Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 09:41
Oké toch tips gevraagd…. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Momenteel een Samsung tv 40inch zo’n 9 jaar oud, functioneert op zich nog prima wel hier en daar toch wat kleurverschil door inbranden maar stoort me niet enorm.
Nu vond ik indertijd dat 40inch al heel groot was maar in een groter huis valt dat best mee dus de nieuwe mag wat groter. De Max is 55.

Wat doen we er mee, vooral games en series en niet onbelangrijk veel tekenfilms (kinderen). Gewoon films kijken we veelal via een beamer.

Er komt met name in de avondzon wel wat zonlicht op en zeker als kinderen ook beneden zijn zitten we er niet altijd recht voor dus kijkhoek is ook wel enigszins relevant (en dat zal naarmate ze groter worden meer worden).

Hij moet 4K hebben en goeie HDR.

Wat heb ik dan wel bekeken, oleds (maar hoe goed zijn die sowieso bestand tegen kinderhandjes die denken dat alles touchscreen is, dat wordt minder maar de jongste doet dat nog wel).
Dus ik switch van Samsung naar Philips naar LG. En als je maar lang genoeg leest kun je altijd wel een negatief punt vinden natuurlijk.

Dus wat raden jullie aan budget Max 1500, dan kan ik hopelijk dan wel kiezen ;)

Beste antwoord (via Inieminie op 16-05-2021 15:53)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Over het algemeen bevatten kinderzenders veel statische content, hiermee stijgt de kans op inbranden fors. Daarnaast kan direct vallend UV licht op een OLED tv permanenten vlekken veroorzaken. Daarnaast zijn OLED panelen een stuk dunner en kunnen hierdoor kwetsbaarder zijn, aan de andere kant is de top laag weer van harder materiaal vergeleken met LCD tv’s.

De Samsung Q90T en Sony XH9505 bieden allebei een goede HDR weergave hebben een wide angle filter. De Samsung heeft HDMI 2.1 en biedt daardoor betere gaming features aan (op dit moment niet zo interessant voor de casual gamer), uniformiteit van het beeld is beter bij de Sony. Imo is een van deze twee tv’s in jouw situatie de betere keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Freshouttheoven op 11-05-2021 09:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
Als er direct zonlicht opvalt geen oled nemen, dan ben je beter af met een Samsung Qled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

55 inch, 1500 euro, graag goede HDR... ik zou zeggen OLED. Philips als je Ambilight wilt, LG als je de beste features wilt.

OLED is qua kinderhandjes niet kwetsbaarder dan een LED tv maar invallend zonlicht heb je wel meer last van. Maar ook niet superveel hoor, dus laat je dat vooral niet afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
Icephase schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:25:
55 inch, 1500 euro, graag goede HDR... ik zou zeggen OLED. Philips als je Ambilight wilt, LG als je de beste features wilt.

OLED is qua kinderhandjes niet kwetsbaarder dan een LED tv maar invallend zonlicht heb je wel meer last van. Maar ook niet superveel hoor, dus laat je dat vooral niet afschrikken.
Van die kinderhandjes is goed om te weten… direct zonlicht valt relatief mee woonkamer zit op het noorden dus eigenlijk alleen avondzon… ik had het idee dat de oled veel kwetsbaarder was.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Over het algemeen bevatten kinderzenders veel statische content, hiermee stijgt de kans op inbranden fors. Daarnaast kan direct vallend UV licht op een OLED tv permanenten vlekken veroorzaken. Daarnaast zijn OLED panelen een stuk dunner en kunnen hierdoor kwetsbaarder zijn, aan de andere kant is de top laag weer van harder materiaal vergeleken met LCD tv’s.

De Samsung Q90T en Sony XH9505 bieden allebei een goede HDR weergave hebben een wide angle filter. De Samsung heeft HDMI 2.1 en biedt daardoor betere gaming features aan (op dit moment niet zo interessant voor de casual gamer), uniformiteit van het beeld is beter bij de Sony. Imo is een van deze twee tv’s in jouw situatie de betere keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Freshouttheoven op 11-05-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Een puntje waar ik tegenaan liep bij het aanschaffen van een nieuwe TV was stuttering. Ik weet niet of jij daar last van hebt?

Als jij daar wel last van hebt zou ik gaan voor een Sony TV. Die hebben by far de beste motion software techniek in hun TV gebouwd. Samsung komt enigszins dichtbij, maar de stutter is daar ook nog steeds merkbaar, de Sony is echt de enigste TV waar ik de stutter/judder daadwerkelijk niet meer zag.

Meer info: https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
sassymousasi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:59:
Een puntje waar ik tegenaan liep bij het aanschaffen van een nieuwe TV was stuttering. Ik weet niet of jij daar last van hebt?

Als jij daar wel last van hebt zou ik gaan voor een Sony TV. Die hebben by far de beste motion software techniek in hun TV gebouwd. Samsung komt enigszins dichtbij, maar de stutter is daar ook nog steeds merkbaar, de Sony is echt de enigste TV waar ik de stutter/judder daadwerkelijk niet meer zag.

Meer info: https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat niet weet…. Af en toe denk ik ook wel waarschijnlijk is alles beter dan wat er nu staat. Ik ga wel de Sony hier ook nog eens bespreken. De Samsung van hierboven had ik ook gezien en stond al op het misschien lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Inieminie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat niet weet…. Af en toe denk ik ook wel waarschijnlijk is alles beter dan wat er nu staat. Ik ga wel de Sony hier ook nog eens bespreken. De Samsung van hierboven had ik ook gezien en stond al op het misschien lijstje.
Als je bijv. een tv-serie kijkt dan valt het je direct op, of niet. Het is per persoon verschillend. Sommige mensen zijn er heel erg gevoelig voor, anderen niet. Dus als je het niet doorhebt dan heb je geluk want dan voldoen de meeste TV's wel. Ik wordt echter gillend gek bij de meeste TV's als er een film of serie wordt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inieminie
sassymousasi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Als je bijv. een tv-serie kijkt dan valt het je direct op, of niet. Het is per persoon verschillend. Sommige mensen zijn er heel erg gevoelig voor, anderen niet. Dus als je het niet doorhebt dan heb je geluk want dan voldoen de meeste TV's wel. Ik wordt echter gillend gek bij de meeste TV's als er een film of serie wordt aangezet.
Dan heb ik daar ik geen last van….ik wordt wel gillend gek als het geluid niet synchroon loopt… maar dat ligt meestal aan datgene wat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Inieminie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Dan heb ik daar ik geen last van….ik wordt wel gillend gek als het geluid niet synchroon loopt… maar dat ligt meestal aan datgene wat je kijkt.
Haha ja dat heeft iedereen wel. Maar dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken over judder. Misschien wel attent als je voor je eventuele bezoekers dat doet, maar dat moet je natuurlijk zelf weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
De Sony 55A89 is een prachtige 4K TV met HDR, geweldig beeld en geluid!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Ik heb zelf een Philips met Ambilight en zou de volgende keer weer nemen.
Philips Oled vind ik erg fraai en Ambilight vind ik zelf een mooie meerwaarde en belevenis.
Pagina: 1