Best practice: Dual Sim in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 19:56
Mijn vraag

Voor een huisje in het buitenland met enorm dikke muren, en slecht 3g/4g bereik wil ik elk jaar een paar maanden internet kunnen gebruiken. Het bereik is binnenshuis te slecht, buiten iets beter, maar zeker niet perfect

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn idee is om bij T-Moble een dual sim aan te vragen. De tweede simkaart doe ik in een 4g router met een externe antenne. De antenne monteer ik op de gevel, hopelijk gericht op een 4g mast.

Het grote nadeel hieraan is dat ik 'maar' 18gb per maand kan gebruiken. Daarnaast kan ik mijn normale telefoon niet gebruiken als de 4g router in gebruik is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Er zijn diverse 4g routers te koop die een externe antenne aansluiting hebben. De kosten zullen niet erg hoog zijn.

Is dit de best practice?

Beste antwoord (via peligro2k op 11-05-2021 21:47)

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 15:32
Je kan beter kijken naar FREE!

https://mobile.free.fr/

150GB voor 20 euro per maand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15
Hou er wel rekening mee dat bij gebruik van dual sim maar één van de twee simkaarten actief kan zijn, meestal de laatste die zich aanmeld bij het netwerk.
Dus als je de 4g router aanzet zal je niet meer bereikbaar zijn op je telefoon.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Jaapio_B schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:57:
Hou er wel rekening mee dat bij gebruik van dual sim maar één van de twee simkaarten actief kan zijn, meestal de laatste die zich aanmeld bij het netwerk.
Ja precies, dat had ik ook aangegeven in mijn post als nadeel. Zeker als ik de hele dag de router heb aan staan is het wellicht niet erg handig. Misschien is een los abo nemen dan uiteindelijk slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Jaapio_B schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:57:
Wat opzich niet erg is aangezien je dan verbonden bent met wifi en dus kunt wifibellen.

Maar volgens mij klopt je aanname niet. Je kunt bij sommige providers een tweede simkaart krijgen voor bijvoorbeeld een iPad. Die gebruikt dan dezelfde databundel en werkt gewoon paralel aan die andere simkaart.
Alleen kun je met deze tweede simkaart volgens mij niet bellen, alleen data verbruiken.

https://www.t-mobile.nl/k...ordeelbundels/mb-verdeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09
Als je er echt een paar maanden verblijft is het dan niet handiger/goedkoper om daar een vaste internet verbinding te laten aanleggen met een fatsoenlijke router/WiFi access point?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
DutchKel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:07:
Als je er echt een paar maanden verblijft is het dan niet handiger/goedkoper om daar een vaste internet verbinding te laten aanleggen met een fatsoenlijke router/WiFi access point?
Helaas is er geen telefoon aansluiting aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
HenkEisDS schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Wat opzich niet erg is aangezien je dan verbonden bent met wifi en dus kunt wifibellen.

Maar volgens mij klopt je aanname niet. Je kunt bij sommige providers een tweede simkaart krijgen voor bijvoorbeeld een iPad. Die gebruikt dan dezelfde databundel en werkt gewoon paralel aan die andere simkaart.
Alleen kun je met deze tweede simkaart volgens mij niet bellen, alleen data verbruiken.

https://www.t-mobile.nl/k...ordeelbundels/mb-verdeler
Dit zou inderdaad een goede optie zijn. Helaas werkt dit weer niet bij Unlimited abo’s als ik heb goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:31
peligro2k schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:50:
Mijn vraag

Voor een huisje in het buitenland met enorm dikke muren, en slecht 3g/4g bereik wil ik elk jaar een paar maanden internet kunnen gebruiken. Het bereik is binnenshuis te slecht, buiten iets beter, maar zeker niet perfect

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn idee is om bij T-Moble een dual sim aan te vragen. De tweede simkaart doe ik in een 4g router met een externe antenne. De antenne monteer ik op de gevel, hopelijk gericht op een 4g mast.

Het grote nadeel hieraan is dat ik 'maar' 18gb per maand kan gebruiken. Daarnaast kan ik mijn normale telefoon niet gebruiken als de 4g router in gebruik is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Er zijn diverse 4g routers te koop die een externe antenne aansluiting hebben. De kosten zullen niet erg hoog zijn.

Is dit de best practice?
Is het niet handiger om boven op het dak even te testen welk netwerk het beste binnenkomt, en van die netwerkoperator een lokale simkaart te kopen? Deze installeer je dan in een 4G router, welke je met de externe antenne op het dak verbindt. Je kunt dan de huidige T-Mobile simkaart in de telefoon blijven gebruiken en blijft dus bereikbaar. Wellicht zijn tevens de databundels van de lokale aanbieders ruimer en/of goedkoper dan die 18GB van T-Mobile, afhankelijk van de locatie.

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 11-05-2021 14:02 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 09:43

neh

timmie1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Is het niet handiger om boven op het dak even te testen welk netwerk het beste binnenkomt,
Dat lijkt me sowieso een goed idee. Je kunt niet vrij roamen naar elk netwerk, je moet weten of T-Mobile een overeenkomst heeft met de operators die dekking geven.

Ik vraag me ook af waarom je niet voor een lokale aanbieder gaat. Roaming is een extra laag complexiteit op het mobiele netwerk die het regelmatig laat afweten.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
peligro2k schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Dit zou inderdaad een goede optie zijn. Helaas werkt dit weer niet bij Unlimited abo’s als ik heb goed begrijp.
21 GB limiet in EU, ik lees niet in je post waar in het buitenland je zit.

Maar een lokaal simmetje kopen met onbeperkt data zou opzich ook geen probleem moeten zijn. Hangt een beetje van het land af. In Spanje kun je voor weinig grote databundels kopen bij Movistar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
HenkEisDS schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:55:
[...]

21 GB limiet in EU, ik lees niet in je post waar in het buitenland je zit.

Maar een lokaal simmetje kopen met onbeperkt data zou opzich ook geen probleem moeten zijn. Hangt een beetje van het land af. In Spanje kun je voor weinig grote databundels kopen bij Movistar.
Het gaat om Frankrijk. Heb in het verleden weleens Orange sims gekocht, maar daar moet je dan elke keer voor naar de winkel om extra data aan te schaffen. Enorm gedoe vond ik het..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 15:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

peligro2k schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Het gaat om Frankrijk. Heb in het verleden weleens Orange sims gekocht, maar daar moet je dan elke keer voor naar de winkel om extra data aan te schaffen. Enorm gedoe vond ik het..
Dat was vroeger. Frankrijk is geen land waarin ze achterlopen. Ik zou gewoon de lokale mogelijkheden onderzoeken. Hier in NL is "unlimited" meestal 5GB per dag en dan even via de app een beetje meer.
WIl je die hassle niet, dan zou ik gewoon een lokale SIM aanschaffen, al dan niet prepaid. Mijn voorganger geeft al een optie :)

Overigens: Als ik met het gezin op vakantie ga neem ik mijn zakelijke tel met VDF unlimited mee. Die 5GB per dag verstook ik echt niet, en dan zitten de kids toch regelmatig te streamen enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
rensvanaarden schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:45:

Dat is inderdaad top. Maar dit moet ik dan wel het hele jaar nemen denk ik. Misschien is dat alsnog de moeite waard..

Edit: Lijkt erop dat het per maand op te zeggen is.

[ Voor 7% gewijzigd door peligro2k op 11-05-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:17
Of misschien een simkaart van Lycamobile france?Dit is gewoon prepaid, dus elke keer als je er bent weer een nieuwe sim activeren.... Tarieven lijken me niet gek 100gb voor 25 euro

https://www.lycamobile.fr/fr/rates/#/national-rates

of bijvoorbeeld 80gb bij lebara
https://mobile.lebara.com/fr/fr

[ Voor 12% gewijzigd door jongerenchaos op 12-05-2021 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Inmiddels besloten een free.fr abo af te sluiten. Kost inderdaad 20 euro per maand, en is maandelijks opzegbaar.
Pagina: 1