Datalek DSIT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:20
Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar via de nieuws submit moet je een link toevoegen naar een bron

Enfin. Een collega van mij ontving onderstaande mail:
Beste klant,

Via deze mail willen wij u informeren dat er bij DSIT een incident heeft plaatsgevonden met ongeoorloofde toegang tot uw gegevens. Na intern onderzoek is gebleken dat wij slachtoffer zijn geworden van een hack op onze webshop(s). Derden hebben onrechtmatig toegang gehad tot onze database, waardoor het mogelijk is dat uw gegevens in verkeerde handen terecht zijn gekomen.

Het gaat hierbij om persoonsgegevens waarbij de volgende data buitgemaakt kan zijn:
NAW-gegevens
BTW-nummer van zakelijke klanten
Bestelgegevens
E-mailadres
Wachtwoorden (versleuteld)

Waar moet u op letten?
Het is mogelijk dat uw gegevens gebruikt worden voor spam en/of phishing. De afzender doet zich dan voor als een bekende of vertrouwde instantie. Wees daarom altijd alert: controleer altijd de afzender en klik geen links aan in een bericht. Wij raden u aan om uw wachtwoorden direct te wijzigen. Let daarbij ook op of u het betreffende wachtwoord op een andere plek gebruikt hebt. Heeft u vragen? Stuur dan een e-mail naar privacy@ds-it.nl.

Welke acties hebben wij ondernomen?
Allereerst hebben wij gezorgd dat de beveiliging van onze systemen aangescherpt is en hebben we met voorrang onze nieuwe webshop gelanceerd. Hiermee proberen we de kans op en incident in de toekomst zoveel mogelijk te minimaliseren. Daarnaast hebben wij melding gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Onze oprechte excuses voor dit ongemak.

Team DS-IT
DS-IT is een behoorlijk bedrijf met een aantal webshops. Oa utp-kabel.nl en serverkast.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Olaf

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
ik zie dat er al eerder vorige maand wat meldingen zijn geweest en dat iemand anders ook de mail heeft gedeeld.
Datalek patchkast.nl

patchkast.nl valt onder hetzelfde bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
ik zie dat er op serverkast.com wel al een melding is gemaakt eerder vorige maand: https://www.serverkast.com/datalek-6-april-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
deze webshops zijn van dit bedrijf, dus die zullen allemaal wel getroffen zijn:
  • Serverkast.com
  • Patchkast.be
  • Patchkast.nl
  • UTP-Kabel.nl
  • Patchkast.com
  • Glasvezel-kabel.com
https://www.dsit.nl/onze-webshops/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:04
Ik kreeg die mail ook. Heb een jaar of zo geleden iets besteld bij UTP-kabel.nl.
Maar voor zo ver ik kan nagaan, heb ik daar geen account aangemaakt. Toch hebben ze mijn gegevens wel bewaard, want anders zouden ze mij geen mail hebben gestuurd.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had al tijd geleden dit gepost...
Vorkie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:08:
[...]

Ja die was zo goed als zeker gehackt, ze hebben er nu een placeholder neergezet

[Afbeelding]

/edit
Ik heb wel een tip ingeschoten als een potentieel datalek. Wie weet tot welke systemen ze toegang hadden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten013
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-10 12:30
Zojuist ook een mailtje ontvangen van DS-IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 11:27
Ook ik heb deze e-mail gekregen. Na melding dat het fijn was om aan te geven om welke website(s) het ging hebben ze de betreffende website aan ons gemeld.
Op de website staat een lijst met hun webshops: https://www.dsit.nl/onze-webshops/

Naderhand zie ik dat ik bij zoeken door ons e-mail op ds-it.nl, ik ook de webshop had kunnen vinden waar wij eerder spullen hadden besteld.
De naam komt op de factuur voor, dus je e-mail programma moet wel PDF's in vanuit je e-mail kunnen indexeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Jemboy op 11-05-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Jemboy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:20:
Ook ik heb deze e-mail gekregen. Na melding dat het fijn was om aan te geven om welke website(s) het ging hebben ze de betreffende website aan ons gemeld.
Op de website staat lijst van hun webshops: https://www.dsit.nl/onze-webshops/
Ja die had ik hierboven ook al neergezet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 11:27
@supersnathan94 Dat ik visueel gehandicapt ben, is geen excuus! (hahaha)
Mea Culpa :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 19:04
Ik heb zojuist ook een mailtje ontvangen op een erg oud mailadres. Bedrijf komt me ook niet bekend voor, dus het is waarschijnlijk heel lang geleden dat ik daar iets heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd dat je met het gelekte wachtwoord gewoon kunt inloggen. Je zou op zijn minst een wachtwoord reset verwachten.
Pagina: 1