Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar via de nieuws submit moet je een link toevoegen naar een bron
Enfin. Een collega van mij ontving onderstaande mail:
Enfin. Een collega van mij ontving onderstaande mail:
DS-IT is een behoorlijk bedrijf met een aantal webshops. Oa utp-kabel.nl en serverkast.comBeste klant,
Via deze mail willen wij u informeren dat er bij DSIT een incident heeft plaatsgevonden met ongeoorloofde toegang tot uw gegevens. Na intern onderzoek is gebleken dat wij slachtoffer zijn geworden van een hack op onze webshop(s). Derden hebben onrechtmatig toegang gehad tot onze database, waardoor het mogelijk is dat uw gegevens in verkeerde handen terecht zijn gekomen.
Het gaat hierbij om persoonsgegevens waarbij de volgende data buitgemaakt kan zijn:
NAW-gegevens
BTW-nummer van zakelijke klanten
Bestelgegevens
E-mailadres
Wachtwoorden (versleuteld)
Waar moet u op letten?
Het is mogelijk dat uw gegevens gebruikt worden voor spam en/of phishing. De afzender doet zich dan voor als een bekende of vertrouwde instantie. Wees daarom altijd alert: controleer altijd de afzender en klik geen links aan in een bericht. Wij raden u aan om uw wachtwoorden direct te wijzigen. Let daarbij ook op of u het betreffende wachtwoord op een andere plek gebruikt hebt. Heeft u vragen? Stuur dan een e-mail naar privacy@ds-it.nl.
Welke acties hebben wij ondernomen?
Allereerst hebben wij gezorgd dat de beveiliging van onze systemen aangescherpt is en hebben we met voorrang onze nieuwe webshop gelanceerd. Hiermee proberen we de kans op en incident in de toekomst zoveel mogelijk te minimaliseren. Daarnaast hebben wij melding gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Onze oprechte excuses voor dit ongemak.
Team DS-IT