Het wordt me uit je verhaal en screenshot niet helemaal duidelijk. Ik zie een
g.3 Scope of delivery gevolgd door een
h.3.1 Cables. Dan lijkt t me dat voor de hoofdstukken dus letters worden gebruikt (a,b, .., g,h)? Maar dan nog zou er niet na een 9.3 een h.3.1 moeten volgen.
Gebruik je nu handmatige nummering of automatische in de Paragraph style?
Daarnaast heb ik het idee uit je verhaal dat je nergens hoofdstuktitels wil op de lopende paginas, maar alleen in de koptekst. Lijkt me een geval van vorm over functie. In wat ik aanhaal heb ik de hoofdstuktitel inclusief nummering in de tekst staan, en in de koptekst alleen de titel.
Daarnaast zou je kunnen valsspelen door in de tekst wel je hoofdstuktitels te plaatsen, maar hiervoor een andere paragraph style aan te maken met bijvoorbeeld witte tekst, heel klein lettertype of een paragraph rule die over de tekst komt met de zelfde kleur als de achtergrond. Is overigens ook de enige manier om een goede inhoudsopgave zonder veel handwerk aan te maken.
Ik heb een beetje het idee (corrrect me if I m wrong) dat je de basis mist van goede documentopbouw. In elke Indesign cursus, maar ook bijvoorbeeld een Word-cursus zou dit aan bod moeten komen.
Even wat uitvoeriger:
Een document, zoals de meeste boeken, hebben een structuur als volgt:
Boektitel
eventuele subtitelHoofdstuk 1
paragraaf 1.1
paragraaf 1.2
subparagraaf 1.2.1
subparagraaf 1.2.2
paragraaf 1.3
Hoofdstuk 2
paragraaf 2.1
subparagraaf 2.1.1
subparagraaf 2.1.2
paragraaf 2.2
paragraaf 2.3
subparagraaf 2.3.1
enz.
Dit is dus geen opmaak (die volgt) maar puur de structuur van het document (alleen met juridische documenten wil dit wel eens een slag ingewikkelder zijn).
Door de koppen een eigen paragraph style te geven kan je zaken als autonummering en kleur, lettertype en grootte etc opgeven.
Voor de koptekst kan je een tekstvariabele gebruiken die al gewoon beschikbaar is, namelijk <ct>.
Maak anders een schoon voorbeeld met gewoon plaatsvullende teksten. Want dit lijkt gekopieerd uit een of andere handleiding, inclusief mogelijke tekstherkenningfouten...
[
Voor 3% gewijzigd door
Savantas op 18-05-2021 14:44
]