee samengedrukte beelden die niet bruikbaar zijn. Kan er ingesteld worden dat de resolutie automatisch wordt aangepast.

Ik heb drivers geïnstalleerd voor Windows en allebei de pc's zijn aangesloten via USB-C

Het gebeurt zelden dat ik op de twee pc's tegelijk bezig ben maar het gebeurt wel eens. En een oplossing voor de twee bovenstaande problemen zou het toch heel wat handiger maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHoogmoed
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-07 20:58
Ik heb de zelfde monitor gekocht na me goed in gelezen te hebben.

Ik heb net een ander probleem de PC zit aangesloten via de HDMI aansluiting en dan doen de USB poorten op het scherm niet. Laptop via USB-C weken de usb poorten op de monitor wel.
Met gevolg als ik de laptop aansluit op de USB-C ik geen toetsenbord en muis meer heb. (want die zijn aangesloten op de PC.

Iemand een oplossing want het scherm is verder precies wat ik zocht.

Groet
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 21:27
Heb ook een Philips monitor, de 346P.
Om bij hdmi de USB poorten te gebruiken heb je een USB a naar USB b kabel nodig. Mijn monitor heeft daarvoor een aparte ingang.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHoogmoed
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-07 20:58
Die staat wel in de handleiding maar zit niet op de monitor. Hij heeft 4 usb poorten en daaronder zou hij die moeten zitten. Maar niet dus.
Mijn huidige scherm wordt omgeruild omdat de USB hub het niet doet, maar ik denk niet dat dat het op gaat lossen.
Ik heb de: Philips 346E2CUAE 34 inch
We gaan het zien