Belplafond / beperking voor kinderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:25
Mijn vrouw en ik zijn allebei een zeer tevreden klant bij Simpel.
Wij hebben allebei (al jaren) het 10 euro abonnement.

Nu willen we onze dochter voor haar verjaardag een telefoon geven.
Wij zouden voor haar graag het 2,50 abonnement willen bestellen met een belplafond.
Ik zie echter dat het plafond pas in werking treed bij 10 euro.

Hoe doen jullie dat met kinderen?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Beste antwoord (via rens-br op 11-05-2021 16:19)

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:41
knorde schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:43:

Wij zouden voor haar graag het 2,50 abonnement willen bestellen met een belplafond.

Moet het perse bij simpel zijn dan?

Voor kinderen lijkt mij L-Mobi Prepaid juist ideal: https://l-mobimobile.nl/jaarbundels/

Voor 25 euro, krijg je 1 jaar lang elke maand, 265 mb + 100 Min + 10 smsjes.

En je kan nooit over de bundel gaan, als je niet vooraf hebt opgewaardeerd.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• fl2001

Voor kinderen lijkt mij L-Mobi Prepaid juist ideal: https://l-mobimobile.nl/jaarbundels/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:19
fl2001 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Eens, ik zou Simpel ook niet aan mijn kinderen geven. L-mobi of Hollandsnieuwe zijn daarvoor imho het meest geschikt. Bij beide kun je geen bill-shock krijgen en kun je je kind, als hij/zij echt meer wil verbruiken, zelf zijn/haar zakgeld in laten zetten voor meer beltegoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik had nog nooit van L-mobi gehoord maar dit is inderdaad een hele goede oplossing en precies wat we zoeken. Ik zal verder niet teveel offtopic gaan (dit topic is voor Simpel) maar bedankt voor deze zeer goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:10

Je kunt natuurlijk ook in de telefoon die data beperking op 220MB (dan ben je zeker safe) of 240MB zetten. Dan gaat ze daar nooit overheen en die minuten zouden ruim voldoende moeten zijn. Als het verder puur om de belminuten e.d. gaat kun je mobiele data natuurlijk ook uitzetten. Mocht het juist om bereikbaarheid gaan zou ik prepaid van bijv. Kruidvat overwegen. Die blijft een jaar geldig en is scherp geprijsd voor de kosten per minuut..

Dat plafond zijn natuurlijk om de maximale kosten te beperken tot 10euro. Als je ervoor zorgt dat ze dat in principe al niet haalt is dat toch geen probleem? (en vergeet niet om met Via Via aan te melden voor 10 euro korting bij haar en degene die het aanvraagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
jongetje schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Je kunt natuurlijk ook in de telefoon die data beperking op 220MB (dan ben je zeker safe) of 240MB zetten. Dan gaat ze daar nooit overheen en die minuten zouden ruim voldoende moeten zijn. Als het verder puur om de belminuten e.d. gaat kun je mobiele data natuurlijk ook uitzetten. Mocht het juist om bereikbaarheid gaan zou ik prepaid van bijv. Kruidvat overwegen. Die blijft een jaar geldig en is scherp geprijsd voor de kosten per minuut..

Dat plafond zijn natuurlijk om de maximale kosten te beperken tot 10euro. Als je ervoor zorgt dat ze dat in principe al niet haalt is dat toch geen probleem? (en vergeet niet om met Via Via aan te melden voor 10 euro korting bij haar en degene die het aanvraagt).
Ergens voelt het prepaid systeem (met de jaarbundel waarbij je elke maand een bundel krijgt) een stuk veiliger. Zo kan ze nooit ervoor zorgen dat we voor een vervelende factuur komen te staan. Als ze wat ouder is zou dit wel een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
knorde schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Ergens voelt het prepaid systeem (met de jaarbundel waarbij je elke maand een bundel krijgt) een stuk veiliger. Zo kan ze nooit ervoor zorgen dat we voor een vervelende factuur komen te staan. Als ze wat ouder is zou dit wel een optie zijn.
Het is niet alleen veiliger, maar imo ook handiger.

Bij lmobi kan je elke bundel stapelen, ook jaarbundels, stel je voor, je koopt voor je kind de 265mb bundel, kom je er achter dat het toch echt net niet genoeg is steeds, dan kan je bv nog een 100mb jaarbundel erbij kopen en heb je elke maand 365mb.

En zoals hierboven ook al word gezegd, je kind kan zelf ook met beltegoed van bv zakgeld extra bundels toevoegen, ook een maandbundel bv, is ook allemaal stapelbaar met de jaarbundels.

De opzet van lmobi is voor jonge kinderen en senioren echt ideaal.

Maar inderdaad, dit is wel offtopic, dus mischien beter om verder te gaan in andere topic, als je er nog vragen over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
fl2001 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Het is niet alleen veiliger, maar imo ook handiger.

Bij lmobi kan je elke bundel stapelen, ook jaarbundels, stel je voor, je koopt voor je kind de 265mb bundel, kom je er achter dat het toch echt net niet genoeg is steeds, dan kan je bv nog een 100mb jaarbundel erbij kopen en heb je elke maand 365mb.

En zoals hierboven ook al word gezegd, je kind kan zelf ook met beltegoed van bv zakgeld extra bundels toevoegen, ook een maandbundel bv, is ook allemaal stapelbaar met de jaarbundels.

De opzet van lmobi is voor jonge kinderen en senioren echt ideaal.

Maar inderdaad, dit is wel offtopic, dus mischien beter om verder te gaan in andere topic, als je er nog vragen over had.
Klopt, helemaal mee eens!
Het is besteld en mocht ik nog tegen vragen aanlopen zal ik daarvoor het andere topic gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
knorde schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:05:
Ik had nog nooit van L-mobi gehoord maar dit is inderdaad een hele goede oplossing en precies wat we zoeken. Ik zal verder niet teveel offtopic gaan (dit topic is voor Simpel) maar bedankt voor deze zeer goede tip!
Ik raad je wel even aan het L-mobi topic goed door te lezen voor je je keuze definitief maakt. L-mobi staat op zijn zachtst gezegd niet bepaald bekend om zijn stabiliteit. Zo zijn er vele problemen geweest met belabberde gesprekskwaliteit. Misschien niet ideaal voor je dochter.

L-mobi komt op mij over als een enorm onvolwassen provider met vele opstartproblemen. Meerdere Tweakers hebben dat inmiddels ervaren. Daar zul je bij Hollandsnieuwe of Simpel geen last van hebben.

Edit. Ah, je hebt al besteld. Hopelijk valt het allemaal mee!

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 11-05-2021 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
TexMex schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Ik raad je wel even aan het L-mobi topic goed door te lezen voor je je keuze definitief maakt. L-mobi staat op zijn zachtst gezegd niet bepaald bekend om zijn stabiliteit. Zo zijn er vele problemen geweest met belabberde gesprekskwaliteit. Misschien niet ideaal voor je dochter.

L-mobi komt op mij over als een enorm onvolwassen provider met vele opstartproblemen. Meerdere Tweakers hebben dat inmiddels ervaren. Daar zul je bij Hollandsnieuwe of Simpel geen last van hebben.

Edit. Ah, je hebt al besteld. Hopelijk valt het allemaal mee!
Klopt, ik had hem al besteld. Ik heb hem inmiddels ontvangen en even kort getest.
Tot nu toe werkt het prima :)

Pagina: 1