Nieuwe of refurbished degelijke windows laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild-r0se
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-10-2023
Mijn huidige laptop (acer aspire es1) is echt aan vervanging toe: de behuizing heeft het bij de scharnieren (houtje touwtje reparaties rekken het stervensproces) waardoor het scherm af en toe ook wegvalt als die niet in de juiste hoek staat. Daarnaast draait open office steeds zwaarder en kan het het multitasken niet meer aan.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk surfen, mailen, office, netflix/youtube, videobellen en BoardGameArena :+
Niks fancy's maar wil wel kunnen multitasken en wisselen tussen de verschillende programma's zonder al teveel gedoe, laat ook graag alles open staan

Wat is je budget?
Zo'n 600 euro zat ik aan te denken, meer is mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Door alle mogelijke opties die er zijn duizelt het mij een beetje.
Wat ik voornamelijk zoek is een laptop die degelijk gebouwd is qua behuizing etc., mijn huidige gaf na 2 jaar al de geest wat dat betreft. Verder een die ook toekomstbestendig is, zij het in de huidige specs./mogelijkheden tot uitbreiden/vervangen.
Momenteel heb ik een 15,6 inch laptop (2+ kg) en dat vindt ik op zich wel een fijn formaat qua grootte, helaas vrij zwaar. Zit sterk te denken aan 14 inch vanwege het formaat en het gewicht. Hoef geen hoge resolutie, full HD is prima als hij maar lekker kijkt.

Qua merk neig ik sterk naar Lenovo, zoals deze:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH)
of
pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 5 15ALC05 (82HV000BMH)

Beide zijn duurder dan 600 maar zien er interessant uit.

Tweedehands of refurbished zakelijk sta ik ook voor open maar vind het lastig inschatten wat degelijke modellen zijn en wat niet. Las over HP elitebook, Dell latitude en Lenovo Thinkpad series die goed zijn.

Waarschijnlijk ben ik wat vergeten, sorry alvast daarvoor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-10 22:03
wild-r0se schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:

Tweedehands of refurbished zakelijk sta ik ook voor open maar vind het lastig inschatten wat degelijke modellen zijn en wat niet. Las over HP elitebook, Dell latitude en Lenovo Thinkpad series die goed zijn.
Dat zijn stuk voor stuk behoorlijk stevige laptop series. Persoonlijk vind ik de latitude en thinkpad series beter dan wat HP biedt, daar maak ik vaker mee dat de scharnieren uit de behuizing breken. Dell is weer vervelend met niet originele adapters (mocht je die moeten vervangen).

Als je geen hele zware eisen hebt, dan is dit misschien iets voor jou: pricewatch: Dell Latitude 7280 Ultrabook

Behuizing is solide, licht, heeft een hele rits aansluitingen en de laptop biedt voldoende prestaties voor Netflix en Office. Wel slechts een 12,5" scherm, wellicht dat je dat te klein vindt.