Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Traprenovatie advies gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RWVV
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16-06 13:39
Hoi,

Mijn vriendin en ik willen onze trap renoveren met overzettreden, het liefst treden met een houten toplaag. We hebben een beetje rondgekeken naar de opties en zijn er wel redelijk over uit dat we de treden willen laten zagen door een vakman, zodat we er zelf niet mee hoeven te prutsen.

We waren als eerst eens naar Carpetright gegaan, waar een renovatie van een dichte trap, zonder stootborden al 2800 euro plus kostte. Wowie! Dat vonden we wel echt een beetje te gortig, want als we een rekensommetje maken voor de materiaalkosten, kunnen we ongezaagde overzettreden voor zo'n 800 euro kopen. Lijkt mij wel een beetje over the top dat de manuren en voorrijkosten 2000 euro moeten kosten voor een dagje een trap plaatsen. Leuk verdienmodel.

We hebben een online aanbieder gevonden, homingxl.nl, waar in de basis 34 euro per trede wordt gevraagd + de kosten van het materiaal. Even snel rekenen, 14 treden = 476 euro voor arbeid. Daarnaast verkopen ze een overzettreden set voor 720 euro. Totaal 1196 euro. Da's wel andere koek dan bij Carpetright. Er zal vast wel wat bij komen, maar indicatief zit het er ver onder.

Om even mijn vragen op te sommen:
Heeft iemand ervaring met homingxl, hun overzettreden en montageservice? Wat vinden jullie over het algemeen een redelijke prijs voor een traprenovatie incl. montage (dichte trap, stootborden niet mee renoveren)? Nog tips voor andere goede aanbieders?

Alvast hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik heb het ooit zelf gedaan met van die overzettreden van Cando. Dat zou ik je idd niet aanraden. De rechte treden gaan uiteraard wel, maar de bochten waren erg lastig. De kwaliteit van die treden was overigens wel prima en het zag er uiteindelijk erg mooi uit.

We hebben nu 2 trappen laten doen door Upstairs. Dat is natuurlijk een iets andere prijsklasse (was volgens mij nog een stuk duurder per trap dan jouw carpetright prijsopgaaf), maar geeft wel een top resultaat. Trap kraakt ook weer een stuk minder en er is na 4 jaar nog geen enkele slijtage te zien.

Ik heb geen ervaring met homingxl, maar als ze voor +-500 euro het werk voor je doen dan lijkt me dat een goede deal. Met die Cando-treden ben ik zelf erg lang mee bezig geweest met de nodig frustratie (en een verklooide trede door verkeerd afzagen).

[Voor 5% gewijzigd door Palomar op 11-05-2021 10:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-06 16:14
Ik deel de ervaring hierboven. Niet zelf aan beginnen, het is echt een vervelende klus. Ik heb het zelf gedaan en ik was ongeveer 350 euro aan materiaal kwijt, en een hoop frustratie rijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05:40
Ik had voor 3000 euro een geheel nieuwe hardhouten trap, geplaatst en al, welke beter (jaren 20 woning) bij het huis paste dan de jaren 70 stalen trap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:37

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Ik heb een offerte laten doen door http://www.bhgtraprenovatie.nl/

Binnen de komende maanden kan ik je mijn ervaring delen :)

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-06 20:47
Nog geen ervaring mee, wil informatie opgevraagd.

Voor de trap naar boven (in de woonkamer, open, langer als standaard (is ons verteld) en recht) en de trap naar zolder (open, loopt in een U) zouden wij afgerond op €2000 aan materiaal (rollen PVC, lijm en hoekprofielen) en €1000,- montage uitkomen. Dan is dus heel de traptrede onder en bovenkant beplakt.

De medewerkers (bij twee zaken geweest) gaven beide aan dat in ons geval van die overzet stukken nooit netjes gaan zijn omdat het open trappen zijn.

[Voor 9% gewijzigd door R0y. op 11-05-2021 12:07]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Ik heb geen ervaring met homingxl, maar om nog even een tegengeluid te geven op bovenstaande posts dat zelf doen af te raden is: ik heb dat wel gedaan en vond het meevallen.

Toegegeven, je moet geen 2 linkerhanden hebben, maar met een beetje handigheid is het te doen. Ik ben zelf een dagje bezig geweest, en dat alles met een handzaag. Met beter gereedschap was ik waarschijnlijk sneller klaar geweest. Een trapspin is wel een must om de hoekstukken goed te kunnen zagen.

Uiteindelijk was ik in totaal 600 Euro kwijt aan materiaal (inclusief trapspin) met onderstaand resultaat. Via een Upstairs zal het ongetwijfeld strakker zijn, maar ik vind het prima zo :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-06 19:42

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik vind de treden enorm dik worden door zo'n renovatie. Dat was voor ons uiteindelijk de reden om er niet voor te kiezen. In ons huis zag 't er echt niet uit.

Ik heb het tapijt verwijderd, enorm alle lelijke plekken bijgewerkt, een antislip profiel ingefreesd en daarna geschilderd. Ben er enorm blij mee.

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-06 14:52
Ooit een verkoper van Upstairs over de vloer gehad. Mooie staaltjes uitgezocht, stootborden erbij en toen kwam hij met de prijs... (+8000,-! 8)7 ) en dit was een speciale prijs, en die gold alleen NU!
Ik heb hem nog net niet de deur uitgeschopt! :(

Uiteindelijk zijn wij bij Houthandel bakker terechtgekomen. Keurig geplaatst met anti slip rubbers. Qua kosten zit je toch als snel aan €2500,- als je het laat doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:16
Falcon schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:59:
Ik heb een offerte laten doen door http://www.bhgtraprenovatie.nl/

Binnen de komende maanden kan ik je mijn ervaring delen :)
Ik heb ook goede ervaringen met dit bedrijf. Ze hebben bij ons eiken overzet treden geplaatst voor een nette prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 20:34

Eboman

Ondertitel

Stef012 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:21:
Ooit een verkoper van Upstairs over de vloer gehad. Mooie staaltjes uitgezocht, stootborden erbij en toen kwam hij met de prijs... (+8000,-! 8)7 ) en dit was een speciale prijs, en die gold alleen NU!
Ik heb hem nog net niet de deur uitgeschopt! :(

Uiteindelijk zijn wij bij Houthandel bakker terechtgekomen. Keurig geplaatst met anti slip rubbers. Qua kosten zit je toch als snel aan €2500,- als je het laat doen.
wij hebben ook een lokaal bedrijf laten komen met goed spul waarop je iig 10 jaar garantie kreeg. 2 trappen was 5000 euro.

Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yaa87
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 01-06 22:45
Ik heb ook interesse in de overzettreden van homingxl maar mijn woning wordt pas in Q4 opgeleverd dus ik kan nog geen ervaring delen. Mocht jij eerder laten plaatsen ben ik wel benieuwd naar jou ervaring.

Inderdaad een beetje een normale prijs bij homingxl. Ze vragen tegenwoordig voor elk klein klusje duizenden euro's belachelijk.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True