Hoe kan ik een kleur aanpassen in een flowcontrolpanel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunlight78
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-06-2022
Mijn vraag

Ik heb een programma geschreven wat op verschillende locaties communiceert naar een centrale database.
Dit betreft een aanwezigheid bord zoals vroeger met die schuifjes alleen nu digitaal. Alle gebruikers staan in de database en hiervan wordt bij het opstarten in een flowcontrolpanel iedere keer een user aangemaakt.
Als deze user op zijn naam klikt wordt de user aan of afgemeld en veranderd de backcolor van deze user naar groen of rood

Dit werkt allemaal goed.

Nu moet omdat het een systeem is met meerdere schermen ieder scherm om de aantal seconden worden geupdate. De update gaat goed alleen krijg met geen mogelijkheid de kleur van de users geupdate.
Ik weet niet hoe ik de user moet aanroepen in de flowcontrolpanel om zo de backcolor aan te passen.

kan iemand mijn vertellen hoe ik deze gebruikerskaart (zoals hij in de software heet) op naam kan aanroepen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
2 dagen verschillende topics doorgeplozen en nogal wat code geprobeerd. Ik denk dat de oplossing simpel is als je het weet maar ik kan hem niet vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sunlight78 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:23:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
2 dagen verschillende topics doorgeplozen en nogal wat code geprobeerd. Ik denk dat de oplossing simpel is als je het weet maar ik kan hem niet vinden.
Voordat wij nu met allemaal diezelfde topics en code komen aanzetten: wil je (voortaan, maar ook nu) aangeven wat je dan al gevonden / geprobeerd hebt? Dan hoeven wij onze tijd niet te verdoen met dingen aandragen die je al gevonden had ;) (Zie ook onze Quickstart, m.n. punten 6 en 7).
sunlight78 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:23:
kan iemand mijn vertellen hoe ik deze gebruikerskaart (zoals hij in de software heet) op naam kan aanroepen?
Ik zou sowieso niet op naam doen, er zijn meer hondjes die "Fikkie" heten ;) Ik zou zo'n gebruikerskaart associëren met het gebruikers ID (of iets wat die gebruiker uniek maakt in je DB). En dan is een Dictionary<int, GebruikersKaart>() bijvoorbeeld een voor de hand liggend goed begin om zo naderhand de juiste Gebruikerskaart(control) terug te vinden.

Overigens: Elke paar seconden refreshen (je "DB pollen") kan, maar we leven in 2021 he? ;) Kijk eens naar zaken als SignalR ofzo die 't rete-eenvoudig maken om zaken te 'broadcasten' en zo je applicatie van live updates te voorzien.

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 11-05-2021 18:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunlight78
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-06-2022
Hallo Roblll,

Dank je voor je antwoord. Ik heb zoveel geprobeerd dat ik niet meer weet wat ik allemaal geprobeerd heb. Dat maakt het ook moeilijk om dit allemaal aan te geven.

Ik programmeer nog niet zolang in c# dus veel dingen zijn nog vreemd voor mijn.

De manier hoe ik nu de gebruikerskaart aanmaak is met deze code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
 con = new SqlDatabaseConnect();
            con.SqlQuery("SELECT * FROM Aanwezigen");
            con.NonQueryEx();

int i = 0;

GebruikersKaart[] gebruikers = new GebruikersKaart[50];

{

foreach (DataRow dr in con.QueryEx().Rows)
                {
                    i++;
                    gebruikers[i] = new GebruikersKaart();
                    string Naam = dr["Naam"].ToString();
                    Aanwezig = Convert.ToInt32(dr["Aanwezig"]);
                    _Personenaanwezig = Convert.ToInt32(dr["Aanwezig"]);
                    Bhv = Convert.ToInt32(dr["Bhv"]);

hierdoor zou het gebruikers id de kaart moeten zijn als het goed is

Dat signalr verhaal is inderdaad ook iets interessants. Misschien eens naar kijken als ik wat meer tijd heb. Bedankt voor de tip.

Op dit moment is dit het enigste wat in het programma nog gefikst moet worden voor het live kan.