Toon posts:

Snelste reepje geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag via de search, dus:
Ik wil een nieuw reepje geheugen (mijn ouwe no-name plankjes gaan naar de comp van me broertje), het nieuwe reepje wordt 256MB. Maar ik wil weten welk merk het snelste is? Volgens de handleiding van mijn moederbord kan de geheugen bus op 133MHz zo'n 1GB/s aan. Volgens SiSoft Sandra zit ik nu op ~300MB/s (no-name dus). Overklokken naar 2-2-2 geeft een verhoging van zo'n 30MB/s. Als ik nou echt merkgeheugen koop, welke komt dan het hoogst uit? Merken die ik zo zie in de pricewatch:
Apacer, Corsair, Dane-Elec, Micron, Mushkin, Infineon, Kingston, M-tec, Optosys, TYI.
Corsair en TYI hebben PC150 geheugen (ja ik weet heel goed wat hiermee bedoeld wordt. Het zou ook moeten kunnen draaien op 150MHz). Als de iP3 prijzen instorten koop ik mij die eentje, en die blijft natuurlijk niet onovergeklokt. Het geheugen moet dan ook wat kunnen hebben...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar die 1 Gb/sec is theoretisch.. Hoe je de geheugeninstellingen in je BIOS hebt staan bepaalt de snelheid, dus verander wat specs en kijk wat er gebeurt.

CAS2 geheugen scheelt inderdaad alweer wat, maar geen twee reepjes geheugen zijn precies hetzelfde. Je kunt geheugen kopen van een goede fabrikant (ik hoor veel goeds over Crucial/Micron qua overklokbaarheid) en hopen dat het goed over te klokken is maar zeker weten doe je het nooit.

Om geheugen op 150 Mhz te krijgen ga je je FSB omhoog zetten. De vraag is echter of je CPU dat aankan en ook je AGP/PCI snelheid gaat omhoog dus het is ook nog maar de vraag of dat helemaal goed gaat.

Zoals ik al zei, ben er niet zo heel erg in thuis maar hoop dat je er iets aan hebt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=149729]

en verder moet je toch echt ff de Search gebruiken :)

[search=welk merk geheugen]
[search=goed geheugen]
[search=welk geheugen]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.