Jacuzzi vrij chloor steeds weg na 1 dag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KjelV
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-05-2021
Hoi hoi,
Ik heb al enkele weken een opblaasbare jacuzzi (6p) van Intex.
Ik heb ook al jaren een zwembad gehad en onderhouden dus de onderhouds producten zijn niet nieuw voor mij.
Het water wordt gemeten met een digitale poollab wat uitstekend werkt. Alle waardes zijn steeds perfect behalve chloor.
Nu het probleem... Bij mijn zwembad bleef de chloor voor langere tijd in het zwembad aanwezig. Bij mijn jacuzzi merk ik dat wanneer ik deze in orde breng (chloor op 3.5) deze de dag nadien bijna volledig weg is. Dus als ik de jacuzzi constant van chloor wil voorzien moet ik hier elke dag tabletten/chloorchock toevoegen waardoor mijn cyaangehalte megasnel stijgt. Op 1 week tijd van 24 naar 54 gestegen.
Ik gebruik van deze mini chloortabletjes 2.7gr die bijna instant oplossen in het kleine vlottertje. Ook de chloorchock korrels van deze aquafinesse hebben hetzelfde effect.
Weet hier iemand hoe het komt dat mijn chloor niet langer aanwezig blijft in de jacuzzi? Hogere temperatuur? Moet er constant chloor aanwezig zijn of enkel wanneer je de jacuzzi effectief gebruikt?
Iemand deze ervaring ook al gehad?

Alvast bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Staat hij buiten of binnen? In tegenstelling tot een zwembad beweegt het water in een jacuzzi doorgaans vaak en vervliegt het chloor ook. Maar zoveel chloor per dag is wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KjelV
De jacuzzi staat buiten met constant een afdekzeil erover.
De filter draait 24/24.
Ik heb het water al 1 keer vervangen dus daar kan het niet aan liggen. Hij is nog maar 5 weken in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:36
Chloor zit er eigenlijk in voor de momenten dat je het niet gebruikt, dit voorkomt dat beestjes zich prettig voelen in het water en aangroei van algen etc... en alle andere reinigende functies die het heeft uiteraard.

Een heel snel dalende hoeveelheid chloor duidt meestal op een vorm van 'vervuiling' in het water... of er is iets met het poollab aan de hand ;)

Vervuiling tussen haakjes want het hoeft niet perse een echt probleem te zijn, maar het kan zijn dat het chloor z'n werk doet in het zwembad en dus ergens mee reageert... dan kan het soms wel even duren voordat het niveau enigszins stabiel blijft.

Engelstalig, maar wel een goede duidelijk uitleg die ik heb kunnen vinden: https://www.pittsburghbet...-best-ways-to-prevent-it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KjelV
De poollab is ok. Daar ben ik zeker van.
Ik heb de link doorgenomen en hier staat wel een hele boel nuttige info in.
Bedankt voor de feedback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:00
Ik lees dat uw chloor quasi direct oplost. Uw tabletten gedragen zich dus eerder als chloorgranulaat. Kan je niet eens traag werkende chloortabletten gebruiken (in ons zwembad zijn dat van die grote hockeypucks in verpakkingen van 5kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KjelV
Inderdaad. Dat ga ik nu uitproberen. Ik heb er van HTH besteld. 7gr
Deze zijn niet gestabiliseerd maar de jacuzzi is toch steeds afgeschermd van de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 18:58
Die direct oplossende tabletten gebruikte ik in ons zwembad alleen als door een hoosbui er ineens veel water was vervangen en de trage afgifte tabletten niet voldeden. Dat was meestal aangegeven doordat de temperatuur van het (onverwarmde, het staat immers in de Provence) zwembad fel gezakt was.
Pagina: 1