MSI GF65 Thin, beter scherm inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11-2024
Onlangs de MSI GF65 Thin met 3060 kaart aangeschaft. Heel blij mee voor de prijs (veruit de goedkoopste laptop met 3060 kaart), maar één ding stoorde me en dat is de matige color gamut van het scherm. Bijvoorbeeld diep rood wordt een beetje fletser/oranje achtig weergegeven dan zou moeten.
Geen enkel probleem tijdens gamen maar wel als je grafisch/foto werk doet, ik moet gewoon de juiste kleuren hebben dan.

Het originele scherm is van AU Optronics en ben op zoek gegaan naar een beter panel met dezelfde afmeting en kabel interface. Deze bestaat (ook van AU Optronics) en heb er eentje aangeschaft voor €95,- op Ali.
Filmpjes opgezocht op Youtube over hoe je het scherm kunt vervangen bij deze laptop en dat ziet er eenvoudig uit, dus dat gaan we doen.
Ik laat weten hoe dit uitpakt.

Voor de geïnteresseerden: het originele panel heeft typenummer B156HAN08.4.
Het betere scherm heeft typenummer B156HAN08.0.
Zelfde snelheid (144hz), zelfde contrastwaarden, maar een veel betere color gamut en ook snellere response times.

[ Voor 13% gewijzigd door Hadespuiter op 11-05-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11-2024
Vandaag het panel binnengekregen. Alleen, de laptop heb ik niet meer, lol. Wilde toch een groter scherm en rgb keyboard enzo dus de MSI is vorige week retour gegaan.

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in het panel, doe maar een pm dan. Het panel (met 100% srgb) past waarschijnlijk ook in andere laptops dan de MSI GF65, dus mocht je daar geïntersseerd in zijn dan gaan we uitzoeken of hij voor jouw laptop geschikt is.

Panel swap is trouwens een fluitje van een cent. Op youtube staan diverse filmpjes. Het frontpaneel zit slechts vast met dubbelzijdig tape en is zo los.

[ Voor 3% gewijzigd door Hadespuiter op 03-06-2021 20:55 ]